Skip to main content

Ik heb navolgend abonnement Mobiel Internet: (0970 nummer, dus geen telefoinie)

Abonnement 1GB is verlengd op 23-06-2022 en loopt vanaf 1 juli dus gewoon voor 1000MB maand.
Kosten abonnement € 5,00 /mnd
Verlengbaar per 24-02-2024
Einddatum contract 22-06-2024

 

Maar dan onder "beschikbare data":


373 MB verbruikt 20.500 <== moet zijn 21.000
Abonnement 500 <== moet zijn 1000
Nog 13 dagen gelig <== wat is dit voor onzin? Het is 2 juni. Dus nog 29 dagen!!!

Die extra 20000 komt van delen en die gegevens kloppen wel. Maar waar komt die 500MB vandaan en waarop zijn die 13 dagen gebaseerd?

Op een ander abonnement mobiel internet, staat soorgelijke nonsens. Voor een goed begrip, er is niets midden in deze maand verlengd. Dat er vorige maand door verlenging gedeeltelijke bundels waren, die klopten met het resterend aantal dagen in juni, is normaal, maar daar heb ik nu niets meer mee te maken toch?

 

Hallo @RutgerU als je tussen 2 factuurperiodes je abo aanpast kun je een afwijkende databundel zien, dat is dan per eerstvolgende factuurdatum weer rechtgetrokken.

 

 


Wat heeft dit met een factuur van doen? Ik heb het niet over een factuur.

Ik wens gewoon op de eerste van de maand mijn volledige databundel te kunnen gebruiken. Dus niet 500MB als ik een abo heb voor 1000MB


Hallo @RutgerU omdat KPN bij mobiele abo's de maandbundels per factuurdatum opnieuw instelt en 'vroeger' en bij een aar klanten misschien nog wel, was dat altijd per de eerste van de nieuwe kalendermaand.

Ik krijg per de 15e de factuur en mijn nieuwe maandbundel en mijn vrouw krijgt per de 11e de factuur en de nieuwe maandbundel.

Duidelijk zo?

 

 


KPN werkt niet meer met bundels die op de eerste van de maand beginnen. Dat kan tegenwoordig elke dag van de maand zijn. Dat zal dus bij u 16 juli worden denk ik. Dat is de dag waarop u vooraan nieuwe data krijgt.

Op dit moment zit u in een overgangsperiode naar de eerste keer dat het 16 juli is. Dat is ongeveer een halve maand. Daarom heeft u ook maar een halve bundel gekregen. 


Hallo @RutgerU omdat KPN bij mobiele abo's de maandbundels per factuurdatum opnieuw instelt en 'vroeger' en bij een aar klanten misschien nog wel, was dat altijd per de eerste van de nieuwe kalendermaand.

Ik krijg per de 15e de factuur en mijn nieuwe maandbundel en mijn vrouw krijgt per de 11e de factuur en de nieuwe maandbundel.

Duidelijk zo?

 

Eh… Nee.
Bedankt Jan en anderen, maar ik ben zo arrogant dat ik als klant van KPN gewoon duidelijke informatie wens te krijgen. Dat ik hier medeklanten om hulp vraag, is eigenlijk al een Quality Deficiency Record als gratis terugkoppeling naar KPN die deze informatie spontaan had moeten aanleveren.
Ik zal dan toch maar even in de wacht gaan hangen.

Dank jullie wel.

 


Hoi @RutgerU, dit kan inderdaad zijn wat de anderen al schetsen. De bundels lopen per factuurmaand, niet per kalendermaand. Heb je inmiddels telefonisch contact over gehad en is het daarbij toegelicht? Ik zie op jouw adres meerdere mobiele nummers staan, ik weet niet over welke het precies gaat. Als jet telefonisch nog niet is gelukt kan je op je forumprofiel toelichten om welk nummer het precies gaat, dan kan ik ook met je meekijken.


Hoi @RutgerU, dit kan inderdaad zijn wat de anderen al schetsen. De bundels lopen per factuurmaand, niet per kalendermaand. Heb je inmiddels telefonisch contact over gehad en is het daarbij toegelicht? Ik zie op jouw adres meerdere mobiele nummers staan, ik weet niet over welke het precies gaat. Als jet telefonisch nog niet is gelukt kan je op je forumprofiel toelichten om welk nummer het precies gaat, dan kan ik ook met je meekijken.

Factuurmaand kan ik snappen. De arrogantie waarmee KPN (dus niet jij) het fatsoen mist om gewoon mede te delen wat die periode is, kan ik niet begrijpen.
Er staan twee 0970 nummers in mijn profiel. Beiden voor 1GB per maand. En aangezien ik alleen rechtlijnig logisch kan denken: 

894 (laatste cijfers) begint op 23 juni. Oud systeem zou mij t/m 30 juli bunder voor 8 dagen geven en dan per 1 juli 1GB
Kan ook zijn dat ik meteen 1GB krijg geldig tot 22juli. Maar wat ik nu zie is volstrekt onbegrijpelijk.

893 (laatste cijfers) is een totaal nieuw, dus nooit gefactureerd abo vanaf 11 juni. Waar komt 933MB vandaan die nog 3 dagen geldig is? 

In beide gevallen geen enkele logica, en vooral, KPN ongetwijfeld niet juridisch, maar fatsoenshalve totaal in gebreke. (maar daar mag je van de baas natuurlijk niet op in gaan.)

Helaas even niet de mogelijkheid in de wacht te hangen, i.v.m. omstandigheden die mobiliteit vereisen. Dus als je kunt vertellen hoe het exact (zonder veronderstellingen) zit: bij voorbaat dank!


Bedankt voor je uitvoerige uitleg! Ik zal dit ook proberen te doen, @RutgerU.

 

Betreffende de factuurmaand: dat is je nu duidelijk. Ik vind het jammer om te lezen dat dit voor onze uitleg niet het geval was en dit neem ik intern zeker mee. Dit is dus wel de reden dat -893 ‘maar’ 933 MB heeft. Dat heb je naar rato gekregen over de periode 12-6 t/m 10-7. De nieuwe factuurmaand gaat 11 juli in. En daarom heb je niet de volledige 1 GB gekregen. Vóór 20 juni kreeg je namelijk naar rato de bundel toegekend. 

 

Voor -894 geldt dat deze ná 20 juni in ging. Dat betekent dat jij de volledige 1 GB zou moeten krijgen tot 16 juli. Dat is namelijk de factuurdatum voor dat betreffende nummer. Om een voor mij onduidelijke reden, heb je echter maar 500 GB gekregen. Dit lijkt er dus ook op dat dit naar rato gebeurd is. Het gaat namelijk om een periode van 1 t/m 16 juli. Echter zou dit dus na 20 juni niet meer zo mogen zijn. En dit ga ik uitzoeken voor je. Ik kom er op terug!


Bedankt voor je uitvoerige uitleg! Ik zal dit ook proberen te doen, @RutgerU.

 

Betreffende de factuurmaand: dat is je nu duidelijk. Ik vind het jammer om te lezen dat dit voor onze uitleg niet het geval was en dit neem ik intern zeker mee.

Bedankt Marcia.
Het geciteerde vind ik heel belangrijk. Het klinkt niet leuk als ik KPN van arrogantie beschuldig, maar ik ben als XS4ALL klant een meer respectvolle benadering gewend.