Skip to main content

Ik heb een nieuwe laptop welke geen verbinding maakt met internet, ik kan de netwerksleutel niet vinden op de KPN box 12. Welke gegevens moet ik invullen?

Die staat achter op. 

Wi-Fi password.


Bedankt voor je reactie, ik heb bij de eerste installatie een ander password aangemaakt, moet het originele password(achterop het modem)ingevuld worden of het admin password?


Hallo @Rob Stuijfzand , als jij bij de installatie het WiFi password gewijzigd hebt, dan zal je dat nu ook moeten gebruiken bij de nieuwe laptop. Het originele password is dan niet meer geldig.
Het Admin password gebruik je als je wil inloggen in de webinterface via 192.168.2.254


Hebben we het over het wifi wachtwoord, om verbinding te maket met wifi/ internet,

of over het admin password om in te loggen in de box12?


Ik moet de beveiligingsleutel voor het netwerk invoeren. Alles geprobeerd wat achterop het modem staat. Ook m’n huidige WiFi paswoord.😒


Hallo @Rob Stuijfzand even wat vragen...

Weet je zeker dat je het juiste Wifi password gebruikt? Werken de andere apparaten wel met dat wachtwoord? Heb je soms Wifi-versterkers zoals ExperiaWiFi of SuperWiFi? Heb je al eens ingelogd (met het Admin password) in de webinterface van de Box 12 en de WiFi instellingen gecontroleerd?


Hallo Ruud, bedankt voor je reactie. Alle andere apparaten werken met dat wachtwoord, maken automatisch verbinding. Ik heb versterkers super WiFi ja. Ik heb het admin paswoord ook al geprobeerd als netwerk sleutel. Niet ingelogd in de webinterface van box 12. Hoe die ik dat en wat controleer ik daar?


Als je bekabeld (of met een apparaat die de juiste wifiverbinding heeft) aan je box12 kan inloggen met de admin password, kun je je wifi naam en wachtwoord controleren. Maar omdat je Superwifi’s gebruikt moet je die controleren want de wifi op box12 staat uit als het goed is.


Dat werkt niet.Heb alles geprobeerd.Ik heb nu geen verbinding op 2 samsung telefoons waarvan 1 splinternieuw.Graag hulp hoe ik het werkende krijg via de KPN Box 12b.Kan nu alleen maar bellen en niks updaten

 


Hoi @lmk43. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om het WiFi wachtwoord te achterhalen.

Als je bekabeld (of met een apparaat die de juiste wifiverbinding heeft) aan je box12 kan inloggen met de admin password, kun je je wifi naam en wachtwoord controleren. Maar omdat je Superwifi’s gebruikt moet je die controleren want de wifi op box12 staat uit als het goed is.

Heb je de mogelijkheid om jouw nieuwe laptop tijdelijk bekabeld aan te sluiten om het bovenstaande uit te voeren?