Skip to main content
Beantwoord

Vpn instellen op router?

• 18 mei 2021
  • 2 reacties
  • 2583 keer bekeken

Goedenmiddag,

Weten mensen op wat voor manier ik een vpn kan instellen op mijn router zelf, zodat me gehele wifi netwerj beveiligd is?

Heb een xperia box v10

Beste antwoord door Nick83

VPN beveiligd helemaal niets. Alle malware, spyware en andere virussen die zonder VPN binnen zouden kunnen komen, die komen met VPN net zo goed binnen. Er veranderd helemaal niets qua veiligheid. 

Op de Experiaboxen van KPN kun je geen VPN instellen.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • Antwoord
  • 18 mei 2021

VPN beveiligd helemaal niets. Alle malware, spyware en andere virussen die zonder VPN binnen zouden kunnen komen, die komen met VPN net zo goed binnen. Er veranderd helemaal niets qua veiligheid. 

Op de Experiaboxen van KPN kun je geen VPN instellen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 mei 2021

Ik sluit mij volledig aan bij @Nick83, met het gebruik van een VPN via zo'n VPN provider bereik je alleen dat jouw echte publieke IP adres niet zichtbaar is, verder zijn dergelijk VPN verbindingen compleet nutteloos en weggegooid geld.

Zelf maak ik ook zeer veel gebruik van VPN verbindingen maar dan ook precies waar deze voor bedoeld zijn namelijk twee privé netwerken met elkaar verbinden d.m.v. een Virtual Private Network.