Skip to main content

Ik ben ten einde raad. Al zo vaak jullie gebeld, via messenger..... en nog steeds is de wifi niet goed in ons huis. Een kpn12 box,versterkers(2 kpn, 1netgear) en nog steeds valt wifi weg. Pas een nieuwe sony tv gekocht, is daar de kpntv niet beschikbaar dus via chromecast. Ingebouwde chromecast werkt kpntv niet, de oude weer aangesloten werkt wel maar loopt constant vast door de wegvallende wifi al dan niet op de mobiel of tv. Via de kpnthuisapp is op het moment van checken de wifi goed maar mijn nieuwe tv loopt toch vast. We willen gewoon geen kabels. De wifi is niet stabiel in huis. 

Ik denk er nu toch serieus over na om over te gaan stappen. Als je tv moet kijken met hordes tijdens een voetbalwedstrijd  maak je geen vrienden. 

Wat kan ik nog doen.? Geen zin meer in uren ad telefoon, wifi uitproberen, alle apparaten weer opnieuw instellen. Ben er zo klaar mee.

Mvg Linda

"We willen gewoon geen kabels" sorry maar dan wil je ook geen goed netwerk. Het is een illusie om te denken dat je zonder kabels kan anno 2020. Als je van gedachte veranderd kom je maar weer eens langs.


Beste Joep1965,

Dankjewel voor je reactie.

Mijn mobiele telefoon bekabeld aansluiten gaat me toch te ver, zulke lange draden hebben ze niet. En het kan wel zonder kabels hoor, er zijn mensen die nog nooit problemen hebben gehad.

De apps op mijn tv werken wel normaal(tv werkt op wifi) maar de app op mijn telefoon of tablet via chromecast niet.…

Dus jouw antwoord heeft me niet echt geholpen.

Mvg Linda


Hallo @Lindalovesangel ,

Heb je al eens aan SuperWifi gedacht? 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm

kpn SuperWifi 
de totaaloplossing voor supergoeie wifi

KPN SuperWifi is dé totaaloplossing voor nog beter dekkende wifi in je gehele huis. Hoe je ook woont! Want met KPN SuperWifi creëer je, samen met het veilige KPN modem, de nieuwe KPN Thuis app en de innovatieve KPN SuperWifi punten, overal in huis een betrouwbaar en snel eigen wifinetwerk. 

En dit zonder ethernetkabels door het hele huis te trekken. Met deze oplossing is het mogelijk om bijvoorbeeld met hoge wifisnelheden HD content zoals YouTube en Netflix te streamen, ook op zolder, zonder haperingen. 


Bestel nu 2 KPN SuperWifi punten voor de speciale prijs van 149,-

Bestel KPN SuperWifi

 


TS heeft al twee versterkers van KPN en een Netgear. Dan ook nog SuperWiFi toevoegen?

 

Het probleem is dat te veel mensen denken dat je alle WiFi problemen oplost door het huis vol te plempen met Access Points en versterkers. Wat overigens door KPN en andere providers in hun marketing ook zo wordt gepropageerd. Mijn oma zei het al: “Teveel is ook niet goed”. ☺️
 

Mijn advies zou zijn contact te zoeken met iemand die weet hoe je WiFi thuis op een goede manier opzet. Zoals anderen al zeiden is bekabeld het beste, maar met WiFI kun je ook goede resultaten bereiken als je het maar op een goede manier opzet.

 

Als ik echter het originele topic goed lees dan werkt op de TV de WiFi prima, alleen het casten van de TV app van KPN werkt niet, alle andere apps op de TV wel. Het is dus helemaal geen WiFi probleem maar een chromecast / TV app probleem. Het lijkt erop dat de helpdesk TS gewoon de verkeerde kant op stuurt.


Lange kabels kun je gewoon kopen, zoals hier:

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit

U zult een bekabeld aangesloten WiFi verster moeten plaatsen in dezelfde ruimte als waar de tv staat. Maar nog beter is om gewoon de tv ontvanger te gebruiken. Die is er voor.


@Nick83 @Hsd  thanxs voor jullie antwoord. Wat betekent eigenlijk TS?

Mijn kpnmodem staat in de meterkast en de versterker staat bekabeld in het halletje. Dus idd niet in dezelfde kmr als de tv. Er is in de afgelopen 3jr al 2x een kpnmonteur langs geweest. Supervriendelijk geholpen maar na een maand is de goede verbinding weer weg.😲 Ik heb ook al eens navraag gedaan over de superwifi maar men kon niet garanderen dat de wifi goed zou zijn.

Ik las ergens hier ook op het forum dat er meer mensen zijn die problemen hebben met bep. Apparaten zoals brotherprinter, wasmachine...

Zo ook kpnitv.... ik dacht dat het door de wifi kwam omdat mijn telefoon regelmatig switcht tussen 4g en wifi, er komt dan een melding op mijn telefoon dat de wifi niet stabiel is.  Dan gaat het streamen ook slechter en hapert de verbinding regelmatig. Terwijl ik aan het schrijven ben, schiet mijn tel ook over naar 4g. Dus de wifi werkt echt niet tof.

We hebben ook een devolo in het stopcontact, sinds kort werkt dat ook slecht. Er was geen update nodig en ik heb deze opnieuw gekoppeld. Maar dat heeft niet geholpen. Nu zag ik wel ergens staan dat een apparaat of dimmers storing kunnen geven. Dan denk ik dat onze eettafellamp ws storing geeft omdat de dimmer stuk is.

Ik ben helaas de enige in huis die zich hier mee bezig houdt met het internet en de apparatuur. Maar sommige dingen gaan echt boven mijn pet😱 

Wat kan ik nog meer doen? Ik ga iig mijn versterker verplaatsen naar de kamer. 

Gr Lindalovesangel


Hallo @Lindalovesangel Goed dat je je vraag hier hebt gesteld en fijn om te zien dat er al flink met je is meegedacht. 

Natuurlijk wil je goede wifi en er is veel mogelijk. Maar zoals hier is uitgelegd spelen wel veel factoren mee die van invloed zijn op de kwaliteit van het signaal. Een bekabelde aansluiting zal je de meest stabiele verbinding opleveren, vandaar dat meerdere mensen dat hier noemen. Je kunt wel veel zelf doen. Neem zeker dit algemene topic over wifi goed door. Je vindt er veel handige tips en je kunt er onze wifi manager draaien. Een online tool, die je verder helpt om je wifi te optimaliseren. 


Goedenavond, 

Ik zou heel graag mijn wifi willen verbeteren. Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Ik heb wel mijn wifisnelheid verhoogd per a.s. donderdag. Iv meer wifi apparaten en een zoon die gamed.

In het kort; Mijn kpn12 staat in de meterkast, geïnstalleerd door een kpn medewerker. In de woonkamer staat een wifiversterker vd kpn bekabeld met een Powerline adapter van devolo. Op de 1e etage staat een netgear router bekabeld vanuit de meterkast. En op zolder een versterker vd kpn bekabeld vanuit de meterkast. 

De metingen op de 1e etage zijn perfect met de netgear. De zolder geeft het redelijk aan(kpn versterker) Maar beneden is een drama. Snelheden variërend tussen 16 en 33 en upload 29mbps. 

Wel Sinds de versterker in de woonkamer staat loopt mijn nieuwe tv niet 1x meer vast. Soms loopt het geluid niet gelijk aan het beeld.  Maar desondanks bij een speedtest is het nog steeds laag. 

Iemand stelde voor de kpn12 in de woonkamer te plaatsen, hoedan? En al die bedrading die in de meterkast zit dan? En daar zit toch ook de aansluiting? 

Of een accesspoint plaatsen dan heb je geen internetverlies zoals bij een versterker. 

Zag hier op het forum ook dat iemand een extra router had in de meterkast... 

Wat kan ik nu het beste doen? Zie door de (mogelijkheden) bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt



*admin: verplaatst naar eigen topic

 


Je bent heel goed bezig maar een wifi versterker op een Devolo is waardeloos. Ook daar moet een kabel naar toe. Is de tv ontvanger ook met een Devolo?


Hai Joep1965, dank voor je reactie. We gebruiken itv vanaf telefoon. We dachten eigenlijk een app op de tv te hebben maar de Sony bravia heeft die mogelijkheid (nog?) niet. Gr


Aha duidelijk.  Die versterker beneden doet nu niks nouja bijna niks. Waarschijnlijk heb je een hogere snelheid als je em in de meterkast zet direct aangesloten op het modem. Ervan Uitgaande dat de meterkast beneden is.


Ja daar kwam de versterker vandaan maar toen deed zelfs mijn tv het niet. Nu doet iig tv het wel maar zelfs mijn wifi op telefoon hapert. Samsung geeft aan dat internet niet stabiel is. Gr linda


Dan ben ik toch bang dat het een kabel trekken wordt....


Is het plaatsen van accesspoint op zolder en beneden toegevoegde waarde? Zolder  is de snelheid 45.... en upload 20mbp's... met kpnversterker bekabeld


Beneden heb je de versterker aangesloten dmv de devolo begrijp ik dat goed?
Download de devolo Cockpit app eens en test bekabelt welke snelheid de devolo's onderling halen, voor een beetje goede verbinding moet je ruim boven de 200 Mbps zitten, die dingen fluctueren nogal in snelheid tijdens gebruik.
Anders ben ik toch bang dat die laatste optie, een kabel trekken de enige oplossing is.
Andere mogelijkheid, de KPN versterker naar de eerste en de netgear naar beneden, kan zomaar zijn dat die netgear jou verbinding beneden verstoort, dan zou wisselen het misschien oplossen.