Skip to main content

waar kan 5GHz wifi worden uitgezet?

 

de verbinding met onze nieuwe ipad 2021 is drama,  in de woonkamer naast de modem is het goed maar loop je naar de keuken of naar boven dan valt de verbinding steeds weg en we krijgen steeeds een privacy waarschuwing op de ipad dat het wifi signaal niet veilig zou zijn….

Als u geen wifiversterkers hebt kunt u inloggen in het modem en aldaar 5ghz uitzetten. Als u de v10 hebt. Bij de v10A ligt het anders.


Hallo @Richard Janse als je dan de raad van @Joep1965 opgevolgd hebt, kun je meteen even kijken of de beveiliging op WPA2 staat en niet op WPA/WPA2.

Staat de beveiliging op WPA2 dan niks aantrekken van de onzinnige melding van Apple.

Succes.

 


Hallo @Richard Janse als je dan de raad van @Joep1965 opgevolgd hebt, kun je meteen even kijken of de beveiliging op WPA2 staat en niet op WPA/WPA2.

Staat de beveiliging op WPA2 dan niks aantrekken van de onzinnige melding van Apple.

Succes.

 

het staat idd op WPA2

 

wel heel irritant dat 5GHz hier zulke slecht bereik heeft,  is een bekend probleem als ik google mag geloven….


Als u geen wifiversterkers hebt kunt u inloggen in het modem en aldaar 5ghz uitzetten. Als u de v10 hebt. Bij de v10A ligt het anders.

weet je ook waar ik dit kan doen?   

 

 

het enige wat ik heb gevonden bij geavanceerd is iets met radio uitzetten ofzoiets….


Even V10 intikken in de zoekbalk hierboven en je komt in een heel topic gewijd aan de EB V10 met daarin hele duidelijke beschrijvingen over het hoe en wat. 

Succes. 


Even V10 intikken in de zoekbalk hierboven en je komt in een heel topic gewijd aan de EB V10 met daarin hele duidelijke beschrijvingen over het hoe en wat. 

Succes. 

dankjewel,   gedaan, 

 

alleen nog het juiste topic zien te vinden


ik heb topics gelezen maar ik kom er niet veel wijs uit helaas….


Heb je toevallig ook nog een Android tablet of telefoon?


Heb je toevallig ook nog een Android tablet of telefoon?

yes ik heb een samsung galaxy A52s


Installeer daar de WiFi Analyzer app (klik) eens op en meet de veldsterkte voor de 5GHz wifi op de plek waar jouw iPad de verbinding met 5GHz wifi verliest.

Hoeveel dBm meet je daar?

Hoe ver is dat verwijderd van de V10 en hoeveel muren/vloeren zitten daar tussen?


 

https://forum.kpn.com/modems-123/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379


mijn moeder die bij mij in huis woont had 2 weken geleden ook een nieuwe telefoon gekocht bij coolblue,

 

ik was de telefoon aan het instellen tot we bij het scherm kwamen waar we wifi moesten instellen ( mijn moeder heeft geen mobiel internet dus is afhankelijk van wifi ) ook daar kregen we steeds de melding dat het wachtwoord onjuist was ( samsung galaxy A52s )

 

 

nieuw uit de doos en we kwamen niet verder dan het wifi instellen gedeelte,  mijn moeder heeft de telefoon toen retour gedaan en geld terug gekregen,

 

 

wel heel irritant steeds dit soort gedoe,

 

 

 

bij mijn eigen samsung galaxy a52s  heb ik mobiel internet dus ik kon mijn telefoon gewoon instellen/updaten….

 

 


Hallo @Richard Janse als je dan de raad van @Joep1965 opgevolgd hebt, kun je meteen even kijken of de beveiliging op WPA2 staat en niet op WPA/WPA2.

Staat de beveiliging op WPA2 dan niks aantrekken van de onzinnige melding van Apple.

Succes.

 

waar kan ik de 5Ghz uitzetten weet jij dat?  ik kan het niet meer vinden,

 

maakt de ipad dan direct verbinding met 2.4? ik bedoel, accepteert de ipad dan wel het 2.4 wachtwoord? of moet ik dan weer iets instellen in de ipad?


waar kan ik de 5Ghz uitzetten weet jij dat? 

Heb je nu al gemeten wat de veldsterkte van 5GHz wifi is op de plek waar jouw iPad met 2.4GHz verbonden is?


waar kan ik de 5Ghz uitzetten weet jij dat? 

Heb je nu al gemeten wat de veldsterkte van 5GHz wifi is op de plek waar jouw iPad met 2.4GHz verbonden is?

de app gaf een foutmelding,  straks weer even proberen,

 

de vraag blijft, waar kan ik 5Ghz uitzetten op de xperiabox v10? 


Hallo @Richard Janse , waarom zou je die uit willen zetten?


Hallo @Richard Janse , waarom zou je die uit willen zetten?

signaal is beter van 2.4


Hallo @Richard Janse , waarom zou je die uit willen zetten?

Precies, laten we eerst eens zoeken naar de oorzaak van het issue.

 

signaal is beter van 2.4

Vandaar die meting met de.WiFi Analyzer.


Hallo @Richard Janse , waarom zou je die uit willen zetten?

Precies, laten we eerst een zoeken naar de oorzaak van het issue.

we hebben liever wat trager wifi dan een slecht/wegvallende wifi,

 

vandaar nogmaals de vraag,    waar kan 5GHz worden uitgezet


waar kan 5GHz worden uitgezet

WiFi -> Geavanceerd.

 

Maar doe me een lol en doe eerst eens die meting.


waar kan 5GHz worden uitgezet

WiFi -> Geavanceerd.

 

Maar doe me een lol en doe eerst eens die meting.

als de app geen foutmelding geeft steeds dan doe ik het


waar kan 5GHz worden uitgezet

WiFi -> Geavanceerd.

 

Maar doe me een lol en doe eerst eens die meting.

als de app geen foutmelding geeft steeds dan doe ik het

Plaats eens een screenshot van die foutmelding.


waar kan 5GHz worden uitgezet

WiFi -> Geavanceerd.

 

Maar doe me een lol en doe eerst eens die meting.

als de app geen foutmelding geeft steeds dan doe ik het

Plaats eens een screenshot van die foutmelding.

we hebben het even laten rusten gisteravond,

 

 

waarom wil de app mijn locatie gegevens weten? dat is helemaal niet nodig….


waarom wil de app mijn locatie gegevens weten? dat is helemaal niet nodig….

Omdat hij anders geen wifi netwerken mag uitlezen en dat is natuurlijk wel nodig om een meting te kunnen doen.

Hoeveel dBm meet je?