Skip to main content

Hallo,

Ik verhuis binnen mijn woonplaats. Heb nu Ziggo met vast nummer. Wil op het nieuwe adres KPN Internet/TV/vast bellen.

Voor een korte periode wil ik op beide adressen internet en vaste telefonie hebben. Als ik gebruik maak van de overstapservice is dat mogelijk? Of kan het alleen zo dat er op één bepaalde dag Ziggo wordt afgesloten en KPN aangesloten? Als dat laatste het geval is, dan kan ik het opzeggen van Ziggo beter zelf doen op mijn gewenste datum. Maar is het dan nog wel mogelijk om mijn vaste nummer van Ziggo naar KPN om te zetten.

Groet, John
 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Hi @Lemmerjo, je kunt alleen gebruik maken van de overstapservice, als het om een bestelling bij een andere provider maar op hetzelfde adres gaat, bij een verhuizing is dit niet mogelijk omdat er geen actief abonnement op jouw naam aanwezig is op het nieuwe adres.

Jij kunt het best een KPN abonnement mét nummerbehoud aanvragen op het nieuwe adres, en je Ziggo abonnement opzeggen per de datum dat je verwacht geen verbinding meer nodig te hebben in het oude huis. Op 2 verschillende adressen en via 2 verschillende providers gebruik maken van hetzelfde vast nummer, is helaas niet mogelijk. Je zult dan dus voor een korte tijd zonder je vaste nummer komen te zitten op het oude adres.

Als je ZIggo opzegt voordat je nummer door KPN over is genomen, bestaat het nummer niet meer en kunnen wij het ook niet meer overnemen. Belangrijk dus om hierbij de goede volgorde te hanteren :wink: