Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen kan ik niet meer downloaden (SABnzbd) met mijn VPN (Nord VPN). Voor de migratie leverde dit helemaal geen problemen op. 

Vanochtend gebeld met een medewerker van XS4ALL en die vertelde mij dat KPN dit niet toestaat.

Vreemd en voor mij een (mogelijke) reden om KPN vaarwel te zeggen en over te stappen naar Ziggo.

Ik werk met een Mac. De instelingen bij SABnzbd zijn:

newszilla.xs4all.nl

wachtwoord en login zijn beide ‘ usenet’. 

Dus als ik mijn VPN uitzet, werkt het wel goed. 

 

Is er iemand die mij verder kan helpen of klopt het dat KPN niet werkt met mijn VPN?

 

Groet en dank,

Dutchie58

 

 

Hallo @Dutchie58 heb je toevallig een XGS-PON glasvezelaansluiting?

 


Dank JanD, nee, ik heb een gewone (pair-bonding) aansluiting. Modem: Fritzbox 7583.

Groet

 


Vanochtend gebeld met een medewerker van XS4ALL en die vertelde mij dat KPN dit niet toestaat.

Wat een onzin heeft die medewerker jou verkondigd. Uiteraard staat kpn dat wel toe.


Ok, dan rijst de vraag hoe dit ineens kan? 

Het is precies gebeurd na de migratie van XS4ALL naar KPN… Is er misschien iets wat ik in mijn modem moet veranderen? Graag hulp want ik kom er niet uit..

Alvast reuze bedankt

Dutchie58


Euhm... dit klopt. Dat dit niet werkt. 

KPN staat het niet toe dat er van buiten hun eigen netwerk verbinding gemaakt word met hun usenetserver. De usenetserver van KPN is alleen bedoeld voor de eigen klanten. 

Met een VPN server maak je eerst verbinding naar buiten het KPN netwerk. Als je daar vandaan dan weer verbinding wilt maken met de usenetserver van KPN, dan kan dat dus niet.


Vreemd en voor mij een (mogelijke) reden om KPN vaarwel te zeggen en over te stappen naar Ziggo.

Wat schiet je daar mee op?

https://tweakers.net/nieuws/163580/ziggo-stopt-per-1-april-met-aanbieden-usenet.html


Ok dus het is dus niet meer mogelijk. Maar ik gebruik nog steeds newszilla.xs4all.nl (zoals voorheen) maar neem dus aan dat dit nu ook onder KPN valt.  Niet fijn dus. Misschien maar overstappen naar een andere provider dan. Liever niet maar dit is ook niet handig.

 

Bedankt in ieder geval!


Waarom wil je overigens een VPN gebruiken, wat denk je daarmee te bereiken?


Ok, overstappen naar Ziggo heeft dus ook geen zin.. Leuk allemaal. Ben benieuwd of veel anderen hier nu ook last van hebben!


VPN zorgt er toch voor dat je ‘ onzichtbaar’  bent? Ik vind het niet fijn dat ‘men’  kan zien dat ik b.v. een boek of spel download (en ja ik weet dat dit officieel niet mag)….


VPN zorgt er toch voor dat je ‘ onzichtbaar’  bent? Ik vind het niet fijn dat ‘men’  kan zien dat ik b.v. een boek of spel download (en ja ik weet dat dit officieel niet mag)….

Neem dan een betaalde usenetserver. Eweka ofzo. Dan kan het wel. 


Goed Nick83 dank voor de tip, dan ga ik dat bekijken. Bedankt allemaal voor het meedenken en een fijne avond verder.