Skip to main content

Zonder tegenbericht is de firma Volker Wessels vanmorgen niet komen opdagen om de glasvezel kabel van de straat naar de meterkast aan te leggen.😡

Via verschillende doorschakelingen binnen KPN heb ik ergens in de wacht gestaan maar daar werd de verbinding na 5 minuten verbroken.

Via https://service.vwtelecom.com/ heb ik 088-1860163 gebeld maar dat is telkens in gesprek.

En het nummer wat ons een paar keer gebeld heeft, 088-1860022 neemt gewoon niet op.

Wie kan ik bellen om te horen wat er aan de hand is?

Zonder tegenbericht is de firma Volker Wessels vanmorgen niet komen opdagen om de glasvezel kabel van de straat naar de meterkast aan te leggen.😡

Vervelend dat dit zo gebeurd is, het beste kan je inderdaad KPN Netwerk bellen 

Mijn ervaringen hierbij is helaas wel dat er telkens belooft wordt dat ze terugbellen en het doorgeven aan het ingehuurde bedrijf maar dat je daarna er niks meer van hoort.

 

Het kan zijn dat Volkert Wessels ook weer een onderaannemer inhuurt want vaak zijn het lokale partijen die de werkzaamheden doen. Helaas kan KPN Retail/provider hier weinig aan doen, het zijn eigenlijk gewoon twee gescheiden bedrijven. Bij wijze van spreken. Ik zou zo even niet weten wat je kunt doen behalve dus nogmaals proberen te bellen. 

 

En het nummer wat ons een paar keer gebeld heeft, 088-1860022 neemt gewoon niet op.

Grote kans is dat dit inderdaad was om te informeren dat het niet lukte om de afspraak te halen (bijvoorbeeld door onderbezetting oa door Corona)

 

@Familie Veen Heb je jullie forum profiel ingevuld? Want dan kan een KPN medewerker misschien meer info vinden?


Hoi @Familie Veen 

Is in jullie buurt de glasvezelaanleg in volle gang en hadden jullie op basis daarvan een afspraak?

Of is de glasvezelaanleg in jullie wijk al lang geleden afgerond en is dit een na-aansluiting op basis van een abonnementsaanvraag of overstap van koper naar glas?


Hoi @Familie Veen 

Is in jullie buurt de glasvezelaanleg in volle gang en hadden jullie op basis daarvan een afspraak?

Of is de glasvezelaanleg in jullie wijk al lang geleden afgerond en is dit een na-aansluiting op basis van een abonnementsaanvraag of overstap van koper naar glas?

Dit is een na-aansluiting i.v.m. overstap van koper naar glasvezel.

Glasvezel ligt al een paar jaar in de straat.


@janwilnl Forum profiel ingevuld. Ga proberen contact te zoeken met KPN Netwerk.


Dit is een na-aansluiting i.v.m. overstap van koper naar glasvezel.

Glasvezel ligt al een paar jaar in de straat.

Maar de kabel ligt nog niet in huis, dus zij moeten dat eerst aansluiten. En dat is KPN Netwerk.

 

@janwilnl Forum profiel ingevuld.

Top, dan kan een KPN medewerker meer zien voor je

 

Ga proberen contact te zoeken met KPN Netwerk.

Hopelijk weet je snel meer, ook met betrekking tot dat gemiste gesprek

 

Oja, let op dat als de kabel van de straat in het huis ligt het kan zijn dat er nog een andere monteur moet komen (wat echt ook even kan duren) die dan de (O)NT op het geplaatste aansluitpunt kastje gaat aansluiten. Soms doet dezelfde monteur die de kabel van buiten naar binnen legt dit maar kan dus zo zijn. Beter ervan uitgaan dat het te lang duurt dan andersom.

 

Gelukkig hebben jullie in de tussentijd gewoon nog jullie koper verbinding.


Het gaat niet van harte.

Door KPN Netwerk doorverbonden met aannemer VWT, maar die verbreken de verbinding.😠

Nu net een mail bevestiging dat KPN Netwerk VWT opdracht heeft gegeven ons terug te bellen.

Hopelijk gebeurt dit op korte termijn want we zijn al bijna 5 weken bezig om dit voor elkaar te krijgen.😯


Het gaat niet van harte.

Door KPN Netwerk doorverbonden met aannemer VWT, maar die verbreken de verbinding.😠

Nu net een mail bevestiging dat KPN Netwerk VWT opdracht heeft gegeven ons terug te bellen.

Hopelijk gebeurt dit op korte termijn want we zijn al bijna 5 weken bezig om dit voor elkaar te krijgen.😯

Daarom mijn waarschuwing dat het best een lang proces kan zijn. 😎


@janwilnl Ja, ze verkopen het als een simpele en snelle omzetting. Maar in de praktijk blijkt het toch wat meer voeten in de aarde te hebben, letterlijk.😉


In de praktijk gaat het ook wel goed hoor, maar je hebt soms gevallen en die zie je dan hier op het forum (en heb ik zelf meegemaakt, maand gedaan over aansluiten inc beloftes van terugbellen wat niet gebeurde).

 

Dit ligt denk ik ook aan de manier van werken bij KPN netwerk, vaak lokale onderaannemers die dan steekje laten vallen lijkt het.


En belangrijkste, het is ook super druk. Lijkt of er overal glasvezel komt, opzich wel goed ook qua concurrentie.


@janwilnl 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.😎

VWT belde net of het morgenochtend kan.

Laatste dag voor de vakantie en ze komen met een grote, ervaren ploeg.

Komt goed uit want het wordt ouderwets graafwerk richting de meterkast.

(20 meter van de openbare weg met twee obstakels waar ze omheen moeten, geen loze leidingen, etc)


@janwilnl

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.😎

VWT belde net of het morgenochtend kan.

Super fijn hoor, hopelijk is het daarmee goed en gaan ze niet op laatste moment zeggen dat ze vergunning of weet ik wat van de gemeente nodig hebben


@janwilnl 

Ze waren er vanmorgen om 8:30.

Aardige lui en weten precies wat er moet gebeuren.

Lijkt allemaal goed te komen.


Super fijn om te horen 😀

 

Ja komt dan vast goed


Hoi @Familie Veen en welkom op het forum! Fijn dat alles toch goed is gekomen, en dank voor het delen hier! @janwilnl en @Ward_ ook bedankt voor de hulp! 💚


@Sanne_M

@Ward_

@janwilnl  

Ik reageer even vanaf mijn eigen forum account, want mijn ouders zijn niet technisch onderlegt.

De aanleg ging eigenlijk zonder noemenswaardige problemen. Maar we lopen toch nog tegen een probleempje aan wat ik hieronder zal omschrijven.

.

Vanaf vrijdag is het internet bij mijn ouders dus overgegaan van koper naar glasvezel.

Zij hebben een Experiabox V12 samen met 3x een SuperWiFi2 die ook al op het koper waren aangesloten. (Ps. SuperWiFi2 werkt perfect!)

Maar nu het op het glasvezel zit valt echter de internet verbinding met enige regelmaat weg.

(Alleen het internet dus niet de WiFi)

Soms na een half uur soms pas na een paar uur.

Gek genoeg branden op het kastje in de meterkast (waar glasvezel overgaat naar LAN) alle drie de groene LEDs en ook op de Experiabox branden alle groene LEDs. (dus ook de internet LED)

Soms komt het internet vanzelf terug maar sowieso wanneer je de Experiabox een uit/aan reset geeft is het internet na een kwartiertje weer terug.

.

Wat kan er aan de hand zijn waardoor het internet op glasvezel nu wegvalt?


@Marc Veen , Welke firmware versie zit er in de Box 12?

Van SGEJ100000516 is bekend dat die uitval kan veroorzaken, als je dan een fabrieksreset doet zou die SGEJ10000528 moeten binnenhalen die dit probleem oplost.


@Marc Veen, Welke firmware versie zit er in de Box 12?

Van SGEJ100000516 is bekend dat die uitval kan veroorzaken, als je dan een fabrieksreset doet zou die SGEJ10000528 moeten binnenhalen die dit probleem oplost.

Maandag ga ik weer naar mijn ouders om het probleem verder te onderzoeken en was dan sowieso al van plan om als eerste een fabrieksreset te doen.

De V12 is zonder reset van het koper op de glasvezel aangesloten, misschien dat hij dat ook niet leuk vindt.


Super dat je dit voor je ouders oppakt @Marc Veen! Probeer inderdaad de reset. Mocht dat niet helpen, laat het hier dan gerust weten! 


Super dat je dit voor je ouders oppakt @Marc Veen! Probeer inderdaad de reset. Mocht dat niet helpen, laat het hier dan gerust weten! 

Ze zijn respectievelijk 92 en 90, dus die moet ik hierbij wel even begeleiden.😁

(Hoewel mijn moeder, ondanks haar leeftijd, nog vrolijk met PC’s, iPad’s en iPhone’s speelt👍)

Ik laat maandag even weten hoe het afgelopen is.


@Marc Veen , Leeftijd zegt dus niet alles.😉😉

Dan gaan we het hopelijk maandag horen dat het met de reset opgelost is, fingers crossed.🤞


@Marc Veen, Welke firmware versie zit er in de Box 12?

Van SGEJ100000516 is bekend dat die uitval kan veroorzaken, als je dan een fabrieksreset doet zou die SGEJ10000528 moeten binnenhalen die dit probleem oplost.

Vanmiddag eerst even gekeken welke firmware er in de V12 zat.

Bleek dus de 516 te zijn. V12 via de achterkant een reset gegeven en 20 minuten gewacht.

Zit nu firmware 528 in. SuperWiFi netwerk weer ingesteld en tot nu toe lijkt het systeem stabiel te zijn.

We gaan het even aankijken.

Alvast bedankt voor het meedenken.


Goed nieuws tot nu toe! Hopelijk blijft het nu stabiel. Zo niet, laat het weten! Hopelijk houden jij en je ouders het een beetje uit zo met de hitte.