Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de VS/Canada optie in NL al instellen?

• May 8, 2025
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

kan ik de vscan optie in NL al instellen?

moet ik raoming aan of uit zetten

Ā 

Beste antwoord door PeterG

Ik moest DRIE keer nadenken wat je met vscan bedoelde. Maar dat is de DATA bundel voor Verenigde Staten en Canada.

Ik adviseer altijd om het de dag van of de dag voor vertrek ā€˜alvast’ te activeren. Hij is een maand geldig en werkt dan gelijk als je het vliegtuig uitstapt. In het vliegtuig je telefoon op ā€˜vliegtuigmodus’ zetten om hoge kosten (bellen/data) te voorkomen.

En wat je nu al kunt doen is BESCHERMING AAN sms’en naar 1266 om hoge data roamingkosten buiten de bundel buiten EU te voorkomen. Want die € 60,50 heb je soms in 2 seconden al te pakken met maar 24 MB.

LET OP. Voor standaard bellen sms’en is geen bundel. Dan zijn de kosten als onderstaand. Bel familie in Nederland dan zoveel mogelijk via Whatsapp belfunctie. Dan 4 minuten per MB. Videobellen 1 minuut per 4 MB. In de 10 GB VSCAN bundel is 1 MB slechts € 0,002499. Daar kun je via Whatsapp dus 4 minuten voor bellen (audio only).

Kosten gewoon bellen:

Ik ben in de VS/Canada
Je bent in de Verenigde Staten/Canada en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

• Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Als je je mobiel in het buitenland wil gebruiken dient roaming aan te staan.

Kies dan tevens voor handmatig providers kiezen om hoge kosten te voorkomen.

Op je andere vraag weet ik helaas geen antwoord ​@nicooppadĀ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Ik moest DRIE keer nadenken wat je met vscan bedoelde. Maar dat is de DATA bundel voor Verenigde Staten en Canada.

Ik adviseer altijd om het de dag van of de dag voor vertrek ā€˜alvast’ te activeren. Hij is een maand geldig en werkt dan gelijk als je het vliegtuig uitstapt. In het vliegtuig je telefoon op ā€˜vliegtuigmodus’ zetten om hoge kosten (bellen/data) te voorkomen.

En wat je nu al kunt doen is BESCHERMING AAN sms’en naar 1266 om hoge data roamingkosten buiten de bundel buiten EU te voorkomen. Want die € 60,50 heb je soms in 2 seconden al te pakken met maar 24 MB.

LET OP. Voor standaard bellen sms’en is geen bundel. Dan zijn de kosten als onderstaand. Bel familie in Nederland dan zoveel mogelijk via Whatsapp belfunctie. Dan 4 minuten per MB. Videobellen 1 minuut per 4 MB. In de 10 GB VSCAN bundel is 1 MB slechts € 0,002499. Daar kun je via Whatsapp dus 4 minuten voor bellen (audio only).

Kosten gewoon bellen:

Ik ben in de VS/Canada
Je bent in de Verenigde Staten/Canada en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

• Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis