Skip to main content

Morgen komt bij mij de KPN monteur om de glasvezel en modem aan te sluiten. Tot nog toe knippert het connection lampje bij mij.  Ik hoop maar dat hij de verbinding kan activeren en dat ik niet in de bovenstaande situatie terecht kom. Waarom activeren jullie de verbinding niet direct nadat het zwarte glasvezel is geplaatst ? Dat geeft minder zorgen bij de klant.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Morgen komt bij mij de KPN monteur om de glasvezel en modem aan te sluiten. Tot nog toe knippert het connection lampje bij mij.  Ik hoop maar dat hij de verbinding kan activeren en dat ik niet in de bovenstaande situatie terecht kom. Waarom activeren jullie de verbinding niet direct nadat het zwarte glasvezel is geplaatst ? Dat geeft minder zorgen bij de klant.

Daarom komt morgen de monteur om e.e.a. te activeren en te controleren op goede werking en snelheid.

Hij moet namelijk een code die op dat zwarte kastje staat doormelden om te activeren.

Succes en laat de goede afloop even weten.

 


Ja gelukkig dat klopte . Glasvezel doet het nu. Ik heb alleen geen nummerherkenning meer op mijn vaste telefoon ( Gigaset).  De internet snelheid valt ook een beetje tegen . Ik heb een 100/10 abonnement en met speedtest is het 78 up en 80 down. Maar daar kan ik wel mee leven. Ik heb Box 12 als router.


Bij een 100/10-abo op koper zou je nu 100/100 op glas moeten hebben. Kijk het even een paar dagen aan.

Haal anders na het weekend de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef de router een fabrieks-reset.

Als de telefoon op zich het wel doet, bellen en gebeld worden, ook even een paar dagen aanzien en dan doen wat ik eerder beschreef.

Veel plezier met je glasverbinding.

 

 


Hi @Sparks56, top dat het gelukt is met het activeren!

Hoe gaat het nu met de snelheid?