Skip to main content

Mijn verbinding met werkPC vaak zeer traag en loopt geregeld vast.

Soms valt er beetje mee te werken, vaak helemaal niet.

Bijvoorbeeld bij in en uitzoemen in tekenprogramma of scrollen bij een pdf.

De VPN verbinding met GlobalProtect blijft wel in takt, maar heel veel ‘request timed out’ meldingen.

Ik kan ze zelfs uitlokken door wat meer in en uitzoomen.

ICT van werk heeft meerdere dingen onderzocht, denkt dat het bij mijn modem zit.

o.a. verbinding vanuit server naar mijn werkPC had geen haperingen, op momenten dat ik dat wel had.

verbinding via mobiel hotspot (uiteraard trager) had veel minder (of geen) verstoringen

speedtests voldoen aan verwachting. (bij abonnement van download 50 upload 50 ook waarden die daar in de buurt komen).

KPN helpdesk heeft tests uitgevoerd en vind ook geen problemen.

Ik heb een Experia box V10, abonnement van Telfort nu door KPN overgenomen.

PC is reeds met kabel aan Experia Box verbonden.

 

Wie kan mij op weg helpen??

Hoi @Mart.R, welkom hier. 

Je hebt dus last van een trage verbinding via de VPN. Dat is als je thuiswerkt knap irritant. Je hebt hier al over geschakeld met ICT van jouw bedrijf. Zij vermoeden het modem? Zijn er meer collega's die hetzelfde ervaren? En ervaar je zelf ook problemen als je gewoon privé jouw verbinding gebruikt? Het modem is al wel eens herstart of zelfs gereset? 


Ik heb geen reactie meer gezien, ik ga er daarom vanuit dat je een oplossing hebt gevonden.


Hoi Bart_Z,

Dank voor je reactie.

Neen, geen oplossing, voorlopig niet thuis gewerkt (was gelukkig optie omdat veel collega’s wel thuiswerken). Vandaag getest om met mijn laptop bij een vriend verbinding te maken met mijn werkPC. Daar had ik de problemen niet. Dus ik ga ervanuit dat het aan het KPN stuk thuis ligt.

Met de KPN helpdesk (toen) inderdaad modem gereset, (met paperclip aan experiabox). Ze vonden geen probleem en verwezen me naar forum.

 

 

 


Ik heb inmiddels voor andere provider gekozen. Was niet blij met opties van KPN: betalen voor extra service of verwijzen naar forum..


@Mart.R Jammer om te lezen. We hadden nog graag eens meegekeken waarom het niet lukte de VPN op te zetten. Iets waar men op het Forum veel van weet. In ieder geval, mochten we nog niets voor je kunnen betekenen, horen we graag weer van je.Â