Skip to main content

Ik woon in een studio, waarbij in alle studio’s in het gebouw standaard het WiFi apparaatje op de foto aan de muur bevestigd is. Door de stekker van het apparaatje in het stopcontact te doen gaat automatisch de WiFi aan. Ik wil graag ipv WiFi mijn internet ontvangen via een internet/ethernet kabel. Hoe kan ik dit aansluiten? Dus zonder dat de WiFi daarbij automatisch aangaat?
 

 

Het kastje op de foto is een glasvezelkastje. Dat doet niets met WiFi. Dus wat bedoelt u? Kunt u dat wat beter omschrijven? 


Het kastje op de foto is een glasvezelkastje. Dat doet niets met WiFi. Dus wat bedoelt u? Kunt u dat wat beter omschrijven? 

Hopelijk is deze omschrijving duidelijker: Als ik de stekker van dit kastje in het stopcontact doe, gaat het kastje aan (→ dus alle lampjes gaan dan branden en de WiFi gaat dan aan). Als ik de stekker van het kastje uit het stopcontact laat, dan blijven alle lampjes en de WiFi uit. 
Mijn vraag is: Ik wil er een ethernet kabel insteken, maar zonder dat de WiFi aangaat. En ik vraag me af als ik de stekker uit het stopcontact laat (dus alle lampjes blijven uit) of de ethernet kabel dan werkt? (Omdat het apparaat dan niet aanstaat). 

Dus: hoe kan ik internet via de ethernet kabel gebruiken terwijl de WiFi uitblijft?

 


Hallo @Anoniem124 ben je wel klant van KPN, want die kast komt me niet bekend voor als zijnde van KPN.


Werken de LAN poorten die aan de onderzijde zitten?


Hallo @Anoniem124 ben je wel klant van KPN, want die kast komt me niet bekend voor als zijnde van KPN.

Hoi, het internet/dit kastje zit standaard inbegrepen bij alle studio’s in dit studiocomplex. Het wordt geregeld door de verhuurorganisatie. Daar heb ik het gevraagd, en die zeiden KPN. Dus persoonlijk heb ik geen internet abonnement hoeven afsluiten, dat hebben zij al gedaan voor alle studio’s. 


Zoals Jan zich al afvraagt begin in nu ook te twijfelen: bent u eigenlijk wel rechstreeks klant bij KPN? 


Volgens mij is dit een Titanium 48 of 54, veel gebruikt door Delta/Caiway.

En die doet gewoon WiFi. En onderop zitten RJ-45 aansluitingen waarbij in ieder geval poort 1 gewoon zou moeten werken. Poort 3 en 4 zijn voor IPTV.

Dus je hebt volgens mij helemaal geen KPN maar Delta of Caiway.

Welk WAN IP4 adres zie je als je naar https://www.watzijnmijnips.nl gaat?

Als je dat weet kun je dat hier: https://lookup.icann.org/en ingeven en dan zie je waar dit adres is geregistreerd. Ik gok zo maar Delta, Zeelandnet o.i.d., geen KPN.

 


Volgens mij is dit een Titanium 48 of 54, veel gebruikt door Delta/Caiway.

En die doet gewoon WiFi. En onderop zitten RJ-45 aansluitingen waarbij in ieder geval poort 1 gewoon zou moeten werken. Poort 3 en 4 zijn voor IPTV.

Dus je hebt volgens mij helemaal geen KPN maar Delta of Caiway.

Welk WAN IP4 adres zie je als je naar https://www.watzijnmijnips.nl gaat?

Als je dat weet kun je dat hier: https://lookup.icann.org/en ingeven en dan zie je waar dit adres is geregistreerd. Ik gok zo maar Delta, Zeelandnet o.i.d., geen KPN.

