Skip to main content

Nou, eindelijk eens de tijd genomen om die KPN Wifi Manager te gebruiken, want dat zou alles op moeten lossen, toch? 
Meerdere keren gedaan op m’n iPhone 11…. meerdere keren metingen van nog geen 5mbps. En dan meerdere keren de melding ‘Balen het is niet gelukt, neem contact op’, waarna je weer terug geleid wordt naar de alles oplossende KPN Wifi Manager… Op deze manier jaag je je klanten wel de kast op. 

Dan maar bellen met de KPN klanten’service’. Na een ellenlang keuzemenu en een kwartier wachten eindelijk een MENS aan de lijn die verkondigt dat ik recht heb op gratis (bedrade) wifi versterkers. Maaarrr, dan moet je wel eerst de KPN Wifi Manager gebruiken! Dus…. wederom, met die medewerker aan de lijn nogmaals een meting gedaan. Dit keer op m’n laptop. Meting geeft wederom nog geen 5MBps aan. Maar de medewerker krijgt de testresultaten niet binnen. Dus kan mij niet verder helpen.

HOE IS HET IN GODSNAAM MOGELIJK KPN?! Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar? Met Ziggo hadden we overal in huis prima wifi. Toen kregen we glasvezel, dus overgestapt naar KPN. Sindsdien is de wifi ruk op de 1e verdieping. En dit is notabene een jaren 20 huis, grotendeels van hout. KPN haalt me werkelijk het bloed onder de nagels vandaan. Mooie beloftes, NUL actie.
Volgend jaar maar weer terug naar Ziggo als dit niet snel proactief wordt opgelost.

geeft de wifi manager ook een kanaalwijziging aan?en welke experia box heeft u?


geeft de wifi manager ook een kanaalwijziging aan?en welke experia box heeft u?

De wifi manager geeft niks aan als conclusie. Dat is een deel van het hele probleem. Er volgen geen aanbevelingen. Alleen ‘Neem contact op’, waarnaar ik wederom naar de wifi manager gestuurd wordt.
Ik heb de KPN Box 12.


Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de oude servicetool kunnen vinden, hier staat onder het kopje wifi :wifi verbeteren dan gaat hij het analyseren en geeft hij een optimaal wifi kanaal aan. volgens de klantenservice werkt het slecht maar in mijn geval heeft het erg geholpen.

windows :https://web.archive.org/web/20170413200822/https://kpnassistent.kpn.com/servicetool/servicetool_win.exe

mac os:https://web.archive.org/web/20170413215458/https://kpnassistent.kpn.com/servicetool/servicetool_mac.dmg


Heb je bekabeld wel voldoende snelheid?


Wat frustrerend dit, @joho89 :grimacing:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


Voor de WiFi manager moet je inloggen met je KPN id toch? Logt u wel in met hetzelfde KPN id als waar uw thuis abonnement aan gekoppeld is?


Heb je bekabeld wel voldoende snelheid?

Ja, en draadloos in de woonkamer ook. Maar eerste verdieping en serre vrijwel geen WiFi. Geen betonnen muren of plafonds. Dit is een houten jaren 20 woning.


Wat frustrerend dit, @joho89 :grimacing:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Done


Done

Thanks!

Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt maar volgens de WifiManager is je wifi niet sneller omdat je verbinding te traag is. Dat klopt van geen kant natuurlijk dus ik heb je via een omweg alsnog 2 wifiversterkers toegestuurd. Als het goed is heb je inmiddels een sms ontvangen met meer informatie hierover :blush:


Done

Thanks!

Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt maar volgens de WifiManager is je wifi niet sneller omdat je verbinding te traag is. Dat klopt van geen kant natuurlijk dus ik heb je via een omweg alsnog 2 wifiversterkers toegestuurd. Als het goed is heb je inmiddels een sms ontvangen met meer informatie hierover :blush:

Dank. Al heb ik begrepen dat deze gratis versterkers bekabeld zijn. Dus ik moet zelf alsnog lopen kloten met kabels.. waarom was dit bij Ziggo (zonder glasvezel) niet nodig? 


@joho89 Als u de 1e wifi versterker bedraad aansluit op uw modem , dit kan dus al met een utp kabel van 0,5 meter, kan de 2e versterker draadloos gekoppeld worden. :wink:


Nee @HansaanZet , de gratis verstrekte Experia WiFi's moeten beiden bedraad aangesloten worden.
Jij 'denkt' aan de SuperWiFi. 


@RBxx Oeps, denkfoutje je hebt gelijk :zipper_mouth:


Done

Thanks!

Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt maar volgens de WifiManager is je wifi niet sneller omdat je verbinding te traag is. Dat klopt van geen kant natuurlijk dus ik heb je via een omweg alsnog 2 wifiversterkers toegestuurd. Als het goed is heb je inmiddels een sms ontvangen met meer informatie hierover :blush:

Nu heb ik dus 2 versterkers voor een Experia box ontvangen, terwijl ik een Box 12(?) heb.. 
dus.. wederom geen oplossing voor m’n waardeloze WiFi ontvangst. Graag zsm een oplossing.


Je kunt de Experia Wifi versterkers prima op de Box12 aansluiten @joho89, al onze modems heten ‘Experia Box’ op de Box12 na, het is echter een zelfde type apparaat :slight_smile:


Je kunt de Experia Wifi versterkers prima op de Box12 aansluiten @joho89, al onze modems heten ‘Experia Box’ op de Box12 na, het is echter een zelfde type apparaat :slight_smile:

Hi, ik ga niet akkoord met deze bekabelde versterkers. Ik ga geen extra kabels trekken, simpelweg doordat KPN geen goede wifi in huis kan leveren. Waar slaat het überhaupt op om een ethernet kabeltje van 1m mee te sturen?! Ik zou minimaal 15m per versterker moeten hebben.
Ik eis de draadloze versterkers, zonder meerprijs. Of een andere oplossing. Anders stappen we direct weer over naar Ziggo.

Als ik nou in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis met dikke betonnen muren zou wonen, dan snap ik dat de wifi niet overal goed is. Maar ik woon in een huis uit 1926, van houtskeletbouw. Dus KPN, neem je verantwoordelijkheid, en kom met een goede oplossing.


Misschien dat je modem op Wifi6 (802.11AX)staat, en je laptop hier niet mee overweg kan, probeer is WIFI 5(802.11AC) misschien dat wel helpt