Skip to main content
Vraag

Volgens postcodecheck is er geen glasvezel aanwezig op mijn adres

• May 17, 2026
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

Nou zou ik toch graag overstappen van koper naar glasvezel, echter maakt KPN Netwerk / Glaspoort er 1 grote zooi van. In eerste instantie was het glasvezel gereed en konden we zo over, hierop melde ik reeds wanneer stuur je dan de glasvezel monteur om binnen te brengen en af te monteren. Dat was uiteraard niet nodig want het was al gedaan volgens de experts …. Toen bleef de order hangen want uiteraard klopte mijn stelling. Intussen is alles gereed, zou het moeten zijn afgemeld maar is er nou administratief geen glasvezel op de postcode/huisadres. En uiteraard kom je via de klantenservice jammer genoeg geen stap verder.

5 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@TomB., welkom terug bij onze community! Dat klinkt inderdaad ingewikkeld.

Als ik het zo lees lijkt het erop dat de glasvezelaansluiting fysiek inmiddels wel gereed is, maar dat de oplevering administratief nog niet goed verwerkt staat. Zolang dat niet correct is afgemeld, blijft een bestelling of omzetting vaak hangen omdat het systeem nog geen actieve glasvezelaansluiting op jouw adres ziet.

Ik vraag mij hierbij wel af wat de klantenservice precies zei, zou je dit verder kunnen toelichten? Als je ook je community-profiel zou kunnen invullen met je geboortedatum, postcode en huisnummer. Zo kan ik je gerichter helpen! 😊

• Auteur
  • Topper
  • May 21, 2026

@Serenay van KPN  nou vrees eerder dat ​iemand als @Ward_  verder komt als iemand van KPN op dit Forum. 

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • May 21, 2026

Ik ben vereerd :-)

De moderators van het KPN Forum zijn wat beter onderlegd dan andere KS medewerkers dus kunnen vaak ook wel via de goeie kanalen nakijken wat er mis is.

Maar ook al zou ik kunnen helpen, dan nog zal je die gevraagde gegevens even in je profiel moeten zetten. Ik kan het niet zien maar ​@Serenay van KPN  wel en zij kan het mij via mail of Teams doorgeven om te checken bij de aannemer.

• Auteur
  • Topper
  • May 21, 2026

@Serenay van KPN  postcode en huisnummer toegevoegd in de opmerkingen 👍

KS antwoord is dat deze nu pas wat kunnen doen als Glaspoort/Netwerk zijn werk administratief correct heeft uitgevoerd.

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • May 22, 2026

@TomB.  Ik heb je adres ontvangen en mijn eerste vragen zouden zijn:

Zit er nou wel of geen aansluiting binnen in je woning momenteel? En zit er op die aansluiting nu een actieve ONT (het zwarte opschuifkastje met de ledjes)

Ik vraag het omdat de administratie inderdaad aangeeft dat er sinds 2023/2024 een aansluiting gereed is. Jouw bericht geeft eerst anders aan, maar nu dan wel?