Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil overstappen van mijn huidege provider naar kpn. Maar zit nog met en paar vraagjes. En een video chat of zo iets. Daar heb ik geen zin in. Had liever gelijk iemand aan de lijn gehad.

 

  1. Werkt de 4K tv-ontvanger ook draadloos? Want heb boven geen vast netwerk liggen?
  2. Ik krijg ESPN of zo iets er bij. Haat voetbal. Kan ik er wat anders gratis bij krijgen?
  3. Ik wil wel gebruik maken van mijn eigen Deco M9 set. Kan ik de TV ontvager daar op aansluiten. Want heb nu modem provider (in bridge modes). Draad onder het huis door naar de tv kast. Daar mijn Deco dan en hub dan de TV. En wil niet nog en draad gaat leggen. Dus de Modem van oude provider gaat er tussen uit en dan die van KPN er tussen. en alles moet weer werken. En de deco in de meterkast leggen is geen optie anders heb ik in de tuin geen wifi berijk. en de andere liggen als verdeelt in het huis.

 

Als vast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Ben je contractvrij bij je huidige provider? 


Ja hoe zo ?

Want ik vraag eerst KPN aan en als alles goed werkt dan zeg ik mijn andere op. omdat hier vanuit huis gewerkt wordt moet er altijd internet zijn.


  1. Werkt de 4K tv-ontvanger ook draadloos? Want heb boven geen vast netwerk liggen? Nee
  2. Ik krijg ESPN of zo iets er bij. Haat voetbal. Kan ik er wat anders gratis bij krijgen? Nee
  3. Ik wil wel gebruik maken van mijn eigen Deco M9 set. Kan ik de TV ontvager daar op aansluiten. Want heb nu modem provider (in bridge modes). Draad onder het huis door naar de tv kast. Daar mijn Deco dan en hub dan de TV. En wil niet nog en draad gaat leggen. Dus de Modem van oude provider gaat er tussen uit en dan die van KPN er tussen. en alles moet weer werken. En de deco in de meterkast leggen is geen optie anders heb ik in de tuin geen wifi berijk. en de andere liggen als verdeelt in het huis. Dat gaat niet zomaar. Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box

 


Werkt de 4K tv-ontvanger ook draadloos? Want heb boven geen vast netwerk liggen?

 Niet specifiek draadloos, maar deze is wel via een draadloze verbindingsset te verbinden. Deze kosten voor 1 tv €85,00 en voor 2 tv's €115,00. Let er wel op dat dit storingsgevoellig kan zijn. 

Ik krijg ESPN of zo iets er bij. Haat voetbal. Kan ik er wat anders gratis bij krijgen?

Je krijg standaard het gratis pluspakket twv €6,99 per maand. Daarnaast krijg je 5 euro korting op onder anderen ESPN, Spotify, Netflix of ViaPlay. 

Ik wil wel gebruik maken van mijn eigen Deco M9 set. Kan ik de TV ontvager daar op aansluiten. 

De Deco wordt niet ondersteund voor iTV, daar moet dus een DVS of SuperWiFi tussen geplaatst worden.  

Want ik vraag eerst KPN aan en als alles goed werkt dan zeg ik mijn andere op. omdat hier vanuit huis gewerkt wordt moet er altijd internet zijn.

Ik zou gebruik maken van de overstap service, dan wordt je huidige abonnement pas stopgezet op het moment dat je KPN aansluiting opgeleverd is. 


Ja hoe zo ?

Want ik vraag eerst KPN aan en als alles goed werkt dan zeg ik mijn andere op. omdat hier vanuit huis gewerkt wordt moet er altijd internet zijn.

Hoezo? Ik stel een normale vraag hoor. Het is zeker wel van belang voor jezelf om te weten of je contractvrij bent bij je huidige provider. Aangezien KPN niet verantwoordelijk is voor afkoopkosten bij het vroegtijdig beëindigen van je abonnementen bij je huidige provider. Maar goed, het is maar een advies.

Succes verder! 


Bedankt voor al jullie reacties. 

 

Snap alleen niet waarom ik mij eigen spullen niet kan gebruiken.  Terwel dat wel wettelijk verplicht is volgens de wet.  

