Skip to main content

Geachte heer, mevrouw,

 

Ik heb al weken last van een zeer onbetrouwbare internetverbinding. 

 

Ik heb een experiabox V8 staan, met een lokaal netwerkje eraan van TP-Powerlink adapters, zodat ik boven wifi heb.

 

Wat er gebeurt is dat het netwerk normaliter gewoon stabiel draait en goede snelheden laat zien, maar met heel regelmatig dan ineens helemaal wegvalt. Ik heb dan op geen van mijn devices internet meer en mijn tv loopt dan ook vast. 

 

Meestal lost het resetten van de experiabox (en de tv-ontvanger) het probleem wel weer op, maar er valt domweg niet mee te werken zo. Zeker met het thuiswerken is het allemaal heel erg frustrerend. Ik heb al factory-resets gedaan en het wifinetwerk geoptimaliseerd met jullie tool, maar het blijft gebeuren.

 

De verbinding was maanden terug ook onbetrouwbaar, tot we hier een grote storing kregen en een monteur in de verdeelkast bezig is geweest. Die storing duurde toen best lang, maar daarna hadden we een betere verbinding dan ooit. Dat duurtde echter maar een maandje of zo en toen werd het weer slechter en slechter.

 

Ik ben op dit moment zo gefrustreerd dat ik op het punt sta om van aanbieder te wisselen in de hoop dat ik dan wel stabiel internet heb, maar eigenlijk wil ik dat niet omdat ik tevreden ben met het product (als het werkt zoals het moet). Vandaar deze noodkreet: Helpt u mij alstublieft.

 

Ik zou het het prettigst vinden als u mij telefonisch benadert, maar ik zal het forum uiteraard ook in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,

Gerben Bakker

Er is nu helemaal niks te beginnen met onze verbinding. Valt nu voortdurend weg, tv kijken gaat niet. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Ik stap wel over naar een aanbieder die me wel toestaat om hulp te vragen in plaats van zich achter 500 tools te verstoppen voor me. :frowning2:


Nog een beetje rondgelezen. Ben er weinig wijzer van geworden, maar wil wel toevoegen dat de decoder van de tv direct aan de experiabox hangt, met een korte netwerkkabel. Heb ook de decoder meermaals herstart, maar de tv blijft haperen als een malle.

 

Ik hoop echt dat er snel iemand reageert op dit topic 😢


Nou hier is dan iemand :wink: . Balen dat het niet wil lukken met je netwerk.  Zou je alles van de experiabox willen hale en de tp links verwijderen? Dan het modem resetten en dan een halve dag aankijken wat er gebeurt.  Ik denk het dan keurig stabiel blijft.


Hi @Macatar, welkom op ons forum! 

Wat rot dat je verbinding steeds wegvalt. Zeker nu we (veel) thuiswerken kan ik me voorstellen dat 't lastig is. Goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat Joep al met je mee gedacht heeft, heb je zijn tips al kunnen uitproberen? Ik ben ook benieuwd wat er met de lampjes op de Experia Box gebeurt wanneer de verbinding wegvalt. We horen graag hoe het is gegaan.


Dag Joep, Alexandra,

Dank voor jullie reacties.

die TP-links hangen al anderhalf jaar aan mijn modem. Dat is maandenlang geen probleem geweest. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die het probleem zijn. 
 

Gedurende de vrijdagavond dat ik het bericht postte was de verbinding enorm slecht. Internet veel steeds helemaal weg, tv haperde de hele avond, het was drama. Dat probleem had zich in de weken ervoor ook al voorgedaan, maar nog niet zo heftig als die vrijdag.

Op zaterdag was het probleem echter helemaal weg en draaide alles weer een stuk beter. Ik heb bovendien enkele dagen later een monteur in het kastje in de straat zien werken, wellicht dat dat ook iets met mijn probleem te maken heeft gehad?

Ik merk vooral met gamen dat de verbinding nog steeds wisselvallig is, waardoor ik uit online games geknikkerd wordt. Het probleem is wel echt minder prevalent dan het was! ☺️
 

Voor de vlag uit gaat, wil ik nog even afwachten of het zo blijft als de vakantie voorbij is en iedereen weer aan het thuiswerken slaat… Ik stuur volgende week nog een update.

 

Mocht het probleem terugkeren, dan zal ik een foto maken van de lampjes op het modem.

 

Met dank en groet,

Gerben Bakker


Fijn dat het nu weer werkt maar probeer die powerlines te vermijden. Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet zoals het hoort. Dat hoort via een utp kabel te gaan. Het kan best een tijdje werken maar vroeg of laat gaat het fout. 


@Macatar Hi Gerben, inderdaad fijn om te horen dat 't beter gaat! Ik snap goed dat je het eerst nog even in de gaten houdt voordat je echt staat te juichen. We horen graag hoe het verder met de verbinding is gegaan, of als we je kunnen helpen.