Skip to main content

De vouchercode die ik heb gekregen om mijn modem aan te sluiten op het glasvezelkastje werkt niet voor de ethernetkabel van 15 meter. Wel voor kortere en langere kabels. Ik zou dus de kabel van 25 meter aan kunnen schaffen, maar dan is KPN duurder uit en hou ik 10 meter kabel over. Dat lijkt me voor niemand een goed idee. Of is het toch mogelijk om ook de 15 meter kabel gratis te krijgen?

Hallo @HansC dan koop je in de lokale KPN-winkel of een andere elektronicazaak toch gewoon zelf een passende kabel met de goede lengte, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6, het zijn de kosten ook niet.

 


Ja, dat kan ook. Maar KPN belooft een gratis kabel, en dan is het een beetje raar dat ze voor die van 15 meter een uitzondering maken.


Ja, dat kan ook. Maar KPN belooft een gratis kabel, en dan is het een beetje raar dat ze voor die van 15 meter een uitzondering maken.

Ja @HansC een kabel van 1 tot 2 meter lengte, maar die lengte die jij wilt, gaan ze echt niet gratis weggeven Het gaat om een kabel tussen glasvezelkast en modem, die 2 zitten in de regel dicht bij elkaar op 1 plek, de meterkast bijvoorbeeld, daar heb je hooguit een meter of 2 voor nodig, niet meer en daar gaat KPN dan ook van uit,

Je kunt de modem bij glasvezel uiteraard ook heel ergens anders neerzetten, desnoods op zolder, voor een goed wifi-bereik, maar daar hoeft KPN toch geen gratis kabel voor te leveren?

 

 


Die van 25 meter geven ze wel gratis weg, zoals je in mijn eerste bericht had kunnen lezen. En die is duurder. Zullen we anders gewoon even op de reactie van KPN wachten?


Je wacht maar af, ik wens je veel succes @HansC 

 


Hoi @HansC, ik lees dat je met de vouchercode net niet de geschikte lengte kabel kunt kiezen. Hoe staat het er intussen voor, heb je al een kabel besteld? 

Als je er niet uit komt, geef dan gerust een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.


Dag Alexandra,

 

Nee, ik heb nog niks besteld. Ik heb eerst maar even gewacht op een antwoord op mijn bericht hier.


@HansC Dat begrijp ik wel! Ik wil wel benadrukken dat ons advies is om de kabel tussen je aansluiting en het modem zo kort mogelijk te houden. Hoe korter de kabel, des te beter het is voor de kwaliteit en stabiliteit van je verbinding. Daarom wordt er standaard geen lange kabel meegestuurd. De kabels van 25 meter die je tegen komt worden gewoonlijk gebruikt om tv-ontvangers op het modem aan te sluiten.

Welke kabel wil je bestellen en hoeveel meter heb je nodig? Zelf kan ik je een kabel van 10 meter toesturen. Als dat voldoende is hoef je geen andere te bestellen. En vul je ook meteen  je forumprofiel in?


Sorry als ik wat chagrijnig reageer, Alexandra, maar volgens mij heb ik in mijn eerste bericht best duidelijk opgeschreven wat het probleem is. Ik heb een kabel van 15 meter nodig en dat is de enige lengte waarvoor die vouchercode niet werkt. 10 of 25 meter had ik dus zelf kunnen bestellen als ik die nodig zou hebben.

 

Als ik het goed begrijp moet ik die 15 meter zelf betalen. Dat ga ik dan maar doen.


 Hoe korter de kabel, des te beter het is voor de kwaliteit en stabiliteit van je verbinding.

Hallo @Alexandra , geldt dat ook voor glasvezel? Ik dacht dat dat alléén gold voor DSL-verbindingen?

CC @HansC 


@HansC Jammer dat je het zo opvat. Het was van mijn kant enkel een controlevraag en een aanbod, mocht een kabel van 10 meter een oplossing zijn geweest. Het is me inmiddels glashelder dat je specifiek die 15 meter nodig hebt 😉 Wat mij betreft bestel je de kabel van 15 meter en laat je me weten wat je ervoor kwijt bent, aangezien je de andere kabels gratis kunt kiezen. Dan zorg ik dat je de kosten terug krijgt.

@JanD Hoofdzakelijk voor DSL, dat klopt, maar het algemene advies is wel zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting. Bij glasvezel maakt het door gebruik van ethernetkabels inderdaad minder uit :)


Dankjewel, Alexandra. Ik heb de kabel besteld voor € 12,50 + € 2,95 verzendkosten.


@HansC Top! Dan regel ik dat je de kosten terug krijgt op een eerstvolgende factuur. Wel nogmaals de vraag of je  daarvoor je forumprofiel wilt invullen? Als je geen gegevens in je profiel neerzet, kan ik jouw gegevens niet opzoeken en dus ook de vergoeding niet voor je regelen.


 Hoofdzakelijk voor DSL, dat klopt, maar het algemene advies is wel zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting. Bij glasvezel maakt het door gebruik van ethernetkabels inderdaad minder uit :)

Het maakt bij glasvezel niet minder uit maar helemaal niets uit.

Ik denk dat kpn er verstandig aan doet en dat algemene advies minder algemeen te maken maar alleen als advies bij DSL te gebruiken.


Profiel is ingevuld. (Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar om een of andere reden zijn de gegevens toen niet opgeslagen.)


Profiel is ingevuld. (Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar om een of andere reden zijn de gegevens toen niet opgeslagen.)

Geen probleem, en dankjewel! Ik heb de vergoeding er voor je ingezet. Aangezien de volgende factuur er over twee dagen al aan komt, weet ik niet helemaal zeker of ‘ie daar al op staat. Zo niet, dan staat het op de eerstvolgende daarna.


Inmiddels heeft het verhaal een vervolg gekregen. Gisteren kreeg ik een mail van KPN dat ik een afspraak heb met een monteur. Ik heb gebeld met de helpdesk en volgens hen is dat nodig. Terwijl in eerdere mails werd gezegd dat ik de aansluiting zelf zou kunnen doen.

Ik wacht die afspraak dus maar even af. Maar dat de communicatie van KPN een stuk beter kan is meer dan duidelijk.