Skip to main content

Vanwege de aanleg van een glasvezelkabel, is het modem (Experia box v10) gereset. Sindsdien doet mijn (werk-) VPN het niet meer. De foutmelding heeft nr 809. Die fout houdt in dat Poort 500 en 4500 geopend moeten worden. Ik kan in de instellingen van het modem komen, maar niemand kan me vertellen hoe ik daar Poort 500 en 4500 open. Wie kan me dat uitleggen? 

Hoi @Bouvigne . Welkom op het forum.

Misschien heb je iets aan dit topic: 

 

Bij mijn weten hoef je niet specifiek poorten op te zetten om te kunnen VPN’n .  Wat voor protocol/software gebruikt jouw bedrijf?

(en wat voor soort glasvezelkastje heb jij daar hangen? Als het kan graag een foto)


Hallo Erwin,

In de bijlagen een foto van het “kastje” dat is aangesloten en, voor de zekerheid, ook een foto van het modem. Het modem is niet vervangen (wel gereset). Het "kastje” is vervangen en enkele dagen later is er nog een monteur gekomen, die het toenmalige witte glasvezelkastje heeft vervangen door een zwarte. 

Sinds het zwarte kastje is geplaatst werkt de VPN niet meer.

We hebben inmiddels een tweede laptop geprobeerd. Één waarvan we zeker weten dat ie het in andere locaties goed doet, inclusief VPN.  Ook deze laptop kreeg in ons huis geen verbinding met de VPN. 

Het protocol dat hier wordt gebruikt, is de  IKEv2.  

De ICT afdeling van de (zorg-) instelling waar ik werk, is niet bereid aanpassingen in de programmatuur van de laptop aan te brengen. Dus ook niet de VPN protocollen om te zetten. 

De poorten van het modem staan wel al open. 

Hoop dat je nog een voorstel of zelfs een oplossing hebt. Alvast hartelijk bedankt !

 


Een update: op dit forum vonden we een ander topic waarin dit probleem wordt opgelost door middel van een firmware-update.  

Deze update wordt echter alleen uitgezonden op individueel verzoek, wegens interactieve-tv problemen.

Dat is hier echter niet een probleem, omdat onze tv niet interactief is (en bovendien van een andere provider is). 

Daarom hierbij het verzoek om deze update naar ons door te zetten. 

Wij zullen ons profiel zo volledig mogelijk invullen. 

Hopelijk leidt dit tot een oplossing voor ons probleem. In ieder geval hartelijk dank voor uw hulp hierbij.

Met vriendelijke groeten,

Frank

 


Ik wil adviseren het modem met de voet recht op te zetten, zodat deze zijn warmte beter kwijt kan.

Nu ligt het modem en kan dus aan 1 kant zijn warmte niet kwijt @Bouvigne 


Je kunt op vier hoekpunten er ook blokjes onderzetten. Komen de gaatjes voor luchtcirculatie vrij.


@Bouvigne  Je profiel is nog leeg. Kun je die aanvullen dan zorg ik dat je die update krijgt.


@Erwin_   Vergissing; had mijn profiel ingevuld op de KPN  site, maar u bedoelt hier op het forum, begrijp ik nu. Dat heb ik nu ingevuld. 

Misschien nog relevant:  het (betalings) account staat op naam van mijn vrouw: C. Meijer. 


@Bouvigne Ik heb het verzoek doorgezet.  Ik weet niet of die mensen er in het weekend zijn. Ik zou rekening houden met ergens begin volgende week. Als het issue blijft bestaan geef me dan even een seintje!