 

Wat raden jullie mij aan.  Maar dan wel met met behoud van mijn deco spullen. 


Hallo @Dokman jouw DECO-set ondersteunt IGMP-snooping volgens TP-Link, dat is een voorwaarde voor het bekabeld aansluiten van de KPN-tv-decoder, gewoon proberen, anders rechtstreeks bekabeld op het door KPN  in bruikleen verstrekte modem aansluiten.

Niemand schrijft dat je geen eigen apparatuur mag gebruiken, maar de eigen gebruikte apparatuur dient wèl aan de minimum eisen van de provider te voldoen.

Je komt waarschijnlijk van Ziggo af, als ik zo tussen de regels door lees, die stelt ook eisen maar is zelf ook (nog) niet klaar met de vrije modemkeuze in het voormalige UPC-gebied.

Voor straks: welkom bij KPN.

 


Hallo @Dokman jouw DECO-set ondersteunt IGMP-snooping volgens TP-Link, dat is een voorwaarde voor het bekabeld aansluiten van de KPN-tv-decoder, ...

Dat is niet voldoende als je die Deco set in router-mode wilt gebruiken.

Dan moet er immers ook een IGMP proxy server actief zijn op die Deco.

Je kunt die Deco wel in accesspoint-mode gebruiken.


Hallo @Dokman jouw DECO-set ondersteunt IGMP-snooping volgens TP-Link, dat is een voorwaarde voor het bekabeld aansluiten van de KPN-tv-decoder, ...

Dat is niet voldoende als je die Deco set in router-mode wilt gebruiken.

Dan moet er immers ook een IGMP proxy server actief zijn op die Deco.

Je kunt die Deco wel in accesspoint-mode gebruiken.

Hallo @wjb volgens TP-Link wordt IGMP-proxy ook ondersteunt op de betreffende DECO-set van @Dokman 


  1. Werkt de 4K tv-ontvanger ook draadloos? Want heb boven geen vast netwerk liggen? Nee
  2. Ik krijg ESPN of zo iets er bij. Haat voetbal. Kan ik er wat anders gratis bij krijgen? Nee
  3. Ik wil wel gebruik maken van mijn eigen Deco M9 set. Kan ik de TV ontvager daar op aansluiten. Want heb nu modem provider (in bridge modes). Draad onder het huis door naar de tv kast. Daar mijn Deco dan en hub dan de TV. En wil niet nog en draad gaat leggen. Dus de Modem van oude provider gaat er tussen uit en dan die van KPN er tussen. en alles moet weer werken. En de deco in de meterkast leggen is geen optie anders heb ik in de tuin geen wifi berijk. en de andere liggen als verdeelt in het huis. Dat gaat niet zomaar. Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box

 

Werkt de 4K tv-ontvanger ook draadloos? Want heb boven geen vast netwerk liggen?

 Niet specifiek draadloos, maar deze is wel via een draadloze verbindingsset te verbinden. Deze kosten voor 1 tv €85,00 en voor 2 tv's €115,00. Let er wel op dat dit storingsgevoellig kan zijn. 

Ik krijg ESPN of zo iets er bij. Haat voetbal. Kan ik er wat anders gratis bij krijgen?

Je krijg standaard het gratis pluspakket twv €6,99 per maand. Daarnaast krijg je 5 euro korting op onder anderen ESPN, Spotify, Netflix of ViaPlay. 

Ik wil wel gebruik maken van mijn eigen Deco M9 set. Kan ik de TV ontvager daar op aansluiten. 

De Deco wordt niet ondersteund voor iTV, daar moet dus een DVS of SuperWiFi tussen geplaatst worden.  

Want ik vraag eerst KPN aan en als alles goed werkt dan zeg ik mijn andere op. omdat hier vanuit huis gewerkt wordt moet er altijd internet zijn.

Ik zou gebruik maken van de overstap service, dan wordt je huidige abonnement pas stopgezet op het moment dat je KPN aansluiting opgeleverd is. 

Mooie duidelijke antwoorden op de vragen 👆🏼