Skip to main content

Hebben jullie het opgelost en hoe?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat is uw probleem? 


Hoi Nick83, 

Nieuw experia v10 modem ontvangen omdat de vorige overleden was. Ik zie echter het nieuwe modrm niet in m'n beschikbare wifi netwerken maar wel m'n oude modem dat inmiddels terug is maar KPN. Dus ik kan nu helemaal niks. Niet in m'n oude modem maar ook niet in het nieuwe modem.

Groet,

Jaker


Gebruikt u toevallig experia WiFi's?


Hoi Jeroen, 

Ja, ik heb draadloze verbinding 


Ik bedoel meer het volgende. Heeft u aan de router die nu retour is gestuurd wifi versterkers hangen die ook een draadloos signaal uitzenden?

Zo nee! Wat u dan kunt proberen is om een fabrieksreset van de router uit te voeren. Lees deze pagina even goed door.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Gebruikt u toevallig experia WiFi's?

Deze dus?

Die zenden dan WiFi uit. Het WiFi van de Experiabox staat uit. Dat was al zo bij uw vorige v10. En dat is ook nu zo bij uw huidige v10. De naam van het WiFi netwerk veranderd dan ook niet.


@Nick83 kan je deze gewoon weer aansluiten op de nieuwe router of moeten ze dan gereset worden?


Mannen,

Het is me gelukt!!!

Login op je oude SSID met de nieuwe wireless key.

Ga dan in je browser naar 192.168.2.254 en je zit in je modem.

Ga naar wifi en verander de oude SSID in je nieuwe SSID, deze dien je dan op te slaan. Log uit en je ziet je nieuwe SSID in netwerken verschijnen. Probleem opgelost. 

Dat kunnen die sukkels aan de helpdesk bij KPN je dus niet vertellen blijkt.

Met vriendelijke groet, 

Jaker


Fijn! Toch snap ik 1 ding niet.

 

U heeft een modem met een SSID en log daarmee in met een wachtwoord. In de router die u heeft gehad heeft u die said of het wachtwoord aangepast. Alles werkt als u de apparatuur verbind heeft met wifi.

U krijgt een nieuw modem en de ssid is daar nieuw. Daarmee moet je alles eerste verbinding maken voor je deze kunt wijzigen. Bedraad zal dit direct lukken maar u gaf aan dat de oude gegevens nog zichtbaar waren.


Hoi Jeroen, 

Het blijkt dat de nieuwe modem de oude SSID gebruikt. Je login is echter die van het nieuwe modem. Op dat moment krijg je verbinding. Daarna met192.168.2.254 inloggen in je modem zonder wachtwoord en meteen een wachtwoord aanmaken.  Daarna  naar WIFI instellingen en je SSID aanpassen en opslaan. Uitloggen en het is gepiept. 


Bij het installeren van een vervangend modem zorgt KPN er normaal gesproken voor, dat het SSID en het WiFi wachtwoord van het oude modem automatisch in het nieuwe modem gezet worden. KPN bewaart deze gegevens op hun servers om de installatie makkelijker te maken. 

De laatste tijd komt het echter voor, dat alleen het SSID wordt teruggezet, maar niet het bijbehorende wachtwoord. Mogelijk een “bug” in het systeem waar KPN naar moet kijken.


Hi @Jaker, top dat het je toch is gelukt!

Het klopt dat de wifi gegevens worden onthouden als je ze hebt ingevoerd/gewijzigd met onze service tool. Dit zodat je bij het vervangen van het modem, niet met alle apparaten opnieuw verbinding moet maken.

Dat de SSID wél onthouden wordt, maar het wachtwoord niet is een beetje vreemd, ik snap dan ook goed dat mijn collega's bij de telefonische je dit niet konden vertellen aangezien dit niet is hoe het hoort :wink:

Bij het installeren van een vervangend modem zorgt KPN er normaal gesproken voor, dat het SSID en het WiFi wachtwoord van het oude modem automatisch in het nieuwe modem gezet worden. KPN bewaart deze gegevens op hun servers om de installatie makkelijker te maken. 

De laatste tijd komt het echter voor, dat alleen het SSID wordt teruggezet, maar niet het bijbehorende wachtwoord. Mogelijk een “bug” in het systeem waar KPN naar moet kijken.

Dit issue was mij tot nu toe niet bekend, goed dat je aangeeft dat dit vaker voorkomt, ik ga even bij de modem mensen aan het jasje trekken!


Hi @Maja_ Onlangs meldde @wjb  dit ook al eens in Ontmoet maar dan omgekeerd (SSID niet, WW wel)


Hi @Maja_ Onlangs meldde @wjb  dit ook al eens in Ontmoet maar dan omgekeerd (SSID niet, WW wel)

Ah ik zie het, precies andersom dus, net zo fout!