Skip to main content
Beantwoord

VPN werkt niet via glasvezel via Online

• November 28, 2022
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Darroox
Nieuwkomer

Ik heb net ook glasvezel gekregen van de kpn via mijn provider Online. Ik kan nu wel met de VPN IPSEC eruit maar niet in het netwerk wat achter de glasvezel hangt.   Met adsl werkte het wel, dus ik denk dat poort 500, 1701 en 4500 dicht zit  achter firewall in het server center. 

Beste antwoord door wjb

Heb jij toevallig een XGS-PON aansluiting?

Zo ja, heeft Online, net als KPN al de firmware van de ONT geupdate want ik weet dat hetzelfde probleem ook bij KPN gespeeld heeft en dat dit gefixt is met een update van de firmware van de ONT.

Ik ben alleen bang dat je dit aanhangig zult moeten maken bij Online.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 28, 2022

Heb jij toevallig een XGS-PON aansluiting?

Zo ja, heeft Online, net als KPN al de firmware van de ONT geupdate want ik weet dat hetzelfde probleem ook bij KPN gespeeld heeft en dat dit gefixt is met een update van de firmware van de ONT.

Ik ben alleen bang dat je dit aanhangig zult moeten maken bij Online.

Darroox
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2022

Ten eerste was het ip adres veranderd daar moet ik eerst naar kijken voordat we verder gaan. 

• December 2, 2022

Ten eerste was het ip adres veranderd daar moet ik eerst naar kijken voordat we verder gaan. 

Als je van koper wisselt naar glas krijg je een ander IP adres, verder zul je je tot je eigen provider moet wenden met je vragen.

Succes