Skip to main content

Niet blij dat mijn internet en tv nu voor de tweede keer op rij afgesloten word. Echt een KPN afknapper. Temeer omdat naar blijkt de Ziggo verbinding die mijn (niet nederlandstalige) buren steeds aanvragen, netjes overeind blijft nadat bij mij de nieuwe KPN verbinding gerealiseerd is. Ziggo heeft blijkbaar haar zaakjes wel op orde.

Nu wil ik het plezier van mijn buren niet in de weg staan hoor maar waarom zou ik dan iedere keer mijn internet en tv voor ruim een maand kwijt moeten zijn, alles opnieuw moeten aanvragen èn opnieuw 35 euro aansluitkosten gaan betalen?

Ik vind dit onterechte kosten. Daarbij niet in het geheel onbelangrijk de overlast die ik ondervind van het gehannes met de internetverbinding die ik gebruik voor mijn werk en overige communicatie.

Ziggo heeft haar zaakjes juist niet op orde, voor KPN is het 1 vinkje in het geautomatiseerde systeem en je lijn ligt plat, bij Ziggo moet er een monteur in de wagen stappen, naar de verdeelkast in de wijk rijden, kastje open maken en de kabel er uit trekken voordat de boel is afgesloten.

En ze gaan niet voor elk wisse wasje naar een kast rijden, dat doen ze als ze er toch moeten zijn voor een ander iets en dan gaat de kabel er tegenwoordig uit, voorheen lieten ze ze gewoon zitten zo konden jaren lang heel veel aansluitingen gratis TV kijken.

Maar krijg je geen melding dat je lijn word opgeheven, want KPN en Ziggo behoeven elkaar niet in de weg te zitten, effe een belletje naar Ziggo dat er geen overname gedaan hoeft te worden als jou buren een lijn aanvragen en naar KPN dat de boel in de lucht moet blijven.

Nu de hamvraag, je zegt buren, geven zij een verkeerd nummer op, of staat er in de systemen van 1 van de twee een foutje waardoor jou lijn word opgezegd als zij iets aanvragen.


Hoi @Not-happy . Welkom op het forum.

Ik snap het nog niet helemaal. Je diensten zijn afgesloten? Wat is de reden daarvan? Mocht de oorzaak daar niet van bekend zijn is het raadzaam om met 0800 0402 te bellen. Het forum is niet de aangewezen plek voor dit soort acute issues.  (we zijn ook niet permanent bemand en er zit een langere tijd tussen de antwoorden).

Mocht je hier toch hulp willen, kun je dan je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @Not-happy . Welkom op het forum.

Ik snap het nog niet helemaal. Je diensten zijn afgesloten? Wat is de reden daarvan? Mocht de oorzaak daar niet van bekend zijn is het raadzaam om met 0800 0402 te bellen. Het forum is niet de aangewezen plek voor dit soort acute issues.  (we zijn ook niet permanent bemand en er zit een langere tijd tussen de antwoorden).

Mocht je hier toch hulp willen, kun je dan je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Mijn diensten zijn voor de tweede opvolgende keer afgesloten omdat mijn buren ziggo aangevraagd hebben. Ik woon in een zgn gesplitste woning.

Het forum is naar mijn mening de perfecte locatie om dit te bespreken want met de telefonische service medewerkers heb ik slechte ervaringen. Vorige keer dat ik afgesloten was zei de eerste dat deze alles in orde zou maken, wat niet gebeurde. De tweede ging een speciale actie aansturen zodat mijn lijn met spoed hersteld zou worden, wat niet gebeurde. De derde heeft me toen verteld dat ik uiteindelijk moest opdraaien voor het geklungel bij KPN.

Ik heb het hier dus over een structureel probleem, inmiddels gepaard gaande met een melding over de slechte kwaliteit van de servicedesk.

Over mijn profiel gesproken, mijn klantnummer staat erin en mijn geboortedatum. Dat moet voldoende zijn voor een professionele organisatie, lijkt me.


