Skip to main content

Ondanks dat ik op 9 januari mijn modem in het keurig door de KPN aangeleverde doosje (dat 2 weken na het aflopen van mijn abonnement aankwam) heb teruggezonden met PostNl, kreeg ik 18 januari een mailtje van KPN dat ik het modem nu echt wel moest terugzenden. Deze mail bevatte helaas geen mogelijkheid om het bewijsstuk (als fotootje) terug te sturen. Dat heb ik in mijn reactie op die mail (duimpje naar beneden) laten weten.
Vandaag kreeg ik tot mijn grote verrassing een brief met “laatste herinnering” voor het terugzenden van mijn modem. En wederom is er dus geen gelegenheid om te reageren…
Dus maar naar de klantenservice gebeld. Eerst het menu (niet mijn favoriet) en vervolgens maar opgelegd omdat ik in de wacht gezet was zonder dat ik wat hoorde terwijl de minuten wegtikten.
Nogmaals gebeld. Zelfde nummer (overige vragen) ingetoetst om iemand aan de lijn te krijgen. Dit keer ging het gelukkig snel. Prettig gesprek, dankjewel klantenservice. 
Uitkomst: Mijn bewijs van verzending moest ik maar goed bewaren. En ja het gebeurde momenteel regelmatig dat de mails en brieven de ex-klanten om de oren vlogen. Blijkbaar was er geen communicatie tussen degene die de mails/brieven verstuurde en was er een achterstand bij de verwerking van de teruggekeerde modems. Die liggen waarschijnlijk ergens in een opslag om ingescand/teruggezonden te worden.
Even voor de duidelijkheid: MIJN ex-modem heb ik 11 dagen terug opgestuurd!
Ik zou willen adviseren om jullie systeem aan te passen. Hier alvast een paar ideetjes:

  • Laat de teruggezonden pakketten meteen inscannen als ze aankomen bij jullie in de opslag en koppel dit aan een emailtje aan je ex-klant dat het pakket goed is aangekomen.
  • Is dat teveel werk/teveel moeite?
    Zorg ervoor dat de klantenservice beschikt over een emailadres of telefoonnummer waar je een fotootje van je verzendbewijs heen kunt mailen/appen.

En dat brengt me terug bij mijn vraag: Waar kan ik een fotootje van mijn verzendbewijs heensturen zodat ik niet meer lastiggevallen wordt met mails/brieven?
 

Hallo @IRI ,

Zoals ook telefonisch is verteld, hoef je KPN niets te sturen. De telefonische klantenservice heeft vast wel jouw gesprek geregistreerd. 
 

Ga er maar vanuit dat je er niets meer van hoort. 
 

Wil je toch iets opsturen? Ondanks dat het niet nodig is? Dit is een adres van KPN : 

 

KPN

Stationsplein 7 

9726 AE Groningen

 

Maar kijk er niet raar van op als je daar dan geen reactie op ontvangt. 


Ik hoop niets meer van ze te horen.

Het adres is mij bekend, maar ik vroeg om een emailadres...


“En dat brengt me terug bij mijn vraag: Waar kan ik een fotootje van mijn verzendbewijs heensturen zodat ik niet meer lastiggevallen wordt met mails/brieven?”

 

Waar staat in je vraag dat je om een e-mail adres vraagt?:wink:

Die KPN overigens niet heeft omdat E-mail uiterst inefficiënt werken is gebleken, maar als een moderator er aan toe komt om je topic te behandelen vraagt hij er misschien om.


@Doornekamp33 

Werkelijk?

Bij deze alsnog de vraag om via de klantenservice direct het verzendbewijs digitaal aan te leveren.

 

Email inefficient? En dat is dit niet?

Mijn modem heb ik 11 dagen voor de 1e herinnering (die ik overigens per diezelfde inefficiente email van KPN heb gekregen) teruggestuurd! Werken via Postnl werk dus blijkbaar nog minder efficient dan email.

Bovendien zou men een specifiek emailadres kunnen geven als je de klantenservice belt en ze ook de moeite nemen om je onnodig lastig te vallen met mails en/of post. Of, nog gemakkelijk, de herinneringsmail niet vanuit een noreply te versturen.

 Lijkt me superefficient...

 

 


E-Mail is inderdaad heel bewerkelijk en kost veel tijd, daarom gebruiken heel veel bedrijven dit niet meer omdat verzenders eigenlijk binnen zeer korte tijd een antwoord verwachten.


Het forum is gebaseerd op medeklanten die het leuk vinden om anderen te helpen, en waar nodig vallen er een paar KPN moderators in waar dit nodig is, en dat kan en mag een poosje duren dus inderdaad voor jou bewerkelijk voor KPN niet omdat er door medeklanten zoals ikzelf al een hoop word opgelost of beantwoord.

Spoed 0800-0402 of de chat zijn je enige opties buiten dit forum om.

 


Hi @IRI, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag de 3s Code en je adresgegevens invullen. Dan kan ik dit voor je nakijken en verwerken. :relaxed:


Vlak voor de jaarwisseling zijn zowel mijn ouders als ik overgestapt naar Hussel. Mijn ouders hebben de oude apparatuur op 10 januari en ik een dag eerder teruggestuurd. Beide pakketten zijn volgens PostNL track en trace op 12 januari om 21:30 uur aangekomen op het antwoordnummer…….
Zowel mijn ouders als ik ontvingen vandaag een "laatste herinnering” via e-mail.

Blijkbaar heeft KPN de administratie niet op orde en maant klanten consequent onterecht aan.
Niet zoals het hoort en niet de manier om met klanten om te gaan.

Verzoek: Breng de administratie op orde in plaats van mensen onterecht een "laatste aanmaning” te sturen.


@sellh1967 Precies. Dankjewel voor je reactie ;)

 


Jongens, vul even jullie profiel in en geef me een seintje. Dan kan ik helpen. :relaxed:


Jongens, vul even jullie profiel in en geef me een seintje. Dan kan ik helpen. :relaxed:

Heb het ingevuld en behalve mijn gegevens ook klantnummer en 3S code van de retourzending van mijn ouders vermeld.


Jongens, vul even jullie profiel in en geef me een seintje. Dan kan ik helpen. :relaxed:

Heb het ingevuld en behalve mijn gegevens ook klantnummer en 3S code van de retourzending van mijn ouders vermeld.

Dankjewel. Ik heb doorgezet, wordt geregeld!