Skip to main content

Waar kan ik een een 4G modem voor internet buitengebied bestellen. Op een vakantiepark heb ik nu maximaal 5G. De vorige bewoner had een extra 4 G modem ter bechikking, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan bestellen?

Dat kun je eenvoudig doen via MY KPN als je in aanmerking komt. Heb je https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm al gecontroleerd?


Ja maar dan komt de mogelijkheid om te bestellen niet tevoorschijn. De vorige eigenaar had wel beschikking over een 4g modem. Vreemd.


@WijnandH wat zegt deze site over de mogelijkheden op jouw adres? Graag een screenshot plaatsen zonder postcode en huisnummer. 


@WijnandH wat zegt deze site over de mogelijkheden op jouw adres? Graag een screenshot plaatsen zonder postcode en huisnummer. 

Ik vraag me eigenlijk af of die site wel correct is m.b.t. SIBG mogelijkheden.

Want als ik voor mijn adres kijk dan zie ik dit:

En volgens mij is de grens van 2 Mbps. al tijden niet geldig, ik heb dan ook gewoon SIBG, met VDSL rond de 17 Mbps en met een indoor dekking van 2 van de 3 LEDjes sterkte, dus meer dan voldoende. Wat deze site dus zegt kan - in ieder geval voor mijn situatie - niet de richtlijn zijn.

Europese eis is breedband beschikbaarheid > 25 Mbps. Dus zou de grens voor SIBG beschikbaarheid moeten zijn: elke VDSL snelheid lager dan 25 Mbps. En er zijn natuurlijk eisen zoals dat er echt sprake moet zijn van buitengebied en voldoende capaciteit op de 4G zendmast, en er moet een hussel abonnement afgesloten zijn tegenwoordig.

 


Hoi @WijnandH, ik wil hier nog even aan toevoegen dat een 4G buitengebied modem een toevoeging is bij een thuis abonnement waar niet genoeg snelheid over de kabel binnen komt. Om daarvoor in aanmerking te komen moet er dus ook een thuisabonnement zijn op dat adres én moet je aan de voorwaarden doen die je hierboven ziet.

Een los 4G/5G modem zonder thuis abonnement zou je zelf kunnen aanschaffen en met een Mobiel internet  abonnement kunnen voorzien om te kunnen internetten.
Als je meerdere mobiele abonnementen bij ons hebt kun je daar ook MB's mee delen. Je kunt deze overal mee naartoe nemen


Ik heb een kpn Abonnement op het adres. Maar op de site van KPN kan ik het modem niet bestellen als ik mij. Postcode gegevens intik. Ik heb nu 4- 5 Mb en wil dat graag verhogen door gebruik te maken van een 4g modem van KPN.


Sneller internet buitengebied is, als het al kan, alleen mogelijk met een Hussel abonnement. 


Sneller internet buitengebied is, als het al kan, alleen mogelijk met een Hussel abonnement. 

Dat zeg ik! Gamma, oh nee… SIBG alleen met hussel.

Zie mijn post boven die van Thomas.