Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik ga binnenkort voor het eerst verhuizen en wil internet op mijn nieuwe adres, nu heb ik gekeken naar glasvezel oplossingen en zag ik dat er binnenkort KPN glasvezel in Venray komt te liggen (bron).

Als ik iets verder lees dan geven jullie aan dat ik in de tussentijd een normaal internet abonnement kan afsluiten bij jullie en dat ik tegen de tijd van glasvezel direct kan overstappen. Dit klinkt leuk maar nu zie ik dat de snelheid op het adres rete traag is (29 Mbit/s down, 6 Mbit/s up) (adres).

Nu heb ik de volgende vragen:

  1. Wat is de geplande leverdatum van glasvezel in Venray (ik snap dat het uit kan lopen)?
  2. Moet ik aansluitkosten betalen voor glasvezel als ik pas over ga na de oplevering van glasvezel in Venray?
  3. Is er iets te doen aan de snelheid van het standaard internet op mijn adres (concurrent biedt tot 600 Mbit aan)?
    1. Zo ja, zitten hier kosten aan?
    2. Zo nee, wordt glasvezel dan wel tot aan mijn appartement complex gelegd en kan ik mijn internet overzetten naar glasvezel over een jaar? Wat zijn daar de kosten van? (concurrent biedt alleen jaarcontracten aan)
  4. Wat gaat de snelheid zijn van KPN glasvezel op mijn adres (neem aan 1Gbit down, 1Gbit up)?

In het algemeen zou ik dus graag willen weten wat de haken en ogen zijn voor glasvezel als ik op een later tijdstip pas over ga (gezien dat van het huidige aanbod de snelheid veel te laag is)

 

Alvast bedankt,

 

Mijn tip is ga een jaar naar degene die een hoge snelheid levert. Kpnnetwerk zal op ieder adres een aansluiting realiseren. Laat dat dus toe. Tzt stap je over naar Kpn. Alles bij elkaar het zomaar een half jaar of meer duren. 


Top, dankje! 

 

Ik heb al vernomen dat er doorgaans geen extra kosten aan verbonden zitten en dat ik bij mijn complex eigenaar / contact even moet navragen wat de plannen zijn voor glasvezel dus alles is duidelijk