Skip to main content

Hoi Allemaal,

 

Ik heb momenteel een ‘oud’ abonnement met internet + Tv, sneller internet naar 500mb en vaste telefonie. Nu kwam ik er vandaag achter dat de Hussel abonnementen goedkoper zijn en met dezelfde wensen 6,40€ per maand minder betaal…

Wel de moeite om over te stappen! Vraagje alleen, betaal ik voor deze overstap ook administratie kosten?

Een andere optie is om voor 1 euro extra 1gb internet te kiezen. Hierover heb ik ook nog enkele vragen;

  • Kan dit met mijn huidige V10a modem?
  • Als ik hier het nieuwe modem voor nodig heb, kan ik dan nog wel gebruik maken van mijn huidige powerline adapters (voor tv boven), de wifi versterkers (experia Wifi), en belangrijkste is bij dit modem ook gewoon een WLAN 2,4G te gebruiken?
  • En als het modem vervangen moet worden, komen daar nog eenmalige kosten door?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

 

Alvast bedankt!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @JJvanDiepen , als je van een ‘oud' pakket overstapt naar het huidige hussel-pakket betaal je geen kosten voor de aanpassing van het pakket, je gaat slechts de huidig geldende tarieven betalen voor het husselpakket, als dat dan per saldo voor jou voordeliger is, zou ik dat gewoon doen.

Alle huidige modems van KPN kunnen de Gigabit-snelheid aan.

Powerline-adapters kun je gewoon blijven gebruiken, het is en blijft een lapmiddel, bekabeld werken is het meest stabiel en veiligst.

 


Bedenk je wel dat je waarschijnlijk nooit 1000 mbit over een powerline gaat halen. 


Een andere optie is om voor 1 euro extra 1gb internet te kiezen.

Als je een Hussel 500 abonnement hebt, dan kun je voor 1 euro extra Hussel 1000 krijgen. 

Als je een ouder abonnement hebt, dan kan dat niet. Bij oudere abonnementen is 1000 mbit überhaupt niet eens mogelijk voor zover ik weet.


Nick83 de powerline gebruik ik voor TV, dus dat is niet aan de orde…

En de opmerking over de euro ging over mijn situatie, of alles gelijk houden alleen als hussel pakket, of een euro meer betalen en internet naar 1000mbit doen…


Goedemorgen @JJvanDiepen, een pakketwijziging is zonder administratiekosten. Het enige dat wijzigt qua prijs is het maandelijkse bedrag voor het abonnement. Er zijn geen administratiekosten of iets dergelijks bij een pakketwijziging. 

Jouw huidige modem de V10a kan prima overweg met een hogere snelheid, dus dat hoeft niet gewijzigd te worden. Mocht ons systeem toch besluiten om een nieuw modem op te sturen, dan is dat kosteloos. Je gebruikt de Powerline adapters voor een tv-aansluiting lees ik. De adapters blijven ook gewoon functioneren bij een wijziging, de werking daarvan blijft hetzelfde. Het zelfde geldt voor Experia Wifi. Die kun je ook blijven gebruiken.

Kortom het enige dat zal wijzigen is je maandbedrag. ​​​​​​