Skip to main content

Ben al een aantal jaren trouwe abonnee, nu is mijn contract verlopen en wil het verlengen en gebruik maken van de aanbieding voor nieuwe klanten: Met de gratis superwifi, dit omdat m'n wifi door het huis niet optimaal is. 

 

Krijg te horen dat dit niet mogelijk is ( een nieuwe klant maken kost meer dan een klant te behouden 😞 )

De concurrentie ( Ziggo ) is gelukkig wat flexibeler en wil me goed tegemoet komen.

Trouw wordt helaas niet beloond

Hallo @KDekker ,

KPN vindt het een hele eer dat je al een aantal jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor het vertrouwen in KPN 💚

KPN schrijft : Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 

Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik snap jouw opmerking over acties voor bestaande langdurige klanten. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geeft KPN gratis SuperWifi of een korting op het abonnement bij je nieuwe abonnement. Wanneer KPN dat vaker doet voor bestaande klanten wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening. 

 


Sterker nog vaste klanten krijgen, als ze slecht Wi-Fi hebben, gratis een monteur aan huis of/en gratis Wi-Fi versterkers.  


Je betaalt voor alles zelf. Elke korting die een bedrijf aan klanten geeft komt terug in de maandlasten, ik ben blij dat ze dit niet met mijn geld doen.


De concurrentie ( Ziggo ) is gelukkig wat flexibeler en wil me goed tegemoet komen.

Ja natuurlijk, voor Ziggo bent u een nieuwe klant. Dus die paaien je met gratis versterkers. Net als wat KPN doet met nieuwe klanten.

Maar wat betreft bestaande klanten doet Ziggo precies hetzelfde als KPN hoor, bestaande klanten krijgen ook bij Ziggo die mooie fijne TP-Link versterkertjes van zowat 10 jaar oud niet.

Het enige wat Ziggo wel heeft voor bestaande klanten: je kunt een WiFi booster huren voor 2 of 3 euro per maand ofzo. Dat heeft KPN niet.


Kijk vooral na de service bij problemen. Is die bij Ziggo goed?


Je betaalt voor alles zelf. Elke korting die een bedrijf aan klanten geeft komt terug in de maandlasten, ik ben blij dat ze dit niet met mijn geld doen.

Volgens mij kun je dat niet zo stellen. KPN is geen vereniging (waar we allemaal lid van zijn en samen de lasten van betalen), maar een bedrijf.

Als er bv. op black friday wordt gestunt met een aanbieding is het niet zo dat de prijzen op de zaterdag daarna ineens omhoog gaan om dit te bekostigen. Dat zijn bedrijfseconomische afwegingen...hoeveel aanwas van nieuwe leden wil ik hebben, wat mag dat kosten en wat moeten de marges zijn.

De prijs kun je daarbij bovendien niet eindeloos ophogen, want dan komt er een punt dat er juist weer mensen weg gaan, etc.

Kortom, een actie kan best, door bepaalde afwegingen, anders worden gefinancierd dan enkel een prijsstijging.

Neemt niet weg dat ik het er mee eens ben om slechts eenmalig een voordeel te verstrekken overigens.


Wanneer ben je trouw klant? Na 5 jaar, 10 jaar of 50 jaar? Dat blijft subjectief.


Als er bv. op black friday wordt gestunt met een aanbieding...

Dat is ook alleen bij nieuwe klanten. En feitelijk niet veel meer dan de normale nieuwe klantenkorting die al jaren bestaat.


Ben al een aantal jaren trouwe abonnee, nu is mijn contract verlopen en wil het verlengen en gebruik maken van de aanbieding voor nieuwe klanten: Met de gratis superwifi, dit omdat m'n wifi door het huis niet optimaal is. 

 

Krijg te horen dat dit niet mogelijk is ( een nieuwe klant maken kost meer dan een klant te behouden 😞 )

De concurrentie ( Ziggo ) is gelukkig wat flexibeler en wil me goed tegemoet komen.

Trouw wordt helaas niet beloond

HELEMAAL WAAR,ook ik ben jaren klant maar een nieuwe klant is belangrijker dan een oude behouden ik wil een nieuw abonnement met actie  korting dat kan niet,dus ik zeg op want ZOOO GEWELDIG IS kpn NIET MEER.

 


Dus u krijgt niet wat u wil en dan is kpn ineens niet meer geweldig. Blijkbaar waren ze dat in uw ogen wel. Natuurlijk hoort u een goed produkt te krijgen. Dus als er iets is meldt het.