Op vrijdag 23 april jl. zou mijn nieuwe glasvezelaansluiting in orde worden gemaakt. Er komt een monteur die na een kwartier weg is omdat het een te grote klus is en daar een nieuwe afspraak voor moet worden gepland. Ik neem contact op met KPN en er wordt mij medegedeeld dat ik voor de zekerheid zelf moet bellen met Ziggo (mn huidige provider) om zeker te zijn dat ik niet wordt afgesloten omdat ik maandag overgezet zou worden naar KPN en omdat de aansluiting nu niet is gemaakt is dit niet mogelijk.
Uhm pardon ik moet bellen? Ik heb toch overstapservice? Ja klopt meneer maar dat is het beleid dat u dat zelf regelt in zulke gevallen. Ziggo gebeld en die reageren zeer verbaasd. Meneer wij sluiten u pas af als KPN aangeeft dat dat moet. Dus onze service loopt gewoon door.
Ok dank u wel. Tot zover snipperdag nummer 1.
Maandag maar vrij genomen want dan komt een andere ploeg voor de aansluiting. En jawel na paar uurtjes werk vertrekken de mannen en alles is volgens hun in orde. Vlak daarna een sms van KPN dat ik mijn aansluitpakket kan installeren om te genieten van de glasvezel. Na het eten wil ik daarmee aan de gang maar wat blijkt?? De monteurs zijn vergeten een kastje te plaatsen en hebben alleen een aansluitpunt gemaakt.
Gebeld met de klantenservice waar een mevrouw haar standaardlijstje met vragen af moet werken. Meneer u moet een UTP kabel in het zwarte kastje doen en van daaruit in uw modem. Mevrouw er hangt geen zwart kastje. Dat moet, kijk eens goed, mss in een andere kamer??? Arrggh mevrouw ik weet wel wat ik zie. Oh dan zijn ze dat denk ik vergeten. Eh ja dat denk ik ook.
Dat had u ook moeten controleren meneer. Sorry...Ik moet die mensen controleren? Als die mensen dat werk iedere dag doen en zeggen dat het zo klaar is moet ik hun controleren of ze mss iets zijn vergeten? Ja u moet dat testen en ja KPN maakt de aansluitingen niet zelf. Nee klopt maar het is wel in opdracht van jullie en dus zijn jullie daarvoor verantwoordelijk. Maar ik kan wel een volgende afspraak plannen over 3 dagen in de ochtend. Kan het ook na mijn werk rond 16u? Nee helaas dat is niet mogelijk rond die tijd? Dus mevrouw ik moet nu voor de 3e keer een vrije dag nemen voor de fouten die jullie maken? Ja u kunt misschien zelf even bellen met dat bedrijf of het eerder kan. Pardon moet ik bellen? Ja dat werkt mss makkelijker.
Wat is dit voor waardeloze (overstap)service KPN?