Dag @Not-happy! Ik wil graag met je meekijken, maar je maakt het ons niet makkelijk: ‘mijn klantnummer staat erin en mijn geboortedatum. Dat moet voldoende zijn voor een professionele organisatie’. Alleen je klantnummer staat in je profiel. Dit betekent dat ik een kijkje kan nemen, maar geen verdere uitspraken kan doen over je abonnement en ook geen vervolgstappen kan ondernemen. Als professionele organisatie beschermen wij jouw klantgegevens. Dit waarborgen wij door een meervoudige verificatie uit te voeren. Dit doen wij om onze klanten (en ook jouw gegevens) te beschermen. Tevens is een typefout zo gemaakt. Dan rommel ik ineens in de gegevens van de buurman:grin: . Dat willen we natuurlijk niet! 

Om je dus verder te kunnen helpen, heb ik meer gegevens nodig! 
Standaard vraag ik om postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. De laatste 3-cijfers mag je invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. Laat je het in een reactie weten als je je gegevens hebt ingevuld? Dan gaan we voor je aan de slag! 


Ik heb de voor KPN noodzakelijke gegevens aangevuld in mijn profiel.


Ik heb even meegekeken. Ik zie zo geen opzegging of iets wat met een overname te maken heeft voor een nieuwe provider. Ook als ik jouw lijn doormeet, zie ik gewoon diensten. Je bent dan ook gewoon online toch? Of kun je anders vertellen hoe de lampjes op het modem branden?


Vertrouw me aub. Je reageert precies zoals de eerste servicemedewerker tijdens de vorige onterechte afsluiting.

Die aansluiting gaan jullie opheffen, jullie kunnen niets doen, ik moet een nieuwe aansluiting aanvragen en de monteur betalen. Dat is waar het in de woorden van de KPN servicemedewerker op neer kwam de vorige keer.

Het zou fijn zijn als het deze keer anders was. Ik heb er echter weinig vertrouwen in.


Dat is allemaal niet de bedoeling. Ik zie echter nog niet dat wijst op een onterechte wegmigratie zoals vorige keer. Daar zie ik correspondentie over een overstapverzoek etc. Dat zie ik nu echter niet. En als ik je lijn doormeet, meet ik diensten. Dus volgens mij gegevens ben je nu niet afgesloten daarom vraag ik verder. 


als je in een gesplitste woning ziggo neemt terwijl je kpn hebt wordt kpn niet zomaar afgesloten. 

want je kan kpn en ziggo op 1 adres hebben . alleen niet 2 kpn lijnen.  als je nu zonder diensten zit. en de klantenservice medewerker zegt dat je online bent. dat betekent dat je verbinding bij een ander huishouden binnenkomt. 

 

hiervoor moet kpn een monteur sturen om dat te herstellen.

het is heel vervelend maar ik denk dat je gewoon pech hebt dat je verbinding eruit is gehaald:) succes. 


als je in een gesplitste woning ziggo neemt terwijl je kpn hebt wordt kpn niet zomaar afgesloten. 

want je kan kpn en ziggo op 1 adres hebben . alleen niet 2 kpn lijnen.  als je nu zonder diensten zit. en de klantenservice medewerker zegt dat je online bent. dat betekent dat je verbinding bij een ander huishouden binnenkomt. 

 

hiervoor moet kpn een monteur sturen om dat te herstellen.

het is heel vervelend maar ik denk dat je gewoon pech hebt dat je verbinding eruit is gehaald:) succes. 

 

Wederom, het gaat hier dus om een structureel probleem. Je KPN collega bevestigd het probleem als je goed oplet wat hij zegt. Hij ziet niets dat wijst op een ongeldige wegmigratie. Eigenlijk logisch als je snapt dat de Ziggo verbinding niet door mij aangevraagd is maar door m'n buurvrouw.

Dus de KPN servicedienst kan niets constateren maar toch zal die lijn stoppen. De reden waarom blijft onduidelijk maar een ding is zeker: De KPN servicedienst ziet niets en kan niets. Althans technisch niet. KPN kan er echter wel voor zorgdragen dat ik hier geen financieel nadeel van ondervind.

Dus ik vraag mijzelf dan ook af, waarmee komt KPN hier op de proppen? Enkel een 'brevet van onvermogen' of kiest KPN ervoor om dit aan te vullen met een portie 'weglopen van de verantwoordelijkheid?'


