Skip to main content

Goedendag,

Ik heb getracht internet aan te sluiten. Ik had een aantal foto's van voorbeelden waarop je het modem dan aan kon sluiten. Geen van allen waren in en om het huisje te vinden. Ik heb me werkelijk wezenloos gezocht naar waar ik het modem kon aansluiten. Nu is het op een vakantiepark en ik vermoed dus dat die aansluiting er niet is. 

Kan ik hiervoor een KPN monteur inschakelen en een afspraak maken? Tot wie moet ik mij dan wenden? Ik hoor graag van u. 

Met vriendelijke groet,

 

Erik

Hallo @Eergasm maandag even bellen met 0800 0402.

Succes 


Hallo @JanD; dat vermoeden had ik al. Ben benieuwd of dat dan gratis is of dat je een betaalde afspraak moet maken. 

 

 


Als je binnen 14 dagen na verwachte installatiedatum een monteur boekt is dat kosteloos. Eventueel kan dat ook online via https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm


Wordt dat niet door het park zelf geregeld? 


Kan de parkeigenaar niet vertellen of er een ISRA/glasvezel aansluitingspunt in de woning is? Voor hetzelfde geldt is er enkel een coax voor kabel-providers, en moet er flink gegraven worden voor een KPN aansluiting. 💶 💶 💰


Wordt dat niet door het park zelf geregeld? 

Blijkbaar niuet @emielstroeve , want @Eergasm heeft blijkbaar een aansluitpakket ontvangen en weet niet waar aan te sluiten.

Er zit blijkbaar wel een aparte aansluiting op het huisje volgens postcode/huisnummer anders ontvang je geen thuispakket, of @Eergasm heeft het niet goed uitgelegd.

We zullen de reactie van @Eergasm even af moeten wachten.

 


Maar weet KPN wel dat het om een parkwoning gaat?

Als iemand, bij wijze van spreke voor Vakantiepark Duinzicht, Duinweg 1, huis 53, Ergenshuizen een aansluitpakket laat bezorgen zal KPN denk ik eerder naar het adres aan de Duinweg kijken waar een KPN aansluiting zal zijn voor de receptie etc.

Dus, heeft @Eergasm al contact gehad met zijn parkbeheerder?


Hallo @AriënC als je een postcodecheck doet kun je behalve je postcode en huisnummer ook nog een huisnummer toevoeging ingeven, in jouw voorbeeld 53.

Als KPN dan alleen kijkt naar huisnummer 1 en niet naar 53 is het systeem dom bezig en niet goed geprogrammeerd.

 


Maar de nummers op de huisjes zijn vaak geen aparte huisnummers die in de geografische data beschikbaar is. Dus KPN zal dan het pakket hebben laten bezorgen bij de verantwoordelijke op het hoofdadres van het park. En daar zal het pakketje door een bezorger bij het huisje worden gebracht.

Ik zou eerder de fout leggen bij de aanvrager dan bij KPN. 


Maar de nummers op de huisjes zijn vaak geen aparte huisnummers die in de geografische data beschikbaar is

Maar in dit geval zou het zomaar wel kunnen zijn @AriënC , maar laten we eerst de reactie van @Eergasm even afwachten, voordat we verder gaan speculeren.

 


Goedemiddag heren!

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties. 

@JanD: Ik had indertijd al een postcodecheck gedaan en het nummer van mijn huisje toegevoegd. Daaruit bleek dat ik standaard KPN Internet kon krijgen op het adres. Er is dus geen glasvezelnet, dus naar alle waarschijnlijkheid enkel een coax aansluiting. 

@AriënC : Ik heb nog geen contact met de parkbeheerder gehad. Ik ga er maandag weer langs om dat te vragen of er een aansluiting is en zo ja waar die is. Ik schiet ook direct de buren dan aan. Buurman links en rechts hebben beiden KPN, dus wellicht weet 1 van hen waar de aansluiting voor internet is. 

@Ik_Combineer: Dank voor de informatie mbt eventuele kosten. 

Morgen ga ik eerst langs de parkbeheerder en buren en indien geen van allen mij kan vertellen hoe ik internet moet aansluiten, zal ik daarna de klantenservice bellen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik 

 


Als @Eergasm gewoon op postcode huisnummer en toevoeging heeft aangevraagd dan is dat een adres welke bij ons bekend zijn. Soms heeft een huisje op de camping zijn eigen ISRA, en soms werken we op campings met ISRA palen welke worden gebruikt voor woonboten en campings. Deze staat dan vaak tegen of vlak bij de woning. Een monteur kan een lasschets opvragen om de precieze locatie te vinden.