Skip to main content

Afgelopen vrijdag heb ik de factuur ontvangen voor het aanleggen van de koperkabel in onze nieuwbouwwoning van Volkers Wessels.

 

Op het moment dat wij offertes ontvingen voor de media aansluitingen hebben wij een offerte ontvangen van KPN.

 

Naar aanleiding hiervan heb ik zowel contact opgenomen met onze aannemer als met KPN om na te gaan of het mogelijk was om glasvezel in plaats van een koperkabel te verkrijgen. In beide gevallen was het antwoord negatief. De medewerker van KPN verwees mij naar de postcodecheck op de website, die aangaf dat er geen glasvezel zou worden aangelegd. Toen ik dat teruggaf aan de medewerker werd aangegeven dat er dus voorlopig geen glasvezel zou worden aangelegd en dat ik voor internet aangewezen was op de koperkabel.
 

Om die reden hebben wij alsnog gekozen voor een koperleiding, omdat wij wel internet nodig hebben voor ons werk en voor onze hobby. Wij vonden de kosten fors (€ 2.000), maar vonden dat wij geen andere keuze hadden.
 

Tot mijn verbazing ontving ik echter 2 weken geleden het bericht dat er op korte termijn GRATIS glasvezel zal worden gelegd. Kennelijk zijn ook de medewerkers afgelopen vrijdag onaangekondigd langs geweest om hiervoor de eerste stappen te regelen.
 

U zult begrijpen dat ik hier allerminst blij mee ben, omdat dit betekent dat wij nu een factuur hebben ontvangen van bijna € 2.000, terwijl wij nog voordat wij in de woning gaan wonen GRATIS een snellere en betere optie ontvangen die ervoor gaat zorgen dat we de koperkabel NOOIT gaan gebruiken.


Ik zou het op prijs stellen om hierover overleg te hebben met iemand van KPN, maar ik weet niet goed bij wie ik hiervoor zou moeten zijn.

 

Groet,

MLGO

Hallo @MLGO Dat is op zijn minst een heel zure gang van zaken te noemen en ik kan me voorstellen dat je hier graag over in gesprek gaat. Dit Forum is een plek voor de klanten van de provider KPN. De aanleg en het beheer van het koper- of glasvezelnetwerk worden verzorgd door KPN Netwerk, de netwerkbeheerder. Als medewerker van een provider kan ik dus niet anders dan je verwijzen naar de netwerkbeheerder. Je kunt op deze pagina de verschillende contactmogelijkheden zien

 

 


Reageer