Skip to main content

Ik heb vanmorgen een SMS bericht gekregen dat mijn emails account is geblokkeerd door de kpn door vermoeden misbruik. 

Waarom word ik daar niet persoonlijk over ingelicht terwijl er wel een SMS gestuurd kan worden.? 

Ik verwacht een belangrijke mail maar kan niet inloggen vanwege een vergeten wachtwoord. 

Telefonisch kom ik geen steek verder. 

 

Bedankt! 

 

 

 

Halo @Tonsoffun , een SMS is persoonlijk gericht, maar was KPN wel de afzender?

 


werkt het knopje 'wachtwoord vergeten’ niet?


Ik ga ervan uit..ik heb de laatste tijd meerdere malen een SMS gehad van de kpn. 

Persoonlijk vind ik een telefoontje en geen SMS 

Zeker ook niet als daarna gelijk zonder bewijs van oplichting mijn account wordt afgesneden. 


Het knopje wachtwoord vergeten werkt ook niet omdat de mail niet werkt en ook al zal ik mijn wachtwoord nog hebben stellig de indruk krijgen dat dit ook niet werkt 


Hallo @Tonsoffun 

Je weet nog wel je KPN ID? Verander dan snel het wachtwoord van jouw e-mailaccount.
Dit kan je doen door met jouw KPN ID in te loggen op email.kpn.com.

KPN heeft geconstateerd dat spammers gebruik maken van klantmailboxen om spam te versturen. Na analyse van het misbruik door buitenstaanders zijn de spamfilters aangepast. Resetten van het wachtwoord voorkomt dat de spammers nog langer gebruik kunnen maken van het mailadres.


Misschien een rare vraag maar staat het kpn id op mijn factuur? 


Het KPN ID is de usernaam/wachtwoord waarmee je (ook) inlogt bij MijnKPN 


Heel veel dank RBxx!

Door je link te gebruiken doet de mail het weer.

Daarop bericht binnen gekregen van de kpn maar moeilijk te lezen met blokkade 😜

👍


Graag gedaan @Tonsoffun 

Ja dat is een lastig probleem. Mail lezen in een geblokkeerd account 😁
Daarom werd bij klanten waarvan het 06-nummer bekend was, ook een sms'je gestuurd.


Ben er ook achter wat er aan de hand was ?

En is dat nu ook opgelost ?


Ja, Kees. Er werden accounts gebruikt om spam te versturen. Hoeveel accounts is niet (naar ons) bekend gemaakt. Gebleken is dat een wachtwoordreset dit stopt. Maar daardoor dient de klant daarna ook weer zelf een ANDER wachtwoord aan te maken dan erop zat. Stond dat niet in de sms, @Tonsoffun ?


@Tonsoffun 

Ben je er achter gekomen hoe dat zo heeft kunnen gebeuren, is er een verklaring gekomen van KPN ?

Ik ben benieuwd, bvd.