Skip to main content

Meerdere keren per dag valt internet weg (en dus ook TV).

Modem hersteld de verbinding.

zowel het modem als de Genesis box van spanning afgehaald en opnieuw aangesloten.

In de log-file staat dit:

onderste regel is de eerste melding zodra internet weer terug komt.

Wat is hier aan te doen ?

 

Groet,

William

@wvsutphen Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je volledige verbinding zo vaak wegvalt. 

Ik zou graag een aantal metingen op je verbinding willen doen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken. 


Hoi Rudger,

 

Gegevens bijgewerkt.

Ik stel het zeker op prijs als je wilt kijken wat het euvel is.

Verbinding valt weg. duurt ongeveer 60 seconden, dan komt eerst televisie terug en na de volgense 20 seconden is internet ook weer terug.

Verbinding hersteld automatisch. Wel vervelend als je het vrouwen WK zit te kijken :-)

 

Maar goed, in de log files staat niet echt bruikbare info of het moet het wegvallen van het DNS zijn.

Hierdoor lijkt het ook dat internet niet reageert. (WiFi valt overigens ook weg)

Dit verklaart echter niet waarom ook TV wegvalt.

 

Hel lijkt er dus op dat de totale verbinding wegvalt waarna het modem opnieuw een verbinding gaat opbouwen.

 

Goed,

Kijk er even naar als je wilt.

Mocht je meer info willen hebben, laat het weten

 

PS,

Uiteraard heb ik zowel de genesis box als de experia box meerdere malen van de netspanning afgehaald om deze te laten resetten.
Dit heeft helaas geen resultaat gehad.


Rutger,

 

As we speak, zojuist weer een modem uitval/reset

hier de logfile inhoud

 

 


@wvsutphen Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik meet inderdaad een aantal wegvallende verbindingen. 

Zijn ook de kabels en de poortjes van het glasvezelpunt en van het modem al eens gecontroleerd? 

Maken alle stekkertjes goed contact? 


Goedenavond Rutger,

 

Voor de kabel van de Genesis box  heb ik de meegeleverde kabel van KPN gebruikt.

kabel opnieuw in de poort geprikt (ik heb de kabel omgekeerd zodat aan zowel de genesis zijde als de modem zijde een andere connector zit) hebben nu dus een andere connector. Hierdoor probeer ik contactproblemen te voorkomen.

 

de glaskabel uit de grond naar de genesis box kan ik natuurlijk niet vervangen.

Wellicht heb je nog andere tips ?

 

als het probleem aan mijn LAN-zijde zit, verwacht ik dat de bekabelde apparaten problemen geven.

Maar omdat ook WiFi wegvalt vermoed ik dat de storing “up-stream” zit, dus wellicht in de wijk-switch ?

 

check anders wat langere tijd waardoor je een beter beeld kan opbouwen, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen :-))

 

Tnx zover

 

Groet

 

 

 

 


Mmmmmm, zojuist weer een uitval.

 

Wat mij opvalt is dat het modem opnieuw gaat inloggen.

de DNS fouten zijn nu niet gelogd.

 

Kan het zijn dat het modem zijn login verliest ? (of een grappenmaker probeert te hacken)

 

 


Goedemorgen Rutger,

 

wederom vanmorgen 2x een uitval gehad.

Ik hoop dat je een oorzaak kan vinden omdat het vervelend begint te worden.

Kan je deze storing opschalen ? of moet ik een telefonische melding maken via klantenservice ?

Wat kan ik doen ?

 

groet


Mijn tip als "leek"  vraag een V10 ipv die box12.


Voor een heel ander probleem dat niet door het "oude v10a-modem" werd veroorzaakt was ik door de servicedesk opgezadeld met die Box 12 als "oplossing".


Vervolgens zelfde verhaal, heel vaak uitval wat ervoor nooit was.
Bv aanzetten tv terwijl alle lampjes op de box branden, vielen die weg. 
Had je alleen verbinding met de box (bekabeld en wifi) maar het internet lag er uit (geen service).
Na tijd kwam er dan weer verbinding terug (resetten bleek zinloze tijdsbesteding, duurde nog langer tot de verbinding er weer was en de installatie in huis had zelf geen enkel probleem).
Veel gebeld, geen oplossing gevonden en het was natuurlijk geen probleem aan hun zijde cq in hun apparatuur vlgs KPN.
Zelfs nog bijgehouden of het een relatie met het weer had en misschien de telefoonkabel last had van vocht etc etc.

Nu kreeg ik laatst weer een V10 toegestuurd ivm wijziging van het abonnement (ivm SIBG-4G-modem).
Het V10 modem had ik gelijk bij ontvangst omgewisseld met de box 12.
En viola tot de "omzetting naar het nieuw abonnement" een goede 1,5 week later werkte alles weer als een tierelier.
Niet 1x een uitval gehad waar de box 12 dagelijks en ook meermaals per dag je in de steek liet (missen van het Belgische of BBC journaal bv wat niet herhaald wordt..) .
Die Box12 is in mijn ogen een … modem en dan niet alleen omdat er geen optie meer in zit (ECO) om de wifi 's-nachts niet te laten uitzenden als je dat wil (moet je vlgs de servicedesk dan maar doen met de wifi aan/uit knop op het modem en zou volgende update er wel weer in zitten...)

 


@wvsutphen Wat ik allereerst wil proberen is het vervangen van het modem. 

Deze heb ik dan ook al besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


@wvsutphen Klopt het dat het probleem met het nieuwe modem inderdaad opgelost is? 


Goedenavond Rutger,

 

Verzuimd jou terug te melden, maar inderdaad, na vervanging geen uitval meer gehad.

Jou oplossing heeft dus gewerkt.

 

(wel wat laat maar) dank je

 

Groet,

 

William