Skip to main content
Vraag

Vreemde KPN verkoper aan de deur die meldt dat we over moeten naar glasvezel

• March 23, 2026
  • 8 reacties
  • 158 keer bekeken

Vanmiddag om 16:30 stond bij ons een KPN verkoper aan de deur met een heel wazig verhaal omtrent dat er twee keer iemand langsgeweest is, nooit geweest daar niet van. Maar met de melding dat we geen glasvezel gebruiken, loopt via Odido maar okee. En dat we moeten overstappen naar Glasvezel, omdat we de enige in de straat waren die geen glasvezel heeft. 

Nou gaan we toevallig binnenkort over naar KPN, maar dit soort onvoorbereide amateurverkopen staat gewoon niet goed. 

KPN stop met deze onzin, ik zit nu echt een beetje te twijfelen of ik wel zin heb om bij KPN te abboneren.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TspawnRedonk 

Welkom op de community van KPN.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dat doen alle drie de grote providers, ook bij Odido.
KPN, Odido en Ziggo huren hiervoor wervingsbureaus in, waarvan de medewerkers van dit wervingsbureau met een jas van de provider waarvoor ze hun ronde doen, huis-aan-huis voor het verkopen van internet abonnementen.

Het zijn dus géén medewerkers in dienst van KPN, maar in dienst van het wervingsbureau.

Het beste kun je zo’n aan de deur verkoop zo kort mogelijk houden, door gewoon en alleen te zeggen: “ik heb geen interesse” waarna je de voordeur weer sluit.
Deze verkopers aan de deur halen van alles uit de kast, om maar een KPN abonnement aan je te kunnen slijten, aangezien de verkoper daar een bonus voor ontvangt.
En in de meeste gevallen zijn het verhalen die niets, maar ook niets met de waarheid te maken hebben, zoals dat jullie de laatste in de straat zouden zijn zonder een glasvezel aansluiting.

Daarnaast is er in Den Haag een nieuwe wet in de maak, om dit soort huis-aan-huis verkoop aan banden te leggen, alleen wanneer deze actief wordt is niet duidelijk.

Voor de rest zeg ik gewoon tegen je: “niet twijfelen maar gewoon overstappen naar KPN”!
Laat je niet meeslepen met het verhaal wat de deurverkoper tegen je heeft gezegd, en die ook nog niet eens in dienst is bij KPN.

Want dezelfde deurverkoper, gaat morgen voor Odido of Ziggo langs de deuren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Misschien moet KPN dan stoppen met dat soort bureaus/werkwijze, zij huren ze in dus is het hun werkwijze, en jamaar hunnie doen het ook is een drogreden. Ik moet het nog even laten bezinken, dank je wel voor je uitgebreide reactie. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 24, 2026

Ik wil enkel dit kennisbank artikel delen in dit topic;

rvk01
Slimmerik
  • March 24, 2026

Ik heb deze boven mijn deurbel hangen.
Zou natuurlijk niet nodig mogen zijn, maar werkt tot nu redelijk goed.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@TspawnRedonk, welkom op onze community. Dat is zeker geen goede reclame! Ik zie dat Ik_combineer het kennisbankartikel hierover ook al deelt.
Ik zal je klacht in ieder geval meenemen. Wil je je profiel eens invullen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 26, 2026

Hoi ​@TspawnRedonk, welkom op onze community. Dat is zeker geen goede reclame! Ik zie dat Ik_combineer het kennisbankartikel hierover ook al deelt.
Ik zal je klacht in ieder geval meenemen. Wil je je profiel eens invullen?

Ingevuld

Net 2 heren gehad van KPN prima uitleg ! Duidelijk alles laten zien ( voorwaarden + prijs) van Odido overgestapt op KPN ! 

top kerels waren het ✌🏻

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Net 2 heren gehad van KPN prima uitleg ! Duidelijk alles laten zien ( voorwaarden + prijs) van Odido overgestapt op KPN ! 

top kerels waren het ✌🏻

Hoi ​@Topper internet 

Er zijn ook zeker goede deur-aan-deur verkopers, die op een nette en correcte wijze hun werk doen.
Een mooi voorbeeld hierin, is jouw actuele ervaring aan de deur.
Fijn dat je dat even deelt binnen deze topic.