Skip to main content

Woensdag komen ze bij mij Internet, tv en vaste telefonie plaatsen. Ik heb vroeger glasvezel gehad via XMS en die aansluiting zat in de meterkast. Mijn Tv en pc zitten in de huiskamer. De kabels liepen toen via de kruipruimte en kwamen uit via de vloer bij mijn tv en PC. Ik heb nu Ziggo en daar heb ik de router bij mijn pc staan. Is het nu mogelijk om de Experia Box bij mijn pc te plaatsen? Ik neem aan dat de aansluiting van KPN dan ook in de meterkast zit? Er moet dan wel een kabel onder de grond door van de KPN glasvezelaansluiting naar de Experia Box. Lengte zal een meter of 7-8 zijn.  Ik heb al een kabel(ook onder de grond) lopen van mijn huidige router naar een switch achter mijn tv. Via de (1gbps)switch gaat er dan een kabel naar de tv decoder, een kabel naar de NVidia Shield, een kabel naar de tv en een kabel naar een spelcomputer. Sinds die kabel al jaren oud is zal die zeker geen 1gbps aan kunnen. Misschien is het handiger om die kabel ook te laten vervangen?

 

Alvast bedankt voor all hulp en suggesties!

 

Met vriendelijk groet,

Eblackadder

 

Hallo @Eblackadder ,als de glasvezel aansluiting in de meterkast zit, hoef je alleen maar te zorgen dat er een netwerkkabel ligt die je dan weer via de kruipruimte naar de huiskamer leidt, daar kun je dan de KPN router plaatsen en van daar uit weer verder werken.

De kwaliteit van de netwerkkabel moet minimaal CAT5e zijn.

 


Hallo @Eblackadder ,als de glasvezel aansluiting in de meterkast zit, hoef je alleen maar te zorgen dat er een netwerkkabel ligt die je dan weer via de kruipruimte naar de huiskamer leidt, daar kun je dan de KPN router plaatsen en van daar uit weer verder werken.

De kwaliteit van de netwerkkabel moet minimaal CAT5e zijn.

 

Dank je voor je reply! Ik kan zelf de kruipruimte niet in. Volgens de medewerker aan de telefoon zou de monteur dat dan doen. Ik zei toen dat het wel een vereiste was als ik de overstap van Ziggo naar KPN zou maken. Ik ben benieuwd. Er ligt nu wel een kabel maar zekere geen CAT5e. Ik gok dat de monteur die ook bij zich heeft? Zo’n kabel zal wel een meerprijs hebben gok ik maar dat kan niet boeien.


Hallo @Eblackadder ,de KPN  monteur heeft alles bij zich.

 


Moet de glasvezel nog binnen gebracht worden? En moet het aansluitpunt nog in de meterkast geplaatst worden? Komen ze dat woensdag doen?


Glasvezel ligt er al omdat ik al XMS heb gehad. Het aansluitpunt ook maar geen idee hoe dat eruit ziet. Volgens mij hangt die oude apparatuur  van XMS er nog


Hallo @Eblackadder , kun je eens een foto plaatsen?


Glasvezel ligt er al omdat ik al XMS heb gehad. Het aansluitpunt ook maar geen idee hoe dat eruit ziet. Volgens mij hangt die oude apparatuur  van XMS er nog

Ow, dan begreep ik het verkeerd.


Hallo @Eblackadder , kun je eens een foto plaatsen?

Ga ik morgen doen(maandag)


Weet wel dat wij als monteurs alleen kruipruimte inmogen onder vrij strenge veiligheidseisen.

  •  Bodem moet zichtbaar zijn ( Geen isolatiekorrels )
  • Bodem moer droog zijn
  • Het moet een kruipruimte zijn, geen tijgerruimte ( moeten op handen en knieën kunnen )
  • Het staat iedere monteur vrij dit te weigeren zelfs als aan bovenstaande eisen word voldaan.

Dus dat er gezegd word dat de monteur dit wel even doet is erg kort door de bocht.


