Skip to main content

Waar kan ik een huisnummerwijziging (dus geen verhuizing) doorgeven.

Nergens op de site kan ik dit vinden

Nee... Nogal logisch ook. Dat je daar niets over kan vinden op de site. Dat is ook iets wat bijna nooit voor komt. Het is maar de vraag of KPN daar überhaupt een procedure voor klaar heeft liggen.

Ik ben benieuwd wat een KPN medewerker hier van maken gaat.


Hallo @Nick83 en @JSpeldekamp , dat moet KPN gewoon goed door kunnen voeren, even bellen met 0800 0402 en KPN moet het kunnen regelen.

Heel lang geleden werden aan het begin van mijn straat appartementen gebouwd, toen werd mijn huisnummer ook veranderd van een laag nummer naar een veel hoger nummer, met de vermelding dat van gemeentewege de meeste instanties automatisch op de hoogte werden gesteld van de ambtelijke nummerwijziging.

En toen waren er nog geen computers en liep alles nog via de fax, telex, telegram, brief, briefkaart e.d.


Gewoon een verhuizing van maken dan krijg je ook nog een cadeau toe. Maar laat eerst een medewerker controleren of er zowel op je oude huisnummer als op je nieuwe huisnummer een aansluiting is geregistreerd via kpn netwerk. Als dat niet zo is dan zul je moeten bellen en dan zal er hoogstwaarschijnlijk een onderzoek volgen wat wel even tijd nodig heeft.


Gewoon een verhuizing van maken dan krijg je ook nog een cadeau toe. Maar laat eerst een medewerker controleren of er zowel op je oude huisnummer als op je nieuwe huisnummer een aansluiting is geregistreerd via kpn netwerk. Als dat niet zo is dan zul je moeten bellen en dan zal er hoogstwaarschijnlijk een onderzoek volgen wat wel even tijd nodig heeft.

Zo simpel is het niet altijd. Het kan zijn dat dat in dit geval ook niet toereikend gaat zijn. Als er net zoals bij de situatie van @JanD een nieuw huisnummer aan dezelfde woning is toegewezen dan ga je er met een verhuizing niet komen en krijg je kans dat het signaal ‘bij de buren’ geleverd gaat worden.


Dank voor jullie reactie.

Ik ga bellen met 0800-0402


Goed zo!


Dank voor jullie reactie.

Ik ga bellen met 0800-0402

Hallo @JSpeldekamp laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Ik ben ook wel benieuwd wat hiervoor de oplossing is.


Gebeld met klantenservice 0800-0402.

Zowaar kreeg ik direct iemand aan de lijn. Zij vroeg om een ogenblik en na drie seconden werd de verbinding verbroken.

Gelukkig belde de dame weer terug en na het opgeven van de postcode en ons oude huisnummer moest ze wat nazoeken en zou ze na enkele seconden terugkomen in het gesprek.

Na ca. 5 minuten kwam ze terug en vroeg of ik ging verhuizen. Nee dus want dat had ik al gezegd.  Weer in de wacht. na 8 minuten komt ze weer terug met de vraag wat ons oude huisnummer was. en wanneer dit in moest gaan. Ik had al verteld dat dit enige weken geleden was ingegaan. Een ogenblijk nog alstublieft. Na 17 minuten komt ze weer terug met de mededeling dat ze een formuliertje had ingevuld en dat het nu waarschijnlijk wel goed zal komen. Als ik geen bericht kreeg dat het uitgevoerd was moest ik weer bellen.

Hele gesprek heeft 17 minuten en 42 seconden geduurd en ik weet nog niet of de wijziging wordt doorgevoerd. Waar een groot bedrijf klein in kan zijn. Pffffffff.


Het verbaast me niet dat het zo is gegaan. Er is veel welwillend personeel,  maar het ontbreekt nog wel eens aan expertise en flexibiliteit.  Blijf druk op de ketel zetten, succes.


Hallo @JSpeldekamp gewoon aangeven dat er van gemeentewege een ambtelijke wijziging van je huisnummer is doorgevoerd.


Goedemorgen @JSpeldekamp, ik zie dat er naar aanleiding van jouw gesprek met de klantenservice een melding is aangemaakt. Deze melding gaat naar onze dataafdeling. Zij zullen de gemeentelijke wijziging van het huisnummer verwerken in onze systemen. Er is verder niets meer nodig van jouw kant. 


Blij dat het geregeld is maar wat een bevalling is dit geweest.