 

Hoi, dankjewel voor de nuttige info! Ik heb de links gevolgd die je gaf, en er staat echt KPN. De verhuurorganisatie heeft dit voor alle studio’s in het complex als zakelijke klant afgesloten, dus wellicht hebben ze een ander kastje gebruikt dan bij individuele aansluitingen. 
De ethernet kabel valt prima aan te sluiten op dit kastje. Ik wil alleen zorgen dat de WiFi niet tegelijkertijd aanstaat, omdat ik van die straling last krijg aan mijn hoofd. 
En als ik het kastje aanzet (in het stopcontact steek) gaat meteen de WiFi aan. 
Weet jij hier een oplossing voor?


Zoals Jan zich al afvraagt begin in nu ook te twijfelen: bent u eigenlijk wel rechstreeks klant bij KPN? 

Het is echt KPN. Ik heb het met de links van Ernst-Jan nog eens 100% zeker gecheckt. De verhuurorganisatie is de klant bij KPN. Zij geven dit zelf ook aan dat het KPN betreft. Die hebben dit internet voor alle studio’s in het studiocomplex afgesloten. Ik ben dus niet rechtstreeks klant bij KPN, maar indirect. 
Het kan zijn dat er andere kastjes zijn gebruikt dan de reguliere voor individuele aansluitingen. 


Wel prima service dat de verhuurder al voor internet zorgt. 

Daardoor is dit een aansluiting van KPN Zakelijk. Je bent hier bij de consumenten tak.

Is de wifi niet stabiel genoeg?

Zonder wifi kun je je telefoon niet via thuis internet gebruiken, maar alleen via 4G/5G. Daar is veel meer zend- en ontvang vermogen voor nodig.

Wifi is een zwakker signaal. Gezien de grootte van studio's zul je ook het wifi van de 2 links en 2 rechts van je in huis hebben. En/of boven en onder. 

Gewoon lekker gebruiken. 


Ah, een specifiek voor dit gebouw geleverd project denk ik. ISP is dan wel KPN maar een of ander ICT bedrijf heeft dit geleverd. Spijtig is dat dit device geen user interface heeft en dat WiFi ook niet uit te zetten is.

Maar gezien je klacht… is dit reproduceerbaar? Komt de hoofdpijn echt van de WiFi? Of is het wellicht psychosomatisch? Want de 100 mW uit een WiFi access point is zo zwak dat het fysisch niets kan bewerkstelligen. De radiogolven op deze frequenties zijn in heel veel laboratoria getest en hebben geen invloed op het menselijk lichaam. Zou je de antenne van een WiFi accesspoint in je hersenen plaatsen dan ontstaat er daaromheen een minimale temperatuurstijging (honderdsten van een graad), vele malen lager dan bijvoorbeeld bij in de zon zitten.

Maar goed, dat is geen antwoord op de vraag. Dat antwoord luidt; nee. De WiFi kan niet uitgeschakeld bij de Titanium serie.

Want u zou kunnen doen is het device inpakken in alu folie en dat dan aarden aan een goed aardpunt. Dat creëert een Kooi van Faraday, waardoor er geen enkele straling naar buiten kan. Te testen doordat u geen WiFi meer hebt. Vergeet dan ook niet de WiFi op alle apparaten uit te zetten. De WiFi in bijvoorbeeld een notebook doet hetzelfde als een accesspoint; plm. 100 mW zenden op 2.4 of 5.8 GHz. of beiden.

 


Ah, een specifiek voor dit gebouw geleverd project denk ik. ISP is dan wel KPN maar een of ander ICT bedrijf heeft dit geleverd. Spijtig is dat dit device geen user interface heeft en dat WiFi ook niet uit te zetten is.

Maar gezien je klacht… is dit reproduceerbaar? Komt de hoofdpijn echt van de WiFi? Of is het wellicht psychosomatisch? Want de 100 mW uit een WiFi access point is zo zwak dat het fysisch niets kan bewerkstelligen. De radiogolven op deze frequenties zijn in heel veel laboratoria getest en hebben geen invloed op het menselijk lichaam. Zou je de antenne van een WiFi accesspoint in je hersenen plaatsen dan ontstaat er daaromheen een minimale temperatuurstijging (honderdsten van een graad), vele malen lager dan bijvoorbeeld bij in de zon zitten.

