Skip to main content

Hoi!

Ik ben net verhuisd naar een studio. Ik vroeg mij af waar ik een modem aan kan sluiten voor internet. Er is geen wandcontactdoos met ingangen waar ik bekend mee ben. Volgens de huurbaas is dit (zie onderstaande foto) een televisie-aansluiting waarop ook de modem aangesloten kan worden. De ingangen zijn erg klein en ik herken het niet. 

 

Hoe heet dit? Is het mogelijk om een modem hierop aan te sluiten? Of vergt dit extra stappen (+ extra kosten) om hier internet te kunnen krijgen? 

 

Dit zijn connectoren voor speakers, dus geen internet of DSL aansluitpunt (ISRA), ook geen ZIGGO (COAX) aansluiting. 

Dit is een ISRA van KPN:

 


Coax, de kabel van bv Ziggo ziet er zo uit:

 


Hallo @JB222, welkom op het forum. Heb je iets dat lijkt op 1 van de afbeeldingen in jouw studio? 

 

Dit is een ISRA van KPN:

 

Coax, de kabel van bv Ziggo ziet er zo uit:

 

 


Ik heb net volgens mij een COAX aansluiting gevonden. 1 splitter waarop al één kabel op zit, ik weet niet zeker waar die naartoe leidt (niet toegankelijk voor mij). En nog een losse kabel dat uit een gat in de muur komt. 

 

Dus ik blijk toch wel mogelijkheden te hebben in de studio. Dit is echter alleen een aansluiting voor Ziggo abonnementen? 

 

 


Dit is echter alleen een aansluiting voor Ziggo abonnementen?

Precies. Dit is alléén voor Ziggo.

Als een van bovenstaande aansluitingen er niet is (zie foto) dan kan je alleen Ziggo nemen.  Dit is een vaak voorkomende situatie in huur.

Toen ik in mijn huidige woning kwam heb ik kpn moeten laten doortrekken de woning is. Was verwijderd door de woningbouw “omdat ze alleen kabeltelevisie (lekker ouderwets) in het bouwbestek hebben staan”.

Woningbouw deed ook héél moeilijk met de glasvezel, maar daar ben ik voor gaan liggen samen met een medewerker van KPN Netwerk.


De coax is inderdaad voor Ziggo. KPN levert geen abonnementen over de coax aansluiting @JB222