Skip to main content

Na update van 200 naar 1Gbps is mijn VPN snelheid drastisch lager met Experia V10

Snelheid via KPN Prima
VPN via Surfshark

Beiden bedraad

 

Dan ligt het dus duidelijk aan de (instellingen van) de VPN en niet aan KPN @Cevrie 


Het kan de expria v10 ook zijn ik lees daar ook over problemen met vpn snelheden die naar beneden duikelen na de update naar 1Gbits.

Het ligt niet aan KPN, maar wel aan de router van KPN.

Ik heb ergens gelezen dat na het omruilen van exp v10 naar 12 het probleem over was.

Enige vertraging is normaal bij gebruik van een vpn server, maar dit is een beetje veel.


KPN routers houden niets tegen @Cevrie 


Zulke antwoorden heb ik niets aan, laat het maar zitten JanD


Welke snelheid had u vroeger via de VPN verbinding dan?


Het kan de expria v10 ook zijn ik lees daar ook over problemen met vpn snelheden die naar beneden duikelen na de update naar 1Gbits.

Het ligt niet aan KPN, maar wel aan de router van KPN.

Ik heb ergens gelezen dat na het omruilen van exp v10 naar 12 het probleem over was.

Enige vertraging is normaal bij gebruik van een vpn server, maar dit is een beetje veel.

Je leest dit en dat, maar wil je ook kenbaar maken waar je dat leest, met URL? Dan kunnen we meedenken.

Over het VPN: waar is de endpoint? Als die in de VS is bijvoorbeeld, is het niet zo handig om dan een speedtest naar Amsterdam te doen. Beter test je dan naar een doel in de buurt van het endpoint van de VPN. Overigens zegt dat dan nog steeds niets over jouw verbinding of over KPN, maar meer over de slechte snelheden die je VPN biedt.


Ik maak al jaren gebruik van een vpn server  en wissel ook wel eens van land, daar heb ik mijn reden voor.

maar de snelheid lag meestal ong 10% onder die van zonder VPN, dat is goed te noemen met gebruiken van wifi hangt het er sterk vanaf hoe sterk het signaal is, daarom ben ik altijd bekabeld online.

Ik heb wel gisteren even mijn media speler gebruik om sneheden te testen op een andere line, en deze waren uitstekend zonder vpn ong 950 en 960 down en up en met vpn ongeveer 20% lager en is zeer goed te noem.

Hieruit moet ik opmaken dat mijn bekabelde verbinding met mijn pc nagekeken worden hier waren de snelheden bedroevend verschillend zonder vpn ook rond de 920 Mbit down  en met rond de 89 down Mbit zeer slecht dus.

Ik snap niet wat er aan de hand is maar ga vandaag testen met een laptop op bijde lijnen bekabeld.

 


Het kan heel goed zijn dat de VPN server de snelheid gewoon op 100 mbit afkapt. 


 Met en zonder VPN via Media speler en netwerk hub.


Mooie waarden met VPN, probleem opgelost gelukkig @Cevrie 

Nogmaals, KPN-routers blokkeren niets, mogen ze ook niet.

Was dus toch iets aan de hand binnen het eigen netwerk.

 

 


Het valt mij op als nieweling op dit forum berichten slecht of maar half worden gelezen.

Vragen en opmerkingen over snelheden en met of zonder VPN de naam van de server die toch heel duidelijk toch te zien zijn in de screenshots.

U wordt bedankt voor het meedenken, maar ik zie verder af voor uw reacties en stop er mee ik schiet hier niets mee op!!


Het valt mij op als nieweling op dit forum berichten slecht of maar half worden gelezen.

Vragen en opmerkingen over snelheden en met of zonder VPN de naam van de server die toch heel duidelijk toch te zien zijn in de screenshots.

U wordt bedankt voor het meedenken, maar ik zie verder af voor uw reacties en stop er mee ik schiet hier niets mee op!!

Dan kijken we toch met verschillende bril naar dit topic, @Cevrie .  Ik zie eigenlijk alleen maar duidelijke antwoorden op jouw vragen.

Dat laatste screenshot laat mooie waarden zien voor een VPN verbinding.  En je geeft zelf aan dat zonder VPN de snelheid ook overeenkomt met de afgesproken bandbreedte in je contract. 

KPN blokkeert NIKS en we mogen dat ook niet.  

Â