Skip to main content

In oktober ben ik in mijn nieuwe huis getrokken. Volgens KPN was er een glasvezelaansluiting in mijn appartement, ondanks dat ik deze niet kon vinden. Op 11 oktober 2022 heb ik een abonnement afgesloten die 19 oktober 2022 zou ingaan. 

Mijn installatie pakket was netjes op tijd binnen maar ik kon nog steeds geen aansluiting vinden. Hiervoor werd een monteur langs gestuurd op 24 oktober om het internet te installeren. Ik moest hiervoor vrij nemen van werk. Echter bleek ik geen glasvezel aansluiting te hebben in mijn appartement. 

Ik werd de volgende dag gebeld voor een afspraak om de aansluiting te maken, de aansluit monteur zou 1 november 2022 langskomen. De volgende dag realiseerde ik me echter dat ik 1 november niet thuis zou kunnen zijn en probeerde ik meteen de afspraak te verzetten. De hele week heb ik geprobeerd te bellen maar ik kreeg de aannemer niet aan de telefoon, iedere keer werd na 40 minuten in de wacht staan de verbinding verbroken. Ik heb ook contactformulieren ingevuld waarbij zij mij uiteindelijk terug stuurde dat de aannemer contact met mij zou opnemen voor een nieuwe afspraak, wat nooit is gebeurd. 

1 november werd ik gebeld door de aannemer dat deze voor mijn deur stond maar er niet open was gedaan. Ik gaf aan dat ik geprobeerd had contact op te nemen maar dat dit niet was gelukt, er werd gezegd dat het druk was. We maakte een nieuwe afspraak voor 10 november. 

10 november zou de installateur langskomen tussen 12:00-17:00. Weer moest ik vrij nemen van werk maar dat vond ik niet erg als ik maar eindelijk internet zou hebben. Om 19:00 was de aannemer nog niet geweest, zonder contact met mij op te nemen.

Weer contact met KPN opgenomen om een nieuwe afspraak te plannen. Dit kon 1 december pas vanwege de drukte. Deze data afgesproken, vrij genomen en weer op niets gewacht. Monteur wederom niet op komen dagen. 

Inmiddels was ik moedeloos toen ik op 5 december gebeld werd voor een nieuwe afspraak. Een aannemer had toevallig die middag tijd over en ze zouden binnen een uur er kunnen zijn. Deze keer ging dit precies zoals afgesproken. De aannemers waren erg vriendelijk en hadden het zelfs even voor mij aangesloten. Mijn internet werkt nu gelukkig eindelijk!

Echter heb ik gedurende deze 47 dagen geen internet gehad thuis, terwijl ik wel voor het abonnement betaalde, extra kosten maakte bij mijn telefoonprovider om iets van internet thuis te kunnen gebruiken en ik heb 3 dagen vrij moeten nemen van werk waarin geen werkzaamheden uitgevoerd zijn. Nu de storing is opgelost zou ik graag vergoed willen worden voor de gemaakte kosten. 

Ik heb 1 november nog een klacht ingediend en hier ook niets van terug gehoord. Vandaag ben ik telefonisch doorverwezen naar de vergoeding pagina van KPN bij storing maar deze is in mijn geval niet van toepassing. 

Mijn vraag: hoe kan ik voor deze situatie vergoeding ontvangen?

Alvast bedankt!

Hi @Fm23c! Welkom op het forum.

Dat is niet de beste start. Maar ik ga je hierbij helpen. Een vergoeding aanvragen gaat gebruikelijk via dit formulier op onze website. Alleen meet dat systeem of er een onderbreking is geweest. 

Omdat in dit geval er geen onderbreking is geweest lukt het via die weg niet. Ik heb een berekening gemaakt van wat je wel hebt betaald terwijl je geen diensten had. Die berekening heb ik naar je gestuurd via privébericht. 

Laat hier weten of je het er mee eens bent dat deze klopt. Dan zorg ik dat het op de volgende factuur vergoed wordt. 


Beste Bram,

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik ben het eens met de berekening voor de abonnementskosten die ik heb gemaakt zonder service te krijgen. Echter wordt er in de berekening geen rekening gehouden met mijn verloren vakantiedagen of de extra kosten die ik bij mijn telefoonprovider heb gemaakt om iets aan internet thuis te kunnen gebruiken. 
Ik neem aan dat zeker de extra gemaakte kosten bij mijn telefoonprovider worden vergoed aangezien KPN mij ook op geen andere manier internet kon leveren en er gezegd werd dat ik dit bij mijn provider moest navragen. 

Het zou netjes zijn als er ook een vergoeding is voor het wachten op een aannemer die niet op komt dagen. 

Ik zie je reactie tegemoet!


Hallo @Fm23c overeenkomstig de voorwaarden wordt inkomstenderving niet vergoed.

 


@Fm23c wat @JanD zegt klopt. De kosten voor de andere telefoonprovider kan ik niet vergoeden. Ik kan voor de monteur die niet op is komen dagen alleen mijn excuses aanbieden. 

Ik heb bij de berekening gekeken naar de mogelijkheden die ik heb. En rekening gehouden met de overlast die de storing heeft veroorzaakt. 

 


Wat hierboven wordt aangegeven door @JanD en @Bram_  daar zou ik de jurist opzetten.

Het niet betalen van inkomstenderving in de algemene voorwaarden hoofdstuk 14 gaat alleen over beperking van aansprakelijkheid voor zakelijk gebruik.

Jouw geval valt in mijn juridische ogen onder administratieve fout; jij had er namelijk vanuit kunnen gaan dat KPN de administratie op orde zou hebben, en dat was niet zo, want er was geen aansluiting, waardoor je uiteindelijk 3 vakantiedagen verloren bent.

dat geeft je volgens de algemene voorwaarden hoofdstuk 14 recht op schadevergoeding tot een maximum van 2500 euro, uiteraard goed onderbouwen van werkelijke schade.

Hoofdstuk 14.

• Schade die het gevolg is van andere administratieve fouten dan die hierboven staan beschreven. Het maximale bedrag per aansluiting is € 2.500,