Skip to main content

Hi allen, 

 

thuis situatie erg slecht, men kijkt met kleppen op naar eigen belangen i.p.v. in harmonie te overleggen met als gevolg dat de ene helft geen spul kan hosten omdat de ander dominant beheert. Kan iemand s.v.p. info geven of er al vordering is in de multi-ipv4 voor consumenten?

Alvast bedankt

Ha @Alex S, welkom! Het klinkt niet ideaal, deze situatie! Wat bedoel je precies met multi-ipv4? Wat zou je graag willen zien?


Ha @Alex S, welkom! Het klinkt niet ideaal, deze situatie! Wat bedoel je precies met multi-ipv4? Wat zou je graag willen zien?

Dag Marcia,

Excuses voor de lompe opsomming van onze situatie. Wat ik graag wou weten is hoe de hudige ontwikkeling van dit topic er aan toe is (het toekennen van meerdere public IP's voor “gewone“ klanten i.p.v. business klanten).

Mvg,
Alex


Geen probleem hoor! Voor zover ik weet, valt daar op dit moment nog niets over te vertellen. We hebben daar momenteel nog geen plannen voor helaas.


@Marcia_ 

Jammer maar begrijpelijk. Ik zal het forum in de gaten houden, mocht er toch nog onverhoopt een keerzijde zijn in de toekomst. 

Dank voor de antwoorden!


Euhm... de verbinding zal nog steeds over dezelfde router lopen. Het is niet zo dat je dan 2 aparte verbindingen kan maken. Dus hoe kan meerdere ip adressen dan een oplossing zijn voor uw probleem? 

Kunt u eens een voorbeeld geven van hoe het nu mis gaat bij u thuis?


Euhm... de verbinding zal nog steeds over dezelfde router lopen. Het is niet zo dat je dan 2 aparte verbindingen kan maken. Dus hoe kan meerdere ip adressen dan een oplossing zijn voor uw probleem? 

Kunt u eens een voorbeeld geven van hoe het nu mis gaat bij u thuis?

Dag Nick,

Ik begrijp de verwarring. Ik ben geen doorsnee gebruiker (cloud engineer). Wij runnen een fysieke firewall (Draytek) welke 2 WAN verbindingen kan ontvangen. Als dit virtueel gaat ipv fysiek dan kan ik dit nog in het WAN profiel van de Draytek realiseren.

De opzet is dat momenteel 80 en 443 voornamelijk al in gebruik zijn waar de andere partij ook gebruik van moet maken. reverse proxy is vervelend ongebruiksvriendelijk te noemen in alle vormen software die tot zover getest zijn, en zijn dus geen optie.

Ik hoop dat dit u een beter beeld schept, ik kan omwille privacy van de inhoud geen verdere details verschaffen.


Bij XS4ALL kon je voor €9,50 per maand een /29 subnet contracteren maar kpn heeft daar een streep door gehaald en per 1 oktober 2021 is deze mogelijkheid gestopt. Ik verwacht dan ook niet dat dit snel terug zal komen. Zie ook 

 


Wij runnen een fysieke firewall (Draytek) welke 2 WAN verbindingen kan ontvangen. Als dit virtueel gaat ipv fysiek dan kan ik dit nog in het WAN profiel van de Draytek realiseren.

Maar...

... men kijkt met kleppen op naar eigen belangen i.p.v. in harmonie te overleggen met als gevolg dat de ene helft geen spul kan hosten omdat de ander dominant beheert. 

Als de andere partij niet van de instellingen af kan blijven schiet je er niet veel mee op. Dat bedoel ik.


Wij runnen een fysieke firewall (Draytek) welke 2 WAN verbindingen kan ontvangen. Als dit virtueel gaat ipv fysiek dan kan ik dit nog in het WAN profiel van de Draytek realiseren.

Maar...

... men kijkt met kleppen op naar eigen belangen i.p.v. in harmonie te overleggen met als gevolg dat de ene helft geen spul kan hosten omdat de ander dominant beheert. 

Als de andere partij niet van de instellingen af kan blijven schiet je er niet veel mee op. Dat bedoel ik.

Pardon we spreken langs elkaar heen.

De indeling van de Draytek kan zo ingericht zijn dat men zich middels WAN/LAN profielen kan onderscheiden. Dus als de andere partij het al op 80/443 gemunt heeft is dat niet erg want daarmee zou ik dan op het andere publieke IP zitten waar de 80/443 nog vrij is.


Als je een glasvezel-indeling hebt met twee optische vezels, zou je in principe twee aparte aansluitingen kunnen realiseren. Maar betekent in dat geval ook dubbele abonnementskosten.

(Feitelijk hoe je twee WAN-poorten van de Draytek fysiek zou kunnen aansluiten).


Ik had heel graag gezien dat kpn ook wat goede opties van XS4ALL had behouden zoals bijvoorbeeld de onderstaande.

 


Als de andere partij niet van de instellingen af kan blijven schiet je er niet veel mee op. Dat bedoel ik.

Pardon we spreken langs elkaar heen.

De indeling van de Draytek kan zo ingericht zijn dat men zich middels WAN/LAN profielen kan onderscheiden. Dus als de andere partij het al op 80/443 gemunt heeft is dat niet erg want daarmee zou ik dan op het andere publieke IP zitten waar de 80/443 nog vrij is.

Dat begrijp ik wel. Maar het is nog steeds 1 router. Als de andere partij volgende week zich zomaar eens bedenkt: "Ik ga vandaag dat ding eens resetten, want dat vind ik leuk om dat eens te doen, dan zijn ook uw instellingen weg".