Skip to main content

waar kan 5GHz wifi worden uitgezet?

 

de verbinding met onze nieuwe ipad 2021 is drama,  in de woonkamer naast de modem is het goed maar loop je naar de keuken of naar boven dan valt de verbinding steeds weg en we krijgen steeeds een privacy waarschuwing op de ipad dat het wifi signaal niet veilig zou zijn….

waarom wil de app mijn locatie gegevens weten? dat is helemaal niet nodig….

Omdat hij anders geen wifi netwerken mag uitlezen en dat is natuurlijk wel nodig om een meting te kunnen doen.

Hoeveel dBm meet je?

boven in de slaapkamer ( 1e verdieping aan de zelfde kant waar de modem in de woonkamer staat

 

 

 

 


Heb je wellicht geen machtiging gegeven voor de locatiebepaling want die zijn essentieel om de wifi netwerken uit te kunnen lezen.

Zonder die machtiging zal de app niet werken.

 

Edit: Later heb je die machtiging blijkbaar alsnog gegeven.

Kan je ook een screenshot plaatsen van 5GHz.


in de keuken ( de deur van de keuken staat open en er is verder geen muur )

 

 


hoe weet je eigenlijk wat het 5GHz signaal is?


hoe weet je eigenlijk wat het 5GHz signaal is?

Druk op het knopje links boven om te switchen.

Dat knopje verdwijnt ook weer maar als je er overheen gaat dan verschijnt hij weer.

Let op dat je bij 5GHz het scherm (tabje) naar rechts kunt schuiven.

 


hoe weet je eigenlijk wat het 5GHz signaal is?

Druk op het knopje links boven om te switchen.

Dat knopje verdwijnt ook weer maar als je er overheen gaat dan verschijnt hij weer.

Let op dat je bij 5GHz het scherm (tabje) naar rechts kunt schuiven.

 

dat lukt niet op een oudere android helaas ( huawei p30 lite )

 

op de samsung mag ik niks installeren, is van mijn werk….

 

 

 

er zijn toch ook wel andere manieren? 


Waarom zou dat niet lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?


Waarom zou dat niwt lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?

ik zie dat 5G knopje nergens,

 

 

ik moest trouwens de classic versie van de app downloaden want de nieuwe deed het niet

 

 

is er geen soort gelijke app?


Waarom zou dat niwt lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?

ik zie dat 5G knopje nergens,

Klopt maar als je met een vinger je scherm ergens aanraakt dan zie je het knopje "2.4G" verschijnen en kan je er vervolgens op drukken.

 

ik moest trouwens de classic versie van de app downloaden want de nieuwe deed het niet

Welke "nieuwe"?


Waarom zou dat niwt lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?

ik zie dat 5G knopje nergens,

Klopt maar als je met een vinger je scherm ergens aanraakt dan zie je het knopje "2.4G" verschijnen en kan je er vervolgens op drukken.

 

ik moest trouwens de classic versie van de app downloaden want de nieuwe deed het niet

Welke "nieuwe"?

de app die jij voorstelde heeft 2 versies een classic en de normale


ik heb verschillende analyzers geprobeerd op de huawei p3o lite maar geen van alleen wil 5ghz scannen


Waarom zou dat niwt lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?

ik zie dat 5G knopje nergens,

Klopt maar als je met een vinger je scherm ergens aanraakt dan zie je het knopje "2.4G" verschijnen en kan je er vervolgens op drukken.

 

ik moest trouwens de classic versie van de app downloaden want de nieuwe deed het niet

Welke "nieuwe"?

de app die jij voorstelde heeft 2 versies een classic en de normale

Dat is geen nieuwe, die app bestaat al jaren. 

Ik snap ook niet waarom jij niet de "gewone" app zou werken. Hij zou het gewoon moeten doen zolang je de juiste machtigingen maar geeft.


Waarom zou dat niwt lukken op die p30 lite, dat ding ondersteunt toch 5GHz wifi?

ik zie dat 5G knopje nergens,

Klopt maar als je met een vinger je scherm ergens aanraakt dan zie je het knopje "2.4G" verschijnen en kan je er vervolgens op drukken.

 

ik moest trouwens de classic versie van de app downloaden want de nieuwe deed het niet

Welke "nieuwe"?

de app die jij voorstelde heeft 2 versies een classic en de normale

Dat is geen nieuwe, die app bestaat al jaren. 

Ik snap ook niet waarom jij niet de "gewone" app zou kunnen installeren maar alleen de "Classic". Het zou gewoon mogelijk moeten zijn.

ik kan het wel installeren maar hij meet helemaal niks nopppes nada….


Had je dan wel de juiste machtigingen gegeven, dus ook de locatiebepaling.


Had je dan wel.de.juiste machtigingen gegeven, dus ook de locatiebepaling.

yes gelijk bij het begin


ik heb 1 app gevonden,   hopelijk kun je er wat mee,

 

bovenste foto is weer boven, onderste foto is in de keuken

 

 

 


keuken:

 

 


Dan houd ik er mee op want als jij geen plaatje van de veldsterkte voor 5GHz kunt tonen dan houdt het voor mij een beetje op.

Die WiFi Analyzer app wordt overigens door miljoenen mensen gebruikt en ook jij zou die gewoon moeten kunnen gebruiken op jouw p30 lite.


Dan houd ik er mee op want als jij geen plaatje van de veldsterkte voor 5GHz kunt tonen dan houdt het voor mij een beetje op.

Die WiFi Analyzer apl worst overigens door miljoenen mensen gebruikt en ook jij zou die gewoon moeten kunnen gebruiken op jouw p30 lite.

ik kan niet anders zeggen dan dat het niet werkt op deze p30 lite


Klopt het trouwens dat je ondertussen de 5GHz op jouw Experia Box uit gezet hebt?


Klopt het trouwens dat je ondertussen de 5GHz op jouw Experia Box uit gezet hebt?

nee nog niet want ik wist niet hoe,

 

radio moet dan uit toch?


Maar waarom zie ik dan geen 5GHz wifi zender op jouw p30 lite?

Nog steeds heb ik geen flauw idee wat de veldsterkte is van jouw 5GHz wifi netwerk op de plek waar jouw iPad geen 5GHz verbinding meer heeft. Het zou kunnen dat die veldsterkte nul is, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Het kan ook zijn dat er helemaal geen 5GHz wifi actief is op jouw Experia Box en dat terwijl je hem blijkbaar niet zelf uit gezet hebt.

Zet anders jouw Experia Box even uit en weer aan.

  


Maar waarom zie ik dan geen 5GHz wifi zender op jouw p30 lite?

Nog steeds heb ik geen flauw idee wat de veldsterkte is van jouw 5GHz wifi netwerk op de plek waar jouw iPad geen 5GHz verbinding meer heeft. Het zou kunnen dat die veldsterkte nul is, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Het kan ook zijn dat er helemaal geen 5GHz wifi actief is op jouw Experia Box en dat terwijl je hem blijkbaar niet zelf uit gezet hebt.

Zet anders jouw Experia Box even uit en weer aan.

  

had je niks aan onderstaande foto dan?

 

 

 

als ik in de modem kijk staat 5GHz aan,

 

het is de afgelopen 2 dagen al herstart en gereset….

 

 

en wat de p30 lite betreft, ik kan het niet mooier maken dan het is helaas….


Nee, aan dat screenshot heb ik niets want daar staat de veldsterkte van jouw 5GHz wifi niet op.


Nee, aan dat screenshot heb ik niets want daar staat de veldsterkte van jouw 5GHz wifi niet op.

dat er totaal geen andere manier is dan zo,n app,