Weet wel dat wij als monteurs alleen kruipruimte inmogen onder vrij strenge veiligheidseisen.

  •  Bodem moet zichtbaar zijn ( Geen isolatiekorrels )
  • Bodem moer droog zijn
  • Het moet een kruipruimte zijn, geen tijgerruimte ( moeten op handen en knieën kunnen )
  • Het staat iedere monteur vrij dit te weigeren zelfs als aan bovenstaande eisen word voldaan.

Dus dat er gezegd word dat de monteur dit wel even doet is erg kort door de bocht.

Hals @LaurensZalm , de klantenservice moet inderdaad soms bijgeschoold worden.

 


Hallo @Eblackadder , als er inderdaad geen monteur in de kruipruimte wil/mag, kan hij/zij toch eerst proberen de bestaande netwerkkabel te verbinden?


Hallo @Eblackadder , als er inderdaad geen monteur in de kruipruimte wil/mag, kan hij/zij toch eerst proberen de bestaande netwerkkabel te verbinden?

Uiteraard.  

@Eblackadder als het een XMSnet betreft.

 

Zal deze dan ook door KPN monteur vervangen moeten worden voor een TK-01 Dit gaat in 1 monteursgang dus voor u geen verschil behalve dat deze monteur wat langer bij u bezig zal zijn.

Dit betekend wel dat de nieuwe FTU op de plaats komt van de huidige XMS en dat vanaf hier verder gewerkt moet worden met Netwerkkabel naar het modem toe..


Weet wel dat wij als monteurs alleen kruipruimte inmogen onder vrij strenge veiligheidseisen.

  •  Bodem moet zichtbaar zijn ( Geen isolatiekorrels )
  • Bodem moer droog zijn
  • Het moet een kruipruimte zijn, geen tijgerruimte ( moeten op handen en knieën kunnen )
  • Het staat iedere monteur vrij dit te weigeren zelfs als aan bovenstaande eisen word voldaan.

Dus dat er gezegd word dat de monteur dit wel even doet is erg kort door de bocht.

Dank je wel voor je reply. Ik begrijp dat het gemakkelijk is voor een klantenservice om zo'n belofte te doen aan de andere kan is het ook niet eerlijk naar de klant toe als die aangeeft dat het een vereiste is om die overstap te maken. Ik ga van het positieve uit dat de monteur het wil wil doen. Stel dat de monteer het niet wil doen, wat is dan een alternatief? Ik kan geen kabel van de meterkast naar de huiskamer trekken.


Hallo @Eblackadder , als er inderdaad geen monteur in de kruipruimte wil/mag, kan hij/zij toch eerst proberen de bestaande netwerkkabel te verbinden?

Uiteraard.  

@Eblackadder als het een XMSnet betreft.

 

Zal deze dan ook door KPN monteur vervangen moeten worden voor een TK-01 Dit gaat in 1 monteursgang dus voor u geen verschil behalve dat deze monteur wat langer bij u bezig zal zijn.

Dit betekend wel dat de nieuwe FTU op de plaats komt van de huidige XMS en dat vanaf hier verder gewerkt moet worden met Netwerkkabel naar het modem toe..

Mij neef had ook aansluiting van XMS en daar zijn ze vorige week geweest en toen hebben ze ook de unit van XMS vervangen met een nieuwe FTU


Hallo @Eblackadder , eerst kijken of de bestaande kabel werkt en anders zelf even de kruipruimte in, of een handige buurjongen etc.

Misschien dat de KPN-monteur toch iets kan/wil doen. Even overleg met een kop koffie met koek doet wonderen.

 

 


@Eblackadder is het de monteur allemaal gelukt? En maak je op dit moment gebruik van een mooie glasvezel verbinding?


Hallo Bram.

 

We hebben de oude kabel gebruikt en dat werkt allemaal prima! Alles was snel aangesloten. Top gedaan!

Iedereen bedankt nog voor alle hulp en suggesties!