Skip to main content

Vandaag begon ik met niet verbonden apparaten via WiFi. Ik heb een Experiabox V10 en  twee zwarte Experia WiFi versterkers.

Na herstarten van de router was het probleem niet opgelost. Ik heb toen 1 van de versterkers herstart. Hierna had ik ca 10 minuten verbinding, waarna de boel weer plat ging. In beide gevallen heb ik even de voeding van het device afgekoppeld.

 

Bij inspectie in de verbindingen lijst zie ik naast mijn normale <SSID> ook een <SSID>_ExtraWiFi2G

Is dat een bekend feature van de Experia versterkers? Of een tijdelijk SSID bij opstart of iets dergelijks? Of moet ik mij zorgen maken over een mogelijke hacker?

Graag (ook) een reaktie van KPN zijde hier op.

Daarnaast zou ik ook een link ontvangen naar een handleiding voor herstellen van verbindingen in dit soort gevallen. Svp zonder gebruik te maken van de Thuis app.

U ziet het normale SSID wel? Maar kan er geen verbinding mee maken?

Het Extra WiFi netwerk is een functie vanuit de versterkers. Maar die gaat zomaar niet uit z'n eigen aan. Iemand zou dat aangezet moeten hebben.


Ik zie beide SSIDs . Behalve de restart heb ik niets aangezet


Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Tijdelijke SSID niet meer zichtbaar. Normale WiFi verbinding.

 

Waarschijnlijke oorzaak. Slecht kontakt bij een switch. Die heb ik gisteren verplaatst. Na wat morrelen aan de stekkers en goed opletten op de lampjes ernaast, lijkt het nu goed te draaien.