Maar goed, dat is geen antwoord op de vraag. Dat antwoord luidt; nee. De WiFi kan niet uitgeschakeld bij de Titanium serie.

Want u zou kunnen doen is het device inpakken in alu folie en dat dan aarden aan een goed aardpunt. Dat creëert een Kooi van Faraday, waardoor er geen enkel straling naar buiten kan. Te testen doordat u geen WiFi meer hebt. Vergeet dan ook niet de WiFi op alle apparaten uit te zetten. De WiFi in bijvoorbeeld een notebook doet hetzelfde als een accesspoint; plm. 100 mW zenden op 2.4 of 5.8 GHz. of beiden.

Hoi Ernst-Jan, dankjewel voor je nuttige tips! Ik ga  ze uitproberen


Hoe wordt tv geregeld in die studio's?

Als je enkele minuten belt (op speaker) krijg je dan ook hoofdpijn? Via mobiel netwerk heeft je telefoon een vermogen van minimaal 1 watt en tot 3 watt. Dat is al vele malen meer dan via wifi. Met ook 'bellen via wifi'.


Kijk op jouw PC, tablet of telefoon wat jouw LAN IP adres is. Ik verwacht dat die begint met 192.168.1. Vervang het getal achter de laatste punt door 254 en vul dat in in de browser. Kom je nu op de inlogpagina van jouw Genexis?


Kijk op jouw PC, tablet of telefoon wat jouw LAN IP adres is. Ik verwacht dat die begint met 192.168.1. Vervang het getal achter de laatste punt door 254 en vul dat in in de browser. Kom je nu op de inlogpagina van jouw Genexis?

Herinner me nu dat ik jaren geleden wel inderdaad met de Titanium een GUI had, indertijd zag ik ook een handleiding daarvoor: https://www.deutsche-glasfaser.de/fileadmin/content/pdf/downloads/anleitungen/genexis_drgos_gui_bedienungsanleitung.pdf en op blz. 25 van die handleiding zie je dat WiFi wel uit/aan gezet kan worden.

Echter; je hebt dan het admin password nodig om op 192.168.x.254 in te loggen. En ik vermoed dat de installateur dat niet afgeeft. Default is admin/admin. Is te proberen.

Overigens is de handleiding waar ik naar link van een ander type Genexis en wellicht van een andere versie firmware. Maar indertijd zagen al die Genexis devices er op dit punt hetzelfde uit. 

 


Kijk op jouw PC, tablet of telefoon wat jouw LAN IP adres is. Ik verwacht dat die begint met 192.168.1. Vervang het getal achter de laatste punt door 254 en vul dat in in de browser. Kom je nu op de inlogpagina van jouw Genexis?

Herinner me nu dat ik jaren geleden wel inderdaad met de Titanium een GUI had, indertijd zag ik ook een handleiding daarvoor: https://www.deutsche-glasfaser.de/fileadmin/content/pdf/downloads/anleitungen/genexis_drgos_gui_bedienungsanleitung.pdf en op blz. 25 van die handleiding zie je dat WiFi wel uit/aan gezet kan worden.

Echter; je hebt dan het admin password nodig om op 192.168.x.254 in te loggen. En ik vermoed dat de installateur dat niet afgeeft. Default is admin/admin. Is te proberen.

Overigens is de handleiding waar ik naar link van een ander type Genexis en wellicht van een andere versie firmware. Maar indertijd zagen al die Genexis devices er op dit punt hetzelfde uit. 

 

Hoi Ernst-Jan, dat zou geweldig zijn als het lukt! Ik ga het uitproberen. Hoe ik het probleem nu tijdelijk oplos is door gewoon de stekker van de Genexis uit het stopcontact te laten (dan blijft het hele apparaat uit, en dus ook de WiFi). Mocht het lukken de WiFi met deze instellingen uit te zetten, dan zou ik dus de Genexis aangesloten kunnen laten op het stopcontact + ethernet kabel erin + geen WiFi straling? 


