Skip to main content

Mijn mobiel abonnement is afgelopen januari overgezet van Telfort naar KPN. Vorige week bericht gehad dat ik mijn abonnement kan verlengen. Het huidige abonnement verloopt op 06-09-2020.

Mijn Telfort Thuis abonnement is nog niet overgezet. Heb van Telfort vandaag wel een e-mail gehad dat de  abonnementskosten per 1 juli wijzigen. Als het Thuis abonnement is overgezet dan kan ik toch mijn huidige modem en afstandsbediening gebruiken? Als ik nu een Hussel abonnement (mobiel en thuis) afsluit, dan ontvang ik toch een nieuw modem en afstandsbediening?

 

Admin:  beide losse topics samengevoegd, titel aangepast ter verduidelijking

Kunt u aangeven wanneer precies het Telfort Thuis overgezet wordt naar KPN? Ik heb vandaag van Telfort een mail gehad dat vanaf1 juli as de abonnementskosten veranderen. Kan ik ervanuit gaan dat de overgang naar KPN na 1 juli plaatsvindt?


Hoi @Barbara25 ,

Een datum van de overgang is nog niet bekend gemaakt. Maar als je nu een e-mail van Telfort ontvangt over een aanpassing van de abonnementskosten per 1 juli 2020, dan mag je er zo zoetjes aan vanuit gaan dat de overgang naar KPN na 1 juli 2020 gaat plaatsvinden.  

 


Ik denk dat je modem en tv-ontvanger verward. En wat jij modem noemt dus de zwarte tv-ontvanger (met cijferdisplay) is.

Als de infrastructuur van Telfort is geïntegreerd in KPN houdt je gewoon wat je nu hebt. Dus ook de afst.bed. met “Telfort” erop. De apparatuur bij KPN is hetzelfde.

:exclamation: Als je nú thuis overstapt naar KPN dan raak je o.a. je opnamen kwijt, omdat je je abonneenummer niet kunt meenemen (nog). (ook je @telfort.nl email adressen kun je nu nog niet meenemen)
:small_blue_diamond: Over enige maanden, nog dit jaar, zullen de Telfort Thuis aansluitingen naar KPN gaan. Daar hoef je niets voor te doen. Als je daarna wijzigt naar Hussel Thuis dan houdt je wel je opnamen en e-mail-adres. Want dan is het geen overstap meer.

Als je nu wel naar Hussel Thuis gaat is het dus een overstap. En krijg je volgens mij dus een nieuwe Experiabox en een andere tv-ontvanger. Dat is dan de Arris vip5202. die heeft geen scart meer en ook geen analoge uitgang voor naar een oudere versterker. Alleen optisch.
En het ding heeft momenteel nog wat lastige bugs (er kan o.a. flets beeld zijn) dat je die nog niet moet willen hebben! Ook is bij veel gebruikers het geluid heel zacht; bij sommige moet het volume op 80 % voor 'normaal’ geluid. Ook duurt het heel lang voordat ie uit standby (spaarstand) komt. Bijna 2 minuten.

Dit is allemaal wel beter in de nieuwe software. Maar dat voorrecht is momenteel aan een testgroep. Wordt wel nog dit jaar uitgerold over het bestaande ontvanger-park. (variant op wagenpark; weet zo gauw even geen term)


Hallo @Barbara25 , als je zelf overstapt naar KPN i.p.v. automatisch t.z.t. raak je ook definitief je e-mailaccounts kwijt.

Bij een automatische overstap naar KPN behoud je gewoon je e-mailaccount(s).