Skip to main content


Afgelopen week is er een kpn monteur langsgeweest om het glasvezel kastje op het aansluit punt te installeren. Toen werd verteld dat het binnen een paar dagen zou werken. Recentelijk een bericht gekregen waarin het volgende wordt gevraagd:

 

Beste klant, uw glasvezel verbinding is bijna actief! Wij hebben echter nog het correcte serienummer nodig om het helemaal af te ronden. Deze is terug te vinden op uw Glasvezelaansluitpunt. Dit begint altijd met "GNXS".

 

Ik kan alleen nergens een nummer vinden op het aansluit punt (dan wel kastje). Wie kan mij vertellen waar ik dit kan vinden. Ik heb een foto van beiden bijgevoegd.

Wat een vreemde boodschap. Als de monteur het goede kastje heeft geïnstalleerd (dat ik hier op de foto zie) is er geen serienummer nodig. 

Dit kastje behoort te werken of niet maar daarvoor hoef jij niks te doen en KPN heeft er geen serienummer voor nodig.

Wat ik wel zie is dat het Glaslampje (de middelste) niet lijkt te branden. Als dat klopt dan is er iets niet goed in de centrale. Dus een storing.

 

Er is nog een optie maar dat lijkt me minder waarschijnlijk: dat er een ander kastje op had gemoeten, waar wel een serienummer voor nodig is.