Skip to main content

Sinds de “upgrade” naar de nieuwe technologie glasvezelaansluiting, crasht ELKE VPN elke 15 minuten alle producten van KPN. Hierdoor valt al het internet weg, de televisie en de telefoon.

Dit is nu al 3 maanden zo en er wordt helemaal niks aan gedaan, dit is zogenaamd intern bekend maar de aansluiting wordt niet omgewisseld naar de oude technologie. Ik heb hier nu al 164 euro aan verspild aan iets wat “gratis zou zijn todat het probleem opgelost is”

Hallo @LeendertP123 bij de overgang van koper naar glas krijg je ook een nieuw extern IP-adres toegewezen, kan het daar mee te maken hebben, dat je de VPN opnieuw op moet bouwen?

Waar heb je €164 aan besteed? Het bellen met KPN is gratis via 0800 0402.

 


 bij de overgang van koper naar glas krijg je ook een nieuw extern IP-adres toegewezen

 

Ik had al een werkende glasvezel verbinding, maar toen zijn we overgegaan naar de nieuwe technologie glasvezel kast. Deze werkt NIET in combinatie met een VPN. 

 

Waar heb je €164 aan besteed? Het bellen met KPN is gratis via 0800 0402.

 

Dit is een probleem dat nu al 3 maanden duurt. Ik heb meer dan 10 keer met de klantenservice gebeld en er zijn 5 monteurs langs geweest maar alhoewel het probleem er nog steeds is wordt hier en niks en gedaan en ik betaal nog steeds het volledige bedrag van 82 euro per maand aan de KPN.

 

De verbinding werkt, totdat elke 15 minuten de internet verbinding vanaf de glasvezelkast uitgeschakeld wordt door KPN. Dit is zo bij elke VPN op elke computer. 

De klantenservice heeft mij verzekerd dat de rekening gratis zou zijn totdat dit probleem opgelost is. Ik heb een halve maand gratis gehad en nu betaal ik de volledige prijs voor een defecte verbinding zonder dat hier ook maar iets aan gedaan wordt.


Hoi Leendert, vervelend om telezen dat je problemen hebt met je vpn. Maar ik denk toch niet dat dit expliciet aan kpn ligt, ik werk al ruim 1,5 jaar vanaf huis en maak gebruik van een vpn en ervaar totaal niet de problemen die jij beschrfijt. Kan natuurlijk zijn dat je een probleem met de modem hebt. Wanneer ook al je knp producten weg vallen zoals tv en internet das is wel iets aan de hand. Raak je ook je internet en tv kwijt als je vpn niet opstaat?


Klopt het dat jij nu een XGS-PON aansluiting hebt"

Wat voor een VPN methodiek wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec, IKE(v2)/IPSec, OpenVPN, WireGuard, anders...)

Ik vraag me namelijk af of er een correlatie is met het onderstaande topic.

 


Klopt het dat jij nu een XGS-PON aansluiting hebt"

Wat voor een VPN methodiek wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec, IKE(v2)/IPSec, OpenVPN, WireGuard, anders...)

Ik vraag me namelijk af of er een correlatie is met het onderstaande topic.

 

@LeendertP123  De vraag die @wjb  stelt is voor mij ook interessant.  Aangezien het aantal meldingen hierover, tot die van jou beperkt is, gok ik dat het een individueel probleem is maar je weet het niet. Dus mocht je de tijd vinden, laat ons weten hoe het zit.