Hallo @Anoniem124 zelfs als je de wifi van jouw aansluiting uit zet en  ook de wifi van jouw telefoon komt er toch nog van alle kanten wifi en anderssoortige straling binnen, dus als jij jouw eigen wifi uitzet is dat maar een heel klein druppeltje op de gloeiende wifi-plaat.

 


Hallo @Anoniem124 zelfs als je de wifi van jouw aansluiting uit zet en  ook de wifi van jouw telefoon komt er toch nog van alle kanten wifi en anderssoortige straling binnen, dus als jij jouw eigen wifi uitzet is dat maar een heel klein druppeltje op de gloeiende wifi-plaat.

 

Maar zoals hij het ervaart is er geen klacht met WiFi uit. Althans zo lees ik het.


Hallo @Anoniem124 zelfs als je de wifi van jouw aansluiting uit zet en  ook de wifi van jouw telefoon komt er toch nog van alle kanten wifi en anderssoortige straling binnen, dus als jij jouw eigen wifi uitzet is dat maar een heel klein druppeltje op de gloeiende wifi-plaat.

 

Maar zoals hij het ervaart is er geen klacht met WiFi uit. Althans zo lees ik het.

Dat is inderdaad heel bijzonder, maar dat kan ook ‘tussen de oren zitten’ net als een placebo.


Kijk op jouw PC, tablet of telefoon wat jouw LAN IP adres is. Ik verwacht dat die begint met 192.168.1. Vervang het getal achter de laatste punt door 254 en vul dat in in de browser. Kom je nu op de inlogpagina van jouw Genexis?

Er verschijnt dan een pop-up om een Username en Wachtwoord in te vullen. Er staat geen Genexis of iets anders bij, dus weet niet waarvan het is. 


Kijk op jouw PC, tablet of telefoon wat jouw LAN IP adres is. Ik verwacht dat die begint met 192.168.1. Vervang het getal achter de laatste punt door 254 en vul dat in in de browser. Kom je nu op de inlogpagina van jouw Genexis?

Er verschijnt dan een pop-up om een Username en Wachtwoord in te vullen. Er staat geen Genexis of iets anders bij, dus weet niet waarvan het is. 

Even de inloggegevens aan de ‘huisbaas’ vragen @Anoniem124 


Hallo @Anoniem124 zelfs als je de wifi van jouw aansluiting uit zet en  ook de wifi van jouw telefoon komt er toch nog van alle kanten wifi en anderssoortige straling binnen, dus als jij jouw eigen wifi uitzet is dat maar een heel klein druppeltje op de gloeiende wifi-plaat.

 

Maar zoals hij het ervaart is er geen klacht met WiFi uit. Althans zo lees ik het.

Wat Ernst-Jan zegt klopt helemaal. Met WiFi uit is meteen de klacht weg. Dus ik waardeer je expertise Ernst-Jan.


Hallo @Anoniem124 zelfs als je de wifi van jouw aansluiting uit zet en  ook de wifi van jouw telefoon komt er toch nog van alle kanten wifi en anderssoortige straling binnen, dus als jij jouw eigen wifi uitzet is dat maar een heel klein druppeltje op de gloeiende wifi-plaat.

 

Maar zoals hij het ervaart is er geen klacht met WiFi uit. Althans zo lees ik het.

Wat Ernst-Jan zegt klopt helemaal. Met WiFi uit is meteen de klacht weg. Dus ik waardeer je expertise Ernst-Jan.

Probeer eens admin / admin, dus in beide velden admin invullen. Dat is de default. Werkt dat niet dan naar de huisbaas…

 

 


@Anoniem124, Is het gelukt om in te loggen en de wifi uit te zetten?


@Anoniem124, Is het gelukt om in te loggen en de wifi uit te zetten?

Het is me uiteindelijk gelukt om in te loggen. Ik weet alleen niet zeker wat ik moet aanklikken om de WiFi uit te zetten. Is dat ‘Enable Radio’ uitvinken?