Skip to main content

Hallo 

Ik heb een kpn 100abb (ik was telfort klant) 

Mijn modem geeft aan via bonding dat ik totaal 106 binnen krijg 

Hoe ik ook test playstion en laptop bedraad strak 70mb 

Telefoon draadloos natuurlijk ook straks 70mb

Nu heb ik kpn al gebeld kreeg ik een overspannen persoon aan de lijn die geen verklaring hier voor heeft en dood leuk zegt 70mb is toch ook netjes (ik betaal netjes voor 100mb)  kunnen jullie mij uitleggen hoe dit kan? 

Ik ken nog 2 oude telfort klanten die nu kpn zijn met zelfde probleem er moet iets mis gaan bij kpn 

 

Bij Telfort was bounding niet mogelijk. KPN heeft de Telfort abonnementen overgenomen, daarbij zou alles hetzelfde blijven. Dus lijkt me logisch dat bonding nog steeds niet mogelijk is. En misschien werkt het wel, maar krijg je toch de snelheid niet. Als Telfort klant krijgt je er nu echt niet zomaar gratis dingen bij hoor. KPN zou wel gek zijn.

Ik zag dit en op een of andere manier begrijp ik het woord “logisch” hier niet. Wat is daar logisch aan. Volgens mij is het niet logisch, logisch is dat alleen als in de Telfort abonnementen zwart op wit staat dat het niet kan en de KPN een overeenkomst is aangegaan, waarin staat dat ze letterlijk alles overnemen uit het Telfort abonnement.  

Ik kan me echter niet indenken dat een Telfort jurist ooit het woord bounding zou hebben opgeschreven. 

Ik schrijf dit omdat ik soms wel meer van dit soort vreemde teksten in dit forum zie staan. 


Bij Telfort was bounding niet mogelijk. KPN heeft de Telfort abonnementen overgenomen, daarbij zou alles hetzelfde blijven. Dus lijkt me logisch dat bonding nog steeds niet mogelijk is. En misschien werkt het wel, maar krijg je toch de snelheid niet. Als Telfort klant krijgt je er nu echt niet zomaar gratis dingen bij hoor. KPN zou wel gek zijn.

Ik zag dit en op een of andere manier begrijp ik het woord “logisch” hier niet. Wat is daar logisch aan. Volgens mij is het niet logisch, logisch is dat alleen als in de Telfort abonnementen zwart op wit staat dat het niet kan en de KPN een overeenkomst is aangegaan, waarin staat dat ze letterlijk alles overnemen uit het Telfort abonnement.  

Ik kan me echter niet indenken dat een Telfort jurist ooit het woord bounding zou hebben opgeschreven. 

Ik schrijf dit omdat ik soms wel meer van dit soort vreemde teksten in dit forum zie staan. 

Die bonding is zelfs actief bij @rigardz84.


@CorL  als u alles eerst goed leest dan snapt u ook waarom kpn mij als telfort  zo heeft aangesloten 

(een forum is er voor elkaar te helpen met een probleem!!!!)

hopelijk helpt kpn snel. alvast bedankt 


Hier op het forum word volgens mij steeds verteld dan pairbounding alleen mogelijk is bij KPN of XS4ALL. Of heb ik dat nu zo verkeerd?

Een snelle zoektocht op het Telfort forum bevestigd dit ook: Telfort had geen pairbounding. Linkje naar een topic op het Telfort forum:

https://forum.telfort.nl/internet-267/halve-snelheid-86439

En dit is zomaar 1 topic van de vele waarin bevestigd word dat Telfort geen pairbounding kende.

Dat in het achterhoofd houdende is het raar dat iemand met een Telfort abonnement nu plots pairbounding blijkt te hebben.

En ja, KPN heeft de Telfort klanten overgenomen. Daarbij werd gezegd dat de abonnementen van Telfort tegen dezelfde voorwaarden door zouden lopen. Dus vroeger geen pairbounding, dan nu nog steeds geen pairbounding. Dat zou logisch zijn.

Nu blijkt iemand met een Telfort abo toch pairbounding te hebben. En het lijkt te werken. Maar ik vermoed dat er ergens in het systeem toch geknepen word tot de snelheid van een enkele lijn. Die gelukkig voor topicstarter in de praktijk iets sneller is dan de echte snelheid van 1 lijn.


Wel of geen pairbonding, als je vermoed dat het aan KPN apparatuur ligt of aan de lijn van KPN laat je gewoon een monteur komen. Wil men (KPN) alleen een betaalde service monteur sturen, kan u daar mee akkoord gaan. Want op moment dat de monteur inderdaad ook het probleem vind in KPN domein kan deze de service kosten verwijderen. Maar blijkt dat het toch aan u eigen apparatuur of bekabeling ligt, zijn de kosten voor u.


Hier op het forum word volgens mij steeds verteld dan pairbounding alleen mogelijk is bij KPN of XS4ALL. Of heb ik dat nu zo verkeerd?

Als iemand al pairbonding had bij het afsluiten van een Telfort abonnement dan bleef die pairbonding gewoon actief. Telfort realiseerde zelf inderdaad geen nieuwe pairbonding aansluiting, maar daarentegen werd een bestaande pairbonding ook niet verwijderd.

Zo kon het dus best dat je een Telfort abonnement had met pairbonding.

In dit geval ligt dat anders, hier is pairbonding door de monteur direct meegenomen bij vervanging van het ISRA punt.


Vreemd dat er nog steeds geen moderator van KPN zoals bijvoorbeeld @Jasper gereageerd heeft.


Hoi @rigardz84

Ik zie dat jullie al veel hebben uitgezocht samen. Ik kijk graag met je mee achter de schermen. Ik ga voor je uitzoeken waarom jouw snelheid bekabeld lager uitvalt dan verwacht. 


@Hanna_  super alvast bedankt


laten we hopen dat probleem snel gevonden word en opgelost word :grinning:


Hoi @rigardz84, even een update!

Ik heb meerdere metingen uitgevoerd maar kan vooralsnog geen oorzaak vinden. Vanuit mijn kant lijkt alles in orde, maar dat klopt natuurlijk niet. Daarom heb ik intern contact gezocht met een andere afdeling, ik hoop op snel antwoord!


Oké super dat er nu wel  naar gekeken wordt

Hopelijk kan de andere afdeling het probleem oplossen 


@Hanna_ 

heeft u inmiddels van een andere afdeling al iets meer gehoord ?


heb nog steeds niks gehoord van kpn 

en snelheid nog steeds het zelfde


Beste @rigardz84, excuses voor de vreselijk late reactie! Hanna is een paar dagen afwezig, maar volgende week weer aan het werk. Ik doe navraag bij haar en we komen er op terug!


Die 70mb hoort bij een 50mb abo. Hij hoort 100mb te hebben en dat is mogelijk want er komt 100mb binnen op zijn modem. Het word daarna onterecht begrenst, net als bij mensen die 50mb afnemen. wie gaat hem eindelijk serieus nemen en hier werk van maken. 4 maanden is serieus te lang voor een vinkje wat ergens verkeerd staat…

Dat hij een telfort klant was is niet relevant. Bij telfort werd er al 100mb beloofd toen dat technisch niet mogelijk was voor die prijs. Nu is het technisch wel mogelijk.


Als er op de V10 aangegeven wordt dat er 106Mbps binnenkomt dan is dat ook echt wat er binnenkomt, anders zou deze een heel andere waarde aangeven.

 

Wat voor type kabels worden er achter het modem gebruikt? Is het Cat5, Cat5e of Cat6? Betreft het 100% koper of CCA/CCS? Is er überhaupt al nieuwe bekabeling geprobeerd? 


Word cat6 kabel gebruikt die ik bij de v10 modem heb gekregen

 

En hoe zit het met als ik met me telefoon speedtest doe. haal ik ook strak 70 zelfde als bedraad

Terwijl modem aan geeft 106mb binnen te krijgen

Als ik bijvoorbeeld bij me ouders speedtest doe die hebben ziggo. Haal ik wel 275mb wat ook hun snelheid is wat ze in hun pakket hebben

Dat zou moeten betekenen dat ik thuis op me telefoon dan toch ook rond de 106 moet halen

En nee er zit geen muur tussen.

 

Wie kan me dat uit leggen? 


Als er op de V10 aangegeven wordt dat er 106Mbps binnenkomt dan is dat ook echt wat er binnenkomt, anders zou deze een heel andere waarde aangeven.

@NHendriks,

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het abonnement niet nog op 50Mbps ingesteld is.

De restcapaciteit op de lijn is namelijk voor IPTV.

Het wordt echt hoog tijd dat @Hanna_ of @Marcia_ met een terugkoppeling gaat komen. 


Laten we hopen naar 6 maanden dat kpn probleem nu eindelijk oplost 😢


Gisteren avond brande rood lampje en oranje blijkt 1 lijn er uit gelegen te hebben wel raar dat lijn 2 nog wel deed zo te zien aan de tijd hoe veel uur de lijn online is 

 


 


Weet niet wat kpn gedaan heeft maar dit klopt dus niet met mijn telfort abonnement wat ik altijd had en zelf nooit verandert heb 


Weet niet wat kpn gedaan heeft maar dit klopt dus niet met mijn telfort abonnement wat ik altijd had en zelf nooit verandert heb 

Wat heeft u altijd gehad dan?


Telfort extra