Ha @Not-happy, @Darkie117 is net als jij gewoon klant en gebruiker van dit forum. Dus geen KPN medewerker. Mijn collega Bart is dat wel en die heeft hierboven aangegeven dat voor ons de situatie anders ligt dan de vorige keer. We zien nu totaal geen onterechte wegmigratie of andere zaken die erop duiden dat er iets aan de hand is. Vandaar het verzoek om zijn vragen te beantwoorden, zodat we je verder kunnen helpen. 

 

Ik heb even meegekeken. Ik zie zo geen opzegging of iets wat met een overname te maken heeft voor een nieuwe provider. Ook als ik jouw lijn doormeet, zie ik gewoon diensten. Je bent dan ook gewoon online toch? Of kun je anders vertellen hoe de lampjes op het modem branden?

 


Ik heb mijn gegevens gegeven, de gegevens waar een KPN servicemedewerker om vroeg.

Ik ontving vrijdag een email ivm de op handen zijnde stopzetting van mijn verbinding. En ja, de verbinding bestaat nu nog wel. En ja, jullie zien niets in je scherm over een op handen zijnde stopzetting. Ik kan KPN verder niet helpen, KPN kan wel de financiële gevolgen dragen voor haar fouten. Of KPN kan ervoor zorgdragen dat de stopzetting teruggedraaid wordt.

Het commentaar in dit verhaal, gecombineerd met de informatie die KPN reeds heeft i.v.m. de vorige onterechte afsluiting zou misschien van nut kunnen zijn bij het opsporen en verhelpen van het probleem dat KPN blijkt te hebben.


Bedankt! Ik stuur je een privébericht, wil je die bekijken? Ik zie graag een kopie van die mail tegemoet namelijk!


Dat is allemaal niet de bedoeling. Ik zie echter nog niet dat wijst op een onterechte wegmigratie zoals vorige keer. Daar zie ik correspondentie over een overstapverzoek etc. Dat zie ik nu echter niet. En als ik je lijn doormeet, meet ik diensten. Dus volgens mij gegevens ben je nu niet afgesloten daarom vraag ik verder. 

Een overstapverzoek in deze situatie zou enkel voor kunnen komen als ik verhuisd zou zijn en de nieuwe bewoner een Ziggo verbinding aan zou vragen. Dit omdat ik niet degeen ben die de Ziggo verbinding aanvraagt. Ben ik verhuisd? In het KPN systeem kun je zien dat ik nog op hetzelfde adres woon. Dus hoe kon dit overstapverzoek zo maar z'n doorgang vinden?

Alles wijst erop dat er dingen niet goed gaan bij KPN in mijn situatie. De vraag is, hoe gaat KPN ermee om?


Ik lees hier over een gesplitste woning. Voor mij gaan alarmbellen rinkelen. Is er bij de splitsing wel gezorgd voor eigen KPN (en Ziggo) aansluitingen per woning gescheiden? Zo niet dan kan ik me levendig voorstellen dat de genoemde problemen optreden.


Ik lees hier over een gesplitste woning. Voor mij gaan alarmbellen rinkelen. Is er bij de splitsing wel gezorgd voor eigen KPN (en Ziggo) aansluitingen per woning gescheiden? Zo niet dan kan ik me levendig voorstellen dat de genoemde problemen optreden.

Deze zijn gescheiden.


Dank voor het doorsturen van de e-mail @Not-happy. Ik heb het bericht even doorgelezen en zie dat het gaat over jouw eerder foutief gestopte abonnement met daar onder enkele e-mailadressen. Inmiddels heb je al geruime tijd een nieuw KPN abonnement met een nieuw klantnummer. De e-mail die je nu hebt ontvangen betreft enkel informatie over het feit dat de e-mailadressen behorende bij het oude klantnummer binnenkort compleet opgeheven zullen worden. je huidige abonnement met het klantnummer beginnende met 90 zal gewoon door blijven lopen. 


Da's positief nieuws.🙂


Dat is het zeker. 🙂 Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten.Â