Skip to main content

= `Overgestapt` van Telfort ( 3 in 1 met 3 mobiele nummers) naar KPN ( Internet + tv + 3 mobiele nummers). Nieuwe klant maar ik kwam niet in aanmerking voor de nieuwe router KPN Box 12. (??)

= Woon in een huis met betonnen muren waar de wifi op de benedenverdieping (slaapkamers beneden en woonkamer met router boven) niet heel sterk is. Ik dacht: ik koop een nieuwe router (router 12) plus twee Wifi versterkers en overal zal er een sterk wifi zijn. Maar niet zo.

= De kpn-app met oa overzicht verbruikte mb`s werkt niet naar behoren. Bel je met de klantenservice, dan weet men het ook niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan overzicht verbruikte MB`s kan komen ??

Hallo @19bellen KPN beschouwt TFT-klanten niet als nieuwe klanten, daar deze eind vorig jaar aan KPN toegevoegd zijn.

Welk modem heb je van KPN, merk en type, je spreekt steeds over een router (boven)?

Je schrijft dat je een router12 gekocht hebt, bedoel je de zwarte BOX12 van KPN, heb je die via Marktplaats gekocht, want KPN geeft modem/routers alléén in bruikleen uit?

Welk merk en type wifiversterkers heb je gekocht?

Kortom van het forum uit ook een boel vragen om een goed antwoord te kunnen geven.

Het mobiele verbruik kun je op je mobiel zien en in de MijnKPN-app, die waarden hoeven niet per sé gelijk te zijn, daar waarschuwt de mobiel ook voor. In je mobiel kun je instellen vanaf welke dag deze steeds moet tellen, gebruik daarvoor de dag gelijk aan je factuurdatum, dan heb je een redelijk precies verbruik.

 

 


U zou prima Wi-Fi moeten hebben. Is de Wi-Fi van het modem wel uit???


KPN box 12 gekocht via mijn KPN app. 

 

Zo te horen/ lezen krijg ik hier ook geen antwoorden 


We willen u juist graag helpen maar dan hebben we meer info nodig. Vandaar de vragen.


Hallo @19bellen , nogmaals een KPN BOX12 kun je niet kopen, waarschijnlijk heb je een setjes Superwifi's gekocht en daarbij heeft KPN je tevens een ander modem gestuurd en moet de oude modem weer retour naar KPN omdat je modems van KPN alleen maar in bruikleen krijgt en nooit je eigendom worden.

 


Welkom op het KPN forum, @19bellen. Ik zie dat @JanD en @Joep1965 geprobeerd hebben je aan antwoorden te helpen. Soms is het nodig om meer vragen te stellen voordat we antwoorden kunnen geven. Meer informatie helpt ons namelijk een beter beeld van de situatie te scheppen, waarnaar we met een beter antwoord kunnen komen. Goed, dat gezegd hebbende, zal ik ook mijn best doen jouw vragen te beantwoorden.

= `Overgestapt` van Telfort ( 3 in 1 met 3 mobiele nummers) naar KPN ( Internet + tv + 3 mobiele nummers). Nieuwe klant maar ik kwam niet in aanmerking voor de nieuwe router KPN Box 12. (??)

Oud-Telfort klanten worden inderdaad niet gezien als nieuwe klanten. Alle Telfort abonnementen zijn in 2020 overgezet naar KPN. Eerst was dit alleen een administratieve wijziging, maar nu zijn oud-Telfort klanten ook technisch overgezet naar KPN. We spreken dan ook niet meer van Telfort klanten, maar van KPN klanten met een oud-Telfort abonnement. Kies je ervoor om over te stappen naar KPN Hussel, dan ben je een bestaande klant die een nieuw abonnement afsluit. Je komt daarmee niet in aanmerking voor de acties van nieuwe klanten.

= Woon in een huis met betonnen muren waar de wifi op de benedenverdieping (slaapkamers beneden en woonkamer met router boven) niet heel sterk is. Ik dacht: ik koop een nieuwe router (router 12) plus twee Wifi versterkers en overal zal er een sterk wifi zijn. Maar niet zo.

Wifi is een draadloos signaal en is erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Je zegt te wonen in een woning met betonnen muren. Wifi heeft moeite om door betonnen muren te komen. Daarnaast hebben ook invloed op het wifi signaal. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een magnetron, een babyfoon, maar ook een aquarium. Nu zeg je ook SuperWifi in huis te hebben. Als je deze draadloos aansluit, dan zal je misschien niet direct verbetering merken. Mijn advies is om beide SuperWifi punten bekabeld aan te sluiten op het modem. Ik verwacht dat je dan van betere wifi kunt genieten.  

Edit: Maar ook wanneer je alles draadloos wilt, kunnen de SuperWifi je voorzien van wifi door het hele huis, al zal je dan waarschijnlijk wel meer SuperWifi punten nodig hebben, zoals @Doornekamp33 al suggereert. Je kunt natuurlijk altijd (nog) eens de Wifi Manager doorlopen voor wifi advies op maat. Daarnaast hebben we ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen die je kunt doornemen.

= De kpn-app met oa overzicht verbruikte mb`s werkt niet naar behoren. Bel je met de klantenservice, dan weet men het ook niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik aan overzicht verbruikte MB`s kan komen ??

Zoals JanD al heeft aangegeven, zou ook jij het overzicht van verbruikte MB's in moeten kunnen zien, maar deze is niet per definitie gelijk aan het verbruik van jouw toestel zelf. Ook kan er vertraging zitten in de verwerking van verbruikte MB's. Zie je het verbruik niet direct in MijnKPN, klik dan op het mobiele nummer om het verbruik in te kunnen zien. Loop je ergens anders tegen, schroom dan niet om hier een screenshot van het probleem te plaatsen. Dan zien wij wat jij zien en kunnen we je beter bij jouw vraag helpen.


Tja, je kiest voor Wifi , omdat je niet door het hele huis een kabel wilt laten lopen.

Een kabel aansluiten op je Wifi-apparaat is je wijze raad ? Is dit een serieuze opmerking ?

Ik had liever gezien dat de KPN-advertentie vermeld had, dat SuperWifi niet werkt in huizen met dikke betonnen muren. 

Een klantbeleving...


Super wifi kan prima werken in huizen met betonnen muren, je zal er hooguit wat meer nodig hebben om tot een goed resultaat te komen.

Dan is kabels door die muren een stuk trefzekerder en kabels is altijd beter dan draadloos.


Ik snap dat mijn reactie niet het antwoord is waarop je had gehoopt, @19bellen. Het is alleen nou eenmaal zo dat wifi een draadloos signaal is en daardoor moeite heeft om door betonnen muren te komen. Eén van de oplossing is om de SuperWifi bekabeld aan te sluiten. Maar ook wanneer je alles draadloos wilt, kunnen de SuperWifi je voorzien van wifi door het hele huis, al zal je dan waarschijnlijk wel meer SuperWifi punten nodig hebben, zoals @Doornekamp33 al suggereert. Je kunt natuurlijk altijd (nog) eens de Wifi Manager doorlopen voor wifi advies op maat. Daarnaast hebben we ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen die je kunt doornemen.


Denise ,

Je wilt geen bedrading en kiest voor draadloos.

De advertentie laat je denken dat Wifi de oplossing is, maar achteraf blijkt dat het een combi is met een bedrading.

Logica ?!!