Skip to main content

Goedenavond,

Thuis heb ik een kpn abbo. Nu was ik rond aan het kijken op de website wat de huidige nieuwe abonnementen zijn.    Bij het nieuwe abonnement krijg je 2x gratis smart wifi punten.  De prijs is 10,- minder maar dan heb je ook geen spotify meer.
Nu is het niet mogelijk zonder bijbetaling om naar dit abonnement over te stappen en de nieuwe hardware te krijgen (tv kastjes, modem en wifi punten)

De wifi punten krijg je korting op en betaal je nog 100 euro voor.

 

Ik zou toch denken na jaren klant te zijn dat er iets geregeld kan worden maar nee hoor!

In mijn ogen kan ik het beste het abonnement opzeggen en op de dag dat het niet meer actief is een nieuwe inlaten gaan van KPN.  Dan heb je wel deze voordelen die nieuwe klanten wel krijgen en klanten die al jaren lid zijn niet. Ook moet KPN een “gratis” monteur sturen die de nieuwe wifi komt installeren.

Hoe kan dit KPN!

 

Welkom bij ons op het forum @KPNKlant1997. De SuperWif punten zijn op dit moment inderdaad een actie voor nieuwe klanten, als welkomstgeschenk. Daarvoor kan gekozen worden tussen deze punten en een korting. Toen jij klant werd zal je ook iets gehad hebben, mogelijk een korting voor een x aantal maanden. Dit is een andere vorm van hetzelfde. Bij het wijzigen van je abonnement kan je daar niet opnieuw gebruik van maken, je bent al klant. Bij een wijziging van het abonnement hoeft de apparatuur niet vervangen te worden, als deze nog voldoet en goed werkt. 

Je idee om het voor een dag te stoppen en daarna weer een nieuw abonnement aanvragen zal niet het effect hebben wat je wilt. Om gebruik te kunnen maken van de actie moet je namelijk minimaal 6 maanden geen klant geweest zijn.


Je kunt natuurlijk altijd overstappen naar een andere provider en daar wel gebruik maken van de welkomsbonus. Maar let op! Je krijgt dan allemaal nieuwe apparatuur (modem/router, tv-ontvangers en - bij Ziggo - de overstap naar coax-kabel). Eventuele opnames bij kpn ben je bij een nieuwe provider natuurlijk kwijt. Het is niet zo als bij energieleveranciers: uitsluitend een administratieve actie, want gas en stroom blijven toch hetzelfde.

Al met al een hele rompslomp, maar als je er dat voor over hebt ….

 

Overigens, als je bij kpn blijft en je abo aanpast, "verleng” je 't niet want je huidige contract einddatum wordt niet aangepast: ook na aanpassing van je abo blijf je gewoon contractvrij en kun je nog steeds maandelijks opzeggen.