Skip to main content

Ik zit erover te denken om over te stappen naar een 200 Mbit-abonnement van KPN. Ik wil echter geen pair bonding omdat ik met het andere aderpaar in het verleden echt extreem slechte ervaringen heb gehad.

 

Kan iemand mij vertellen of ik Vplus of pair bonding krijg als ik dit abonnement aanvraag? Alvast bedankt!

Dat bepaalt de toeleverancier van de provider (KPN in jouw/dit geval ga ik van uit).

Eerder kon je in een database inzien wat zoal voor jouw postcode locatie aan snelheden en mogelijkheden zijn, maar dat is niet meer publiek toegankelijk.

Als je 200Mbps wil, moet je dat abo of upgrade afsluiten. De trend is geen pairbonding, dat limiteert o.a. het aantal bruikbare modem en het zou kunnen zijn dat de toeleverancier tegenwoordig gewoon 2x rekent richting provider, dat is althans wat ik ergens gelezen heb aangaande provider Freedom. Je kan het aanbod/prijslijst van KPN WBA (groothandel) wel ergens bekijken, daaruit kan je wel je conclusies trekken.

Kan zijn dat je naar een andere contractsvorm moet, waardoor oude privileges verloren gaan. Kan ook zijn dat je een andere modemrouter krijgt, 1-tje waarvan de software nog niet af is kwa WiFi opties.


Via MijnKPN kun je zien wat je, maximaal, kan afnemen op je adres. Dat is altijd inclusief eventuele bonding. Vplus wordt eigenlijk alleen op bedrijventerreinen gebruikt.

En deze is er ook maar alleen met IPv4 te benaderen: Fourstack.


En deze is er ook maar alleen met IPv4 te benaderen: Fourstack.

Op 2 verschillende IPv4-only netwerken door mij niet meer te benaderen in ieder geval.

 


En deze is er ook maar alleen met IPv4 te benaderen: Fourstack.

Op 2 verschillende IPv4-only netwerken door mij niet meer te benaderen in ieder geval.

Hier ook niet meer. Het lijkt erop dat de laatste ‘deur’ nu ook gesloten is. Einde Fourstack….. :sweat:

 

Vplus wordt eigenlijk alleen op bedrijventerreinen gebruikt.

Nee, ook bij consumentenaansluitingen. Ik kan (bijna) 200 Mbps afnemen zonder pairbonding.
Maar ik houd het bij 100 Mbps, snel genoeg voor mij alleen :blush: .

Fourstack afbeelding eerder vastgelegd.

 


Hallo @patricknt, welkom. 

Ik zag dat jij jouw adres al in jouw profiel had staan, dus ik heb gelijk even voor je gekeken. 200 M/bit is op jouw adres enkel mogelijk met pairbonding, anders is de snelheid voor nu maximaal 105 m/bit op één aderpaar. 

Dat bepaalt de toeleverancier van de provider (KPN in jouw/dit geval ga ik van uit).

Eerder kon je in een database inzien wat zoal voor jouw postcode locatie aan snelheden en mogelijkheden zijn, maar dat is niet meer publiek toegankelijk.

Als je 200Mbps wil, moet je dat abo of upgrade afsluiten. De trend is geen pairbonding, dat limiteert o.a. het aantal bruikbare modem en het zou kunnen zijn dat de toeleverancier tegenwoordig gewoon 2x rekent richting provider, dat is althans wat ik ergens gelezen heb aangaande provider Freedom. Je kan het aanbod/prijslijst van KPN WBA (groothandel) wel ergens bekijken, daaruit kan je wel je conclusies trekken.

Kan zijn dat je naar een andere contractsvorm moet, waardoor oude privileges verloren gaan. Kan ook zijn dat je een andere modemrouter krijgt, 1-tje waarvan de software nog niet af is kwa WiFi opties.