Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag hebben zowel mijn vrouw als ik problemen met internet via wifi op onze laptops. Op alle andere mobiele apparaten wordt de snelheid wel gewoon gehaald (200 Mbit/s up en down).

Op mijn eigen laptop had ik eerst helemaal geen internet en kreeg de melding dat de DNS server niet reageert. Na het handmatig instellen van open DNS servers heb ik wel weer internet met goede downloadsnelheid maar upload is tussen 0 en 2 Mbit/sec. Mijn vrouw heeft de automatische DNS servers aanstaan en haalt een iets hogere snelheid maar ook vaak gewoon 0.

Router resetten helpt niet. Firewall uitschakelen ook niet. Vanochtend vroeg was dit nog het geval, nu net na 10:00 met een restart haal ik weer 50 Mbit/s. Kan het zijn dat er een generieke update is geweest specifiek voor windows apparaten? Of is het lokale netwerk druk of instabiel?

 

Hoi @Erikdb . Welkom op het forum.

Vreemd dat dit gebeurt. Gebruiken jullie de experiabox of een eigen router?


Dag Erwin,  wij gebruiken de experiabox. 

 

Ik heb gisteren na het plaatsen van het bericht de experiabox nogmaals gereset en dat lijkt wel te werken. Nu sinds de reset weer stabiel en snel internet. De eerste reset hadden we met het knopje op de zijkant gedaan, de tweede reset die aan de achterkant met een paperclip. Maakt dat nog verschil? Bij de opstart hadden we deze tweede keer ook alle VPN verbindingen van ons werk en alle andere apparaten losgekoppeld.


De reset met de paperclip is de zogenaamde fabrieksreset. Dan gaat het modem dus helemaal terug naar zijn basis instellingen. Blijkbaar heeft dat effect gehad.

Mocht het probleem toch weer terugkeren, laat het weten.