Vanavond kwam er rond 18.15-18.30 een man aan de deur bij ons in de Pijp in Amsterdam met een KPN jasje en vriendelijk uiterlijk. Hij begon te praten over een glasvezelinstallatie in de straat. Het klopt dat er recent glasvezel is geïnstalleerd maar ik weet niet zeker van welke provider aangezien we zelf bij Ziggo zitten. Kan best KPN zijn. Hij begon te kletsen en vroeg direct om mijn gegevens. Aangezien ik net ziek ben geweest was ik er niet helemaal bij en voor ik het wist had ik mijn naam, telefoonnummer, email en adres gegeven. Toen ik terug naar binnen liep begon ik te twijfelen of dit wel echt iemand van KPN was en wat nou eigenlijk het doel was van dit gesprek. Hij had een apparaatje bij zich met een soort adressenoverzicht en alles zag er professioneel uit. Hij heeft zich niet uit zichzelf geïdentificeerd en ik heb daar ook niet om gevraagd. Kan iemand van KPN mij contacteren om te checken of dit inderdaad een medewerker van KPN was? Bedankt.
Beantwoord
Vreemde verkoper aan de deur
Beste antwoord door Erwin van KPN
Hoi
Het is heel simpel: Als je het niet vertrouwt, vriendelijk bedanken en de deur sluiten. Of de beste man/vrouw om legitimatie vragen.
KPN stuurt af en toe mensen op pad om aanbiedingen te doen. Ze hebben KPN kleding aan en kunnen zich als dusdanig legitimeren.
Als jij daar geen zin aan hebt, of twijfels. Dan gewoon niet op ingaan. Met ons bellen hierover heeft geen zin. Wij hebben geen inzage in de campagnes.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.