Skip to main content

In november een glasvezel abonnement afgesloten. Echter KPNNetwerk (ja ik weet dat dit een ander bedrijf is) weigert gewoon om dit aan te sluiten! De kabel steekt mooi naar boven in de straat, inmiddels al 25x gebeld en gemaild met KPNNetwerk, zonder enige reactie, ja, 1x reageerden ze met:” we hebben uw melding doorgegeven aan de aannemer” Daarna is het stil gebleven.

In eerste instantie zegt men dat ik geen akkoord heb gegeven op aansluiting, maar dat is niet waar. ik heb tot 10x toe een akkoord gegeven.

KPN zelf zegt: helaas.. het is niet anders.. Afwachten maar, maar tot wanneer? sint juttemis?

 

KPN en KPN Netwerk ga jullie schamen! wat een enorme afknapper zeg.

 

Hier hetzelfde. Blij dat ik niet de enige blijk te zijn. 
Ik verbaas me ook dat KPN niet kan communiceren met KPN netwerk. Mijn aansluiting zou 18 november live gaan, maar ik heb geen glasvezelaansluiting in huis. Glasvezel ligt al wel ergens in de straat. kpn heeft mij verteld dat het wel eens maart kan worden voordat kpn netwerk tijd heeft. Wel jammer dit, ik zit goed bij ziggo, ben enkel overgestapt voor het geld en baal er nu al van. En heb nog geen seconde kpn mogen ervaren. Wist ik dit allemaal maar vantevoren, maar bij het afsluiten van het abonnement was alles hosanna.  
ik vraag mij af of ik nog onder dit abonnement uit kan. 


Wist ik dit allemaal maar vantevoren

Wat had u dan gedaan?


Dan had ik een paar tientjes meer blijven betalen en lekker blijven zitten waar ik zit. Immers nooit problemen gehad met ziggo. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk 


Dan had ik een paar tientjes meer blijven betalen en lekker blijven zitten waar ik zit. Immers nooit problemen gehad met ziggo. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk 

U zit nu toch nog gewoon bij Ziggo? Wat is het probleem? 


Dan had ik een paar tientjes meer blijven betalen en lekker blijven zitten waar ik zit. Immers nooit problemen gehad met ziggo. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk 

Toch kun je de KPN niet de schuld geven @CMulder en @Marcode 
Ze zijn volkomen afhankelijk van KPNnetwerk in dit geval en deze zijn weer afhankelijk van onderaannemers.
Vergeet ook niet dat in deze rare tijd er te kort is aan werknemers, daar heb jij geen boodschap aan dat begrijp ik, maar het is toch een reden waarom dit kan gebeuren.

Maar het gaat helemaal goed komen en dan heb jij een fijne snelle verbinding.


Ik zit inderdaad nog bij ziggo, dat gaat gelukkig goed. 
waar het mij om gaat is de communicatie. 
bij kpn alles hosanna en goed geregeld bij het afsluiten abbo. Dan krijg je netjes alle codes, modem enz. Alleen niemand weet daar wat kpn netwerk aan het doen is. 
Al duurt het nog een jaar, zolang ik mijn huidige abbo nog heb is er niets aan de hand. De duur is het probleem niet.  Ik zou het alleen erg fijn vinden als ik bij het afsluiten al op de hoogte gebracht zou zijn en dan ook een bericht zou krijgen met een verwachtte installatie datum. Weten waar je aan toe bent. 


Voor die info @CMulder moet je bij kpnnetwerk.nl zijn.
Zodra deze de gereedmelding aan de KPN doorgeven, kan het glasvezelmodem e.d. geïnstalleerd worden.

En nu wil ik eerst koffie😋


Als het aan ons ligt zetten we het liefst heel NL direct om naar glasvezel.   En dat geldt denk ik ook voor KPNNetwerk.   We worden er immers allemaal beter van.

Helaas is de praktijk anders.  Deze operatie is zo groot en we zijn afhankelijk van honderden partijen.  Inclusief gemeenten. Aannemers, onderaannemers.   Voorraad van materiaal (veelal uit overzeese gebieden).  Weersinvloeden. Arbeidsmarkt . Etc. etc.

Hiermee wil ik het allemaal niet vergoelijken maar het verklaart wel waarom het op sommige plekken nog tegenzit met de aanleg.

Kort samengevat: De ambitie om heel Nederland van glas te voorzien is er.  Gaat het allemaal op rolletjes? Neen. Ik zou liegen als ik zei van wel maar